10 Reacties

2 maanden geleden
Mijn zoon heeft dit ook erg lang gehad. Hij is getest op allergieën en intoleranties en zijn ontlasting is gecheckt op bacteriën en parasieten. Alles was negatief. Op advies van de kinderarts MDL, waar mijn oudste dochter onder behandeling is, zijn we volle melk en volle yoghurt gaan geven en het advies gekregen daar vooral mee door te gaan tot minimaal 4j. Sindsdien heeft hij normale ontlasting en gaat het heel goed. Op de opvang krijgt hij ook volle yoghurt en als het soms niet besteld is en hij dan halfvolle Yoghurt krijgt, zien we dat gelijk terug in zijn ontlasting. Volgens de kinderarts hebben sommige kinderen de vetten uit zuivel nodig voor een goede darmflora.

2 maanden geleden
Hier ook 22 maanden en geen vaste ontlasting nu is hij dan behoorlijk ziek en flinke oorpijnen maar daar voor ook niet

2 maanden geleden
Waarschijnlijk is het peuterdiarree. Dat is brijig en stinkend.
Komt doordat de verhouding suikers/vezels/vet/eiwit in dieet van je kind waarschijnlijk niet goed is. In verhouding te veel suikers, wat vocht aantrekt in de darm -->diarree. Veel peuters / dreumesen eten bijv meer fruit dan ze nodig hebben. 1,5 stuks fruit per dag is voldoende. Ook vruchtensappen en smoothies zijn een veroorzaker van peuterdiarree.
Daarnaast belangrijk om voldoende vetten en eiwitten te eten. Volle melkproducten, zoals iemand hier ook al aangaf. Klontje boter door het eten en kies eens voor pindakaas ipv appelstroop.
Succes!

2 maanden geleden
Hier hetzelfde, al eens bij de huisarts geweest omdat ik zelf coeliakie heb, dat was het gelukkig niet! Koemelkvrij geprobeerd, dit hielp ook niet. Dat van de colle melk en yoghurt kunnen we ook weleens gaan proberen!

2 maanden geleden
Reactie op GMB92
Waarschijnlijk is het peuterdiarree. Dat is brijig en stinkend.
Komt doord ...
Zal vast voor sommige kinderen opgaan, maar mijn zoon heeft geen vaste ontlasting maar krijgt 1, soms max 1,5 stuk fruit, 2 glaasjes melk en voor de rest water en thee, volkoren boterhammen met vlees, smeerkaas(kids) kaas of pindakaas , tussendoortjes in de vorm van volkoren crackers, soepstengels, heel soms een mariakoekje en 0 snoep en ook hij heeft dunne ontlasting.

2 maanden geleden
Reactie op RebelseKoraal235974
Zal vast voor sommige kinderen opgaan, maar mijn zoon heeft geen vaste ontl ...
Mijn zoon kreeg ook niet veel suikers te eten en werd toch geklasseerd als peuter diaree en had veel baat bij de volle producten. Ieder lichaam gaat anders met suikers om en het ene lichaam kan meer hebben dan het andere.

2 maanden geleden
Reactie op mommy_2019
Mijn zoon kreeg ook niet veel suikers te eten en werd toch geklasseerd als ...
Dat gaan we zowiso eens proberen.. ik ben benieuwd!

vorige maand
Hier nog nooit vaste ontlasting gehad en lijkt op het moment helemaal op een vieze smurrie al een paar weken. Word hier ook al vanaf begin af aan veel fruit gegeten. Ze mag bij mij altijd gewoon zelf van de fruitschaal pakken dus als ze zin heeft hou ik haar niet tegen. Ze eet van andere dingen ook voldoende en volle melk. Ze lijkt er ook geen last van te hebben dus trekt van zelf wel weer bij denk ik. 😊