18 Reacties
7 maanden geleden
Yes, hier van 3 naar 2 rond de 9 maanden. Taalde niet meer naar de middag fles, dus eerst vervangen met beetje yoghurt en nu een cracotte of andere snack. Voldoende vocht is lastig, doen nu wat extra water bij de andere flessen en het warme eten. En 'heel slecht', geven een kleine Dr. Browns fles met water en een framboos erin. Drinkt ze tenminste 100ml verspreid over de dag. Sinds er tandjes doorkomen wil ze van de drinkbekers even niks hebben. Hoop dat je er iets aan hebt. Succes!!!
7 maanden geleden
Reactie op Olly23
Yes, hier van 3 naar 2 rond de 9 maanden. Taalde niet meer naar de middag f ...
Hoezo is dat heel slecht? Vanaf 6 maanden mag er water geïntroduceerd worden. Kinderarts geeft aan dat vanaf de 9/10 maanden ongeveer 300 à 400ml flesvoeding en tussen de 150 en 300ml water/thee etc wordt aangeraden, en dus gewoon mag. Mja, zo hoor je ook dat het ene CB iets anders zegt dan de andere.. conclusie? Volg je mama gevoel 🙏🏽❤️
7 maanden geleden
Reactie op Olly23
Yes, hier van 3 naar 2 rond de 9 maanden. Taalde niet meer naar de middag f ...
Ik vind die kleine dr brown fles best slim moet ik eerlijk bekennen😂
Maar buiten 2x fles drinkt ze dus 100cc ongeveer? En hoe groot zijn dan je 2 flesssn?
Sorry voor het vragenvuur😜
7 maanden geleden
Hier sinds 8.5 maand al naar 2 flessen. Hij liet de middag fles steeds staan. Hij krijgt nu in de ochtend een fles 150+5 en avond een fles van 210+7.
10 u fruit
13 u brood
15 u tussendoortje zoals stuk banaan, cracker, yoghurt
16.45 warm eten
18.15 fles
En tussendoor water maar dit gaat nog niet top.
7 maanden geleden
Reactie op Mollie2021
Ik zit nog op 4 flessen/voedingsmomenten🤣. Tijd om naar 3 te gaan
Haha ja wij ook pas 2 weken op 3 flessen!
7 maanden geleden
Hier nog steeds 4 a 5 flessen. Morgen is hij 10 maanden oud. Ik maak me er niet zo druk om eerlijk gezegd. Tot nu toe is het minderen van flessen heel natuurlijk verlopen dus ik vertrouw er op dat dit uiteindelijk zelf goed komt zodra hij meer van zijn brood, fruit en groentjehapjes gaat eten.
7 maanden geleden
Reactie op 00me00
Ooh en wel gewoon genoeg plasluiers enz dus? Dan ga ik vandaag denk ik een ...
Hij krijgt hier dus 2x 210+7, zijn middelste fles was ook altijd 210+7, gisteren heeft hij die ineens wel nog opgedronken. Maar ik denk dat het niet perse meer nodig is, was een uitzondering namelijk haha.
Ik geef bij de 2 tussendoortjes water. Ik moet zeggen, 1 keer heb ik er 3 drupjes limonade in gedaan, amper smaak dus maar dat maakte best een groot verschil! Ja hoor, ik denk ook dat ze het wel aangeven als het te weinig is. Lekker vaak water aanbieden, ik geef het gewoon nog in zijn flesje, andere beker komt later wel.
Plasluiers zijn goed vol maar dit is de eerste maanden volgens mij belangrijk en daarna wat minder 😁
7 maanden geleden
Reactie op Doenjaah
Hij krijgt hier dus 2x 210+7, zijn middelste fles was ook altijd 210+7, gis ...
Oohja ik heb wel 2x 180 ipv 210.. dat drupje limo/diksap deed hier idd ook best goed.. en appelsap gemengd met water was de grootste hit😇 maar ik wil water en thee normaal maken zegma😉
Verder is het hier een tuitbeker, de oefenbekers en 360 graden bekers is nog moeilijk dus dat schuif ik idd ook nog even vooruit.