11 Reacties

3 jaar geleden

Onze baby slaapt de eerste paar maanden sowieso bij ons op de kamer. Daar hebben we gewoon verduisterende gordijnen hangen. Overdag ga ik denk ik alleen niet de gordijnen dicht doen vanwege de mogelijke verwarring tussen dag en nacht. Ik zou niet weten waarom een verduisterend gordijn niet zou kunnen😁

3 jaar geleden

Ik persoonlijk zou het niet doen. Want de risico is dan dat het kindje niet gaat kunnen slapen als er een beetje lichtinval zal zijn.

3 jaar geleden

Wij hebben het bij onze zoon wel gedaan. Overdag alleen het rolgordijn naar beneden en s avonds de verduisterende gordijnen dicht. Onze zoon heeft altijd heerlijk geslapen en nu nog. Op onze kamer hebben we ook verduisterende gordijnen, dus als hij bij ons sliep maakte dat geen verschil

3 jaar geleden

Ik heb in my eigen kamer verduister gordijnen en de baby ligt in eigen bed by ons gewoon kan gewoon

3 jaar geleden

Ik heb t wel. Maar ze slaapt sowieso het eerste halfjaar tot jaar bij ons.

3 jaar geleden

In het begin maakt het nog niet zo veel uit. Als je kindje groter wordt en geen verduisterende gordijnen heeft maak je kans dat je in de zomertijd hele korte nachten krijgt omdat ze dan met zonsopgang al staan te dansen.

3 jaar geleden

Wij hebben rolluiken op de babykamer. Zelf ben ik iemand die het beste slaapt in t donker, maar gun mijn kindje ook dat ze in het licht kan slapen, dus had wel het idee de rolluiken dan iets open te zetten voor wat lichtinval, zodat ze daaraan kan wennen.

3 jaar geleden

Ik heb Verduisterende gordijnen. Vind ik zelf ook het prettigste en mijn dochter staat tenminste niet om 5:30 te roepen dat ze wakker is 😁

3 jaar geleden

Ja, heb ik wel. Aanvankelijk leek het wel goed te gaan bij m’n dochter, maar ietsje ouder bleek het toch echt donkerder te moeten. Anders gaat ze teveel rondkijken et cetera. Met de kennis van nu zou ik dus gelijk zijn begonnen met verduisterend, aangezien het nu vooral zonde van m’n geld was ;).

3 jaar geleden

Ja zeker wel! In het begin niet echt perse nodig, maar rond 6 weken was hier duidelijk het dag en nachtritme aanwezig. Overdag gingen dan ook de gordijnen dicht en hij werd heerlijk uitgerust wakker na zijn dutjes. Ook in de zomer is het nog lang licht. Buiten dat is het ook zo dat als ze wat ouder worden (zo rond 8 mnd) ook vroeg wakker kunnen worden ineens, als het dan licht is, of een lantaarnpaal naar binnen schijnt dan denken ze dat het tijd is. Hier was dat echt heel erg. Ook zelfs het raampje boven de deur afgeplakt. Het werkt hier voor hem het beste. Al slaapt hij vanaf 10 mnd ook prima als het lichter is. Op het kdv en bij oma altijd in wat licht geslapen maar thuis was die donker gewend. Oja en als ze echt ouder worden gaan ze je toch roepen: mama, er schijnt licht jn mijn kamer, mama ik kan niet slapen want het is nog te licht. Dit duurt lang voordat ze dit krijgen maar hoor er zoveel die dit doen 😅 waaronder ik zelf…. En als ze echt groter worden willen ze ook vaker een donkere kamer. Maar….. heb je het niet wennen ze vast en zeker aan dat licht hoor, maar ergens denk ik ook: beter 1 keer een goede aankoop 😊. Je kan ze altijd nog open laten als dat nodig is :)

3 jaar geleden

Reactie op Maximumsnow

Ik heb Verduisterende gordijnen. Vind ik zelf ook het prettigste en mijn do ...
😂 dit doet mijn neefje dus. Gezellig….