16 Reacties

6 maanden geleden

Lees graag mee, hier ook veel drama.

6 maanden geleden

Ik lees ook meee!

6 maanden geleden

Hi mama, ik ga het niet sugarcoaten.. dit is het en het wordt nog erger haha. Het belangrijkste is consequent blijven. Het maakt niet uit wat je doet (straffen door in de hoek zetten, belonen weet ik veel wat voor methodes er zijn) als je het maar consequent blijft doen. Je kind begrijpt dan op een gegeven moment de grens en dat daar niet overheen gegaan wordt. Dat kost tijd, want een kindje moet nog alles leren zonder dat ze hun emoties kunnen reguleren. Heb geduld, tel tot tien, loop weg als je dreigt heel boos te worden en zorg goed voor jezelf! Ga naar de sauna, een weekend weg, drink teveel alcohol en dans de hele nacht 🤣💜 als ze naar school gaan wordt het beter 🤣

6 maanden geleden

Waaah hier ook zo'n peuter van net 2, ik kan de dagen niet gezellig noemen, merendeels driftbui en eigenwijs nee. Maargoed gelukkig weer opvang gevonden voor 2 dagen in de week terwijl ik met de newborn thuis ben, hoop dat het mij en hem even de rust geeft, hij vind het heel leuk in ieder geval

6 maanden geleden

Hier ook een peuter die alleen het woordje “nee” nog maar gebruikt 🤣 Eerst was ik vrij streng maar daardoor hadden we de hele dag tantrums en werd het er niet gezelliger op 😅 Nu ben ik meer van het pick your battles en geef hem met alles een keuze (welke van de 2 wil je op brood? Welke schoenen wil je aan? ect) en dat helpt al onwijs!

6 maanden geleden

Haha het is af en toe heftig ja. En vooral met deze hitte denk ik my god 🙄 maar keuzes geven en idd consequent zijn helpen hier ook goed al is dat soms lastig vol te houden en loont wel

6 maanden geleden

Ik pas de 2x nee = ja methode toe + inzicht hebben of het iets is wat van jou is of dat je echt het belang van het kind voorop hebt. 1: is het gevaarlijk? Dan nee 2: druist het in tegen je normen en waarden/principes? Dan ook nee Indien je op beide geen ja kan antwoorden dan is het dus een ja en laat ik hem zoveel mogelijk gaan. Als mijn zoon per se naar boven wil en ik heb daar eigenlijk niet zo’n zin in dan laat ik het soms toch gebeuren en zet ik mijn eigen behoeften even opzij. Op andere momenten kies ik wel weer voor mezelf. En veel uitleggen helpt ook bij mijn zoontje

6 maanden geleden

Twee ik zeg nee en mama zit er de hele dag mee nee grapje Hier hoor ik al een paar maanden nee nee nee nee zelfs als het ja moet zijn is het nee heb het nu wel even gehad maar daar denkt hij anders over

6 maanden geleden

Reactie op Felimba

Hier ook een peuter die alleen het woordje “nee” nog maar gebruikt 🤣 Eerst ...
Dat doe ik nu ook met veel dingen laten kiezen, werkt hier ook top. Veel minder driftbuien

5 maanden geleden

Pfff hou op met me hoor.. maar dit hadden wij dus al net na de 1,5 jaar.... en we hebben nog een kleine van bijna 5 maanden. Maar die is 1000x makkelijker als de oudste🤯🤯 als ik hier steeds nee zeg dam doet hij het toch. Dus ik probeer dan iets te zoeken wat hij wel mag doen en daar dan heel enthousiast over te doen. Eerst uiteten ging zo makkelijk voorbeeldig kind nou sinds aantal maanden al niet meer wezen uiteten 🥲 het eten en drinken vliegt je anders om je oren....

5 maanden geleden

Het was met mijn zoontje van 2 een paar weken heel heftig vooral ‘s ochtends. Maar inmiddels ben ik gewend aan zijn gebrul als iets niet mag (of gewoon zomaar) en hij merkt ook dat het brullen dan weinig zin heeft dus het wordt steeds minder hahah. En ik vind het ook belangrijk dat hij vaak wél z’n gang kan gaan zodat hij zich niet alleen maar geblokkeerd voelt. Maar pfoeh wat is het soms heftig he?

5 maanden geleden

Deze moeder geniet dus van die driftbuien, het “VAN MIJ”-gegil etc. Ben zelfs bang dat ik het vererger, want ik gniffel soms en heb echt engelengeduld dus laat hem zomaar 20 min op de grond boos liggen in de winkel…. Ben ik daarin de enige? Nee toch 🤣

5 maanden geleden

Het helpt trouwens 90% van de tijd wel als ik hem afleid met KIJK EEN VLINDER of andere random shit of hem keuzes laat maken in “welke schoenen, welk shirt” etc.

5 maanden geleden

Pfff jaa deze fase is echt heftig. Maar ik laat hem gewoon gillen en driften tot hij moe is😂 en alles is tegenwoordig van hem, ik geef gewoon aan dat het niet van hem is en dat hij het niet krijgt en als het hem niet bevalt laat ik hem gewoon uithuilen😂 Maar praten jullie kindjes ook zo hard? Ik noem het niet eens meer praten maar schreeuwen😅

5 maanden geleden

Reactie op K.A.S.

Pfff jaa deze fase is echt heftig. Maar ik laat hem gewoon gillen en drifte ...
Ja mijn zoontje kan echt heerlijk tetteren. Praat al erg veel en vind dat zo leuk 🩵

5 maanden geleden

Hier de hele dag dwars alleen vanochtend al 3 meltdowns toen vanmiddag nog een paar en nu met bedtijd wederom een meltdown mijn man ik zijn moe en zijn het heel erg zat hij gemeen richting de hond hmer is op dit moment geen land te bezeilen met hem