5 Reacties
16 dagen geleden
Heel normaal dat imuumsysteem moet opgebouwd worden, je ziet vaak bij opvang kindjes idd dat ze vaak ziek zijn, vaak kindjes die niet naar de opvang gaan krijgen het dan heel vaak zodra ze op school beginnen.
Natuurlijk zijn er uitzonderingen maar dit is wel een veelvoorkomend beeld
15 dagen geleden
Ja hier ook. Van de week was ze 1 dag beter en de volgende dag begon het weer. Heel zielig maar het immuunsysteem moet inderdaad opgebouwd worden. Dus geen tips helaas.
Wat ik mij afvraag. Hoe doen ze dat bij jullie opvang. Thuis maak ik haar snotneus gelijk schoon. Van de opvang krijg ik elke keer foto’s met zo’n grote snottebel onder haar neus. Dan ben ik aan het werk en daar kan ik dan echt van balen.
15 dagen geleden
Reactie op Emmily23
Ja hier ook. Van de week was ze 1 dag beter en de volgende dag begon het we ...
Gastouder hier🙋🏻♀️
Nou zijn foto's sowieso momentopnames er kan net weer ern snottebel ontstaan zijn die na het.maken van de foto ook metern weer is weggehaald, soms valt er echt niet tegen te poetsen.
Zodra ik het opmerk bij zowel eigen als gastkindjes poets ik meteen. Side note ik heb inclusief eigen nooit meer dan 6 kindjes tegelijk aanwezig binnen het kdv/bso zijn de groepen natuurlijk veel groter en kan het misschien even duren voor het opgemerkt word.
Maar ze laten de kinderen vast geen uren er mee lopen😇 ze zullen er in elk geval niet zieker van worden als het even iets langer duurt dan gebruikelijk, sowieso is het niet te vergelijken met hoe je het thuis doet.
Maar i.p.v speculeren en/of vergelijken kan je het beter aan de leidster zelf vragen.
15 dagen geleden
Onze zoon was eigenlijk altijd verkouden vanaf de geboorte. Had ook regelmatig oorontsteking. We liepen voor iets anders bij de kinderarts hier toch aangekaart en zijn direct doorgestuurd naar een kno arts. (Dit was nog voor zijn eerste verjaardag) Daarna nog twee keer terug geweest naar de KNO en toen besloten na heel goed overleg om zijn amandelen eruit te halen en buisjes te plaatsen, dit doen ze hier vanaf één jaar dus gelijk een week na zijn eerste verjaardag is hij geholpen en tot op de dag van vandaag gaat het zo goed! Hij is zeker nog wel eens verkouden, maar het is niet meer zo erg als het voor de ingreep was. En dus ook niet meer constant.
15 dagen geleden
Dankjewel voor jullie reacties! Ik snap 't hoor, 't is enerzijds weerstand opbouwen, maar aan de andere kant is 't zo rot om die kleine zo te zien! Ze moet ook echt moeite doen om adem te halen nu, gisteren nog weer bij de huisarts geweest, maar ze vonden de intrekkingen onder haar ribbetjes nog niet erg genoeg. Longetjes en oren waren schoon genoeg. Maar misschien dat we toch eens vragen of ze kunnen doorverwijzen naar een kinder/kno arts! Ik heb zelf als kind trouwens ook buisjes gehad en neusamandelen geknipt tegen alles wat ik aan verkoudheden meenam! Goed idee nog!
Op de opvang zijn ze heel lief, ze geven ook neusspray, er heerst nu rs-virus en de leidster begon er zelf al over dat ze direct aan onze dochter moest denken toen ze dat hoorden! Maar ik heb ook wel eens gedacht aan iets kleiners, zoals een gastouder. Nu zit ze op een groep met een 14-16 andere kindjes. Zijn er mensen die daarin verschil merken in de hoeveelheid aan ziek zijn of maakt dat gewoon weinig uit?