15 Reacties

3 maanden geleden

Hoeveel slaapjes doet hij nu op een dag? 1 of nog 2?

3 maanden geleden

Hier hetzelfde! Al sinds begin juli (is net 13 maanden). Ook snachts drama. Ik hoop de piek van de 12 maanden slaapregressie, en dat deze dan nu ongeveer minder wordt. We krijgen haar regelmatig, overdag en savonds, echt niet in slaap. Of ze is snachts ineens een paar uur klaarwakker. 1 of 2 slaapjes maakt hier niet uit, nu soms maar 1 slaapje omdat ze pas na 12 uur in slaap valt na meerdere pogingen. Rond de tijd dat het begon begon ze ook met los lopen dus ik denk dat die ontwikkelsprong ook mede veroorzaker is. Ook is ons dochtertje nooit een goede slaper geweest.

3 maanden geleden

Ik vroeg het omdat hier bij 2 slaapjes het echt ellende is. Nu met 1 is ze hooguit 5 min even heel boos als ik haar op bed leg. Heb mezelf nu voor genomen dat ik haar max 15 min boos laat zijn voor ik naar boven ga. Anders blijft ze gaan 😅 Nu al 4 dagen op 1 dutje van 1,5 uur en ze slaapt snachts eindelijk door 🤞

3 maanden geleden

Oh zó herkenbaar sinds een paar dagen voelt het hier echt als een ‘gevecht’ het slapen. Hoe rustig ik ook blijf, hele bedritueel gedaan maar zo hard gillen en vechten. Het heeft bij ons niet te maken met 1 of twee slaapjes, want hij is echt moe en heeft er 2 nodig. Maar vandaag ook tot 12 uur bezig geweest om hem in slaap te krijgen (vanaf 9 uur ‘s ochtends) en hij was zó moe toen al. Maar denk ik echt slaapregressie aangezien ik er anderen ook over hoor op het forum. Hier is hij 13 maanden en maakt ook grote ontwikkeling door met beginnen te lopen en er komen weer twee tanden door. Maar zoveel moeite met in slaap krijgen heb ik nog niet gehad eerder. Ook de nachten zijn sinds een paar dagen drama. Hij wordt veel gillend wakker en is heel onrustig en wil vanalles (spelen, kruipen, doorgaan) terwijl hij juist heel moe is… niets helpt meer lijkt wel 🤷🏻‍♀️ ben zelf ook echt gesloopt inmiddels na zoveel slechte nachten en dagen. Geen advies dus maar wel herkenning ♥️

3 maanden geleden

Hier was het ook een tijdje drama maar bij ons was de oplossing om van 2 slaapjes naar 1 slaapje te gaan.

3 maanden geleden

Heel herkenbaar! Nog nooit echt moeite gehad met in bed leggen. Ze ging altijd snel en lief slapen zonder te huilen. Nu een dikke week is het drama! Ik denk zelf dat ze ook nog wel twee slaapjes nodig heeft maar misschien toch tijd om over te stappen naar één? Ze loopt al een ruime tijd dus dat is het niet.. heel vervelend want ben iedere avond 3 uur bezig zowat. Geen energie voor na m’n werk 😅

3 maanden geleden

Reactie op LizzyMcguire

Heel herkenbaar! Nog nooit echt moeite gehad met in bed leggen. Ze ging alt ...
Ow maar hier heeft ze ze ook allebei nog nodig. Alleen wil ze echt niet. Als ik haar op bed leg en ze wil niet is het echt draaaamaa. Nu is ze hele dag huilerig, oververmoeid, maar slapen neeeee dat doen we niet mama

3 maanden geleden

Reactie op Mom Of Stars

Ow maar hier heeft ze ze ook allebei nog nodig. Alleen wil ze echt niet. Al ...
Pff erg he… vooral de avond is drama. Dan ben ik 3 uur bezig zowat. Erbij liggen dan is ze wel stil maar zodra je weg loopt is het krijsen. En overdag ook hetzelfde, maar dan geeft ze wel sneller op. Ik laat haar ook nog steeds 2x slapen hoor… volgens mij heeft ze het nodig. Maar helaas geen tips. Denk zelf aan die slaapregressie?! Hopelijk is het snel voorbij 🤞🏼🍀

3 maanden geleden

Hier ook de afgelopen weken heel veel strijd en gehuil om te slapen overdag. Met moeite deed ze ‘‘s morgens 1 slaapje. En ‘s middags lukte het niet meer om te slapen waardoor zij van 10:00 tot de avond wakker was. Uiteindelijk nu naar 1 slaapje gegaan, waardoor geen strijd en veel minder huilen met slapen. Wel een opgave om de ochtend te rekken tot 12:00, ze is namelijk rond 09:30 al moe. Dat rekken gaat wel een beetje tegen mijn gevoel in, maar dit lijkt wel de oplossing voor nu te zijn.

3 maanden geleden

Hier sinds 2 nachten dat het drama is. Rond 1.00-2.00 wordt onze dochter krijsend wakker en wilt niet meer slapen. Wat we ook doen niks is op dat moment goed. Ze wilt niet liggen , niet in je armen, geen speen etc. Het kan dan 1 tot 3 uur duren voordat ze weer rustig slaapt. Hopelijk is dit idd een fase en gaat het snel weer over 🙄

3 maanden geleden

hier wordt mijn zoontje 14 maanden sinds paar dagen echt krijsend wakker. echt ontroostbaar. soms helpt beetje melk maar afgelopen nacht hielp niks. Alleen met hem in de stoel zitten toen viel die op mij borst in slaap. Laatste keer dat die zo bij mij in slaap viel was die echt 2 maandjes ofzo dit doet doet echt al heeeeel lang niet meer. hij was diep in slaap en teruggelegd maar weer overstuurd. uiteindelijk maar naast me gelegd en viel direct in slaap. Geen idee sprong, slaapregessie, verlatingsangst… Het is gissen helaas

3 maanden geleden

Mijn zoontje moest in de avond ook huilen de laatste weke.en wordt stil als hij zijn bedje uit gehaald wordt, ik dacht eerst ook tandjes/verlatingsangst maar ben er nu ook achter dat het een stukje gedrag is. Hij heeft nu ook door als hij zijn speen uit bed gooit dat papa en mama snel komen…we hebben hem drie avonden laten huilen (om de 8 min even getroost, duurde meestal max 30 min) en nu doet hij dit niet meer. Ook een stukje opvoeding denk ik.. ook al was het wel zielig hoor!

3 maanden geleden

Ooh hier ook herkenning! Maar tegelijkertijd heeft ze ook de hand, voet &mondziekte + een kies die door komt.. Daar had ze ook geen last van maar nu dus wel. We moeten er even doorheen denk ik! 😅

3 maanden geleden

Heel herkenbaar! ‘s avonds wil ze niet meer slapen. Hoe doen jullie dit? Gewoon laten huilen? Mijn moederhart breekt dan

3 maanden geleden

Reactie op Daniëlle96

Heel herkenbaar! ‘s avonds wil ze niet meer slapen. Hoe doen jullie dit? Ge ...
zeker niet laten huilen dat zou ik nooit doen. Ik blijf vaak bij m’n zoontje totdat die slaapt. Soms als ik merk dat die nog wat engere heeft laat ik wat lopen in z’n kamer en wat rommelen. Maar hier zijn inmiddels de night terrors begonnen man wat is dat heftig alsof die bezeten is joh. Mijn moederhart brak. 😭