21 Reacties
2 jaar geleden
Ik ken dat wel. Ik wilde altijd een derde kindje. Nu is nr 3 inmiddels bijna 5 weken en voor mijn gevoel zijn we nu compleet. Daarvoor altijd het verlangen gehad voor een derde.
2 jaar geleden
Maar echt!!! Hier al van mn zoontje (4 nu) alles verkocht toen k wist dat t n meid was. Heftige zwangerschap gehad (begonnen met antidepressiva voor angst- en paniek). Maar… meteen na de bevalling zei ik al ik wil een 3e 😂 Heb zo’n makkelijk kindje nu. Dus haar spullen gaan toch maar weer de zolder op
2 jaar geleden
Nee totaal niet. Hier blijft het bij 2 een gaat er binnenkort bij mijn man en knoop in. Maargoed wij zijn beide ook niet meer de jongste. Maar altijd een wens gehad voor 2 dus het is goed zo. 3 lijkt me ook helemaal geen handig aantal😅
2 jaar geleden
Jaaaa! Alleen hoop ik hier dat het mijn hormonen zijn want mijn vriend heeft dat verlangen totaal niet en door onze leeftijd zouden we echt niet te lang kunnen wachten😅.
Had zelf ook altijd gedacht bij 2 kindjes compleet te zijn maar bijna meteen na de bevalling kreeg ik ook het gevoel nog een derde te willen.
Hoop hier dus eigenlijk dat dit hormonaal is en nog weg zal trekken.
2 jaar geleden
Nou! Heel herkenbaar. Altijd wel de wens gehad voor een groter (meer dan 2) gezin gehad als het ons gegund zou zijn. Mijn vriend heeft dat minder. Maar ik dacht eerst maar eens kijken hoe het gezinsleven met twee is. Alleen sinds de kraamtijd verlang ik ineens ook weer naar het zwanger zijn en een derde kindje. Bizar eigenlijk hoe hormonen kunnen werken, de tweede is er net. Maar je bent niet alleen dus 😉.
2 jaar geleden
Het zit hier net wat anders, maar ik herken het wel! Ik heb altijd gezegd twee kinderen te willen, mijn man wil er graag drie. We hebben dus afgesproken na de tweede te kijken of we nog een derde willen of niet. En dan niet nu direct, maar over 1 a 2 jaar. Ergens heb ik de hele tijd dus in gedachten gehouden dat er misschien nog een derde kindje komt, ook al zou het voor mij zo goed zijn.
Nu ben ik niet zo heel goed in dingen op zijn beloop laten, ik plan graag. Ik merk dat ik daardoor nu heel erg bezig ben met het maken van een beslissing, ook al hoeft dat nu nog niet. En juist doordat ik altijd dacht, misschien komt er toch nog een derde want mijn man wil dat erg graag, voelt het opeens heel raar om te bedenken dat dit mijn laatste zwangerschap, babytijd etc zal zijn als het er twee blijven. En dat voelt toch wel erg definitief. Daarnaast maakte mijn man van de week de opmerking dat hij twee misschien ook wel best vindt. Ik voelde mij daar bijna boos om, alsof de situatie omgedraaid is en ik altijd heb geroepen dat ik er drie wil.
Ben benieuwd of het de hormonen zijn en of we over een aantal jaar een gezin van 4 of van 5 zijn!
2 jaar geleden
Haha heel herkenbaar! Na de eerste zei ik altijd dat ik nooit meer een kindje zou willen. Uiteindelijk na 4 jaar toch weer kriebels gekregen en nu net bijna 4 weken geleden bevallen van weer een prachtige lieve zoon. En nu zei ik gelijk al na 2 dagen dat ik er nog heel graag 1 wil (mocht dit ons gegund zijn weer natuurlijk)
Moet zeggen dat ik wel al nu zoiets heb dat als we hier weer voorgaan ik toch wel weer 3/4 jaar wil wachten maar dat het gevoel er is nu vind ik wel heel bijzonder, ik geniet zo ontzettend van deze tijd nu echt heel speciaal ❤️
Dus wie weet… maar geen overhaaste beslissingen voor ons in ieder geval 😊
2 jaar geleden
Nee totaal niet heb nu 4 prachtige kinderen maar het is wel klaar nu. Ongeacht dat ik nog jong ben (24jr)
2 jaar geleden
Wat fijn om te horen dat ik niet alleen ben haha! Bij mij is het ook zo dat ik dit verlangen voel en mijn vriend totaal niet, die wilt er echt geen 3. Dat word nog een dingetje misschien later 😅 maar merk ook dat ik het heel lastig vind als dit de laatste zwangerschap / kraamweek etc is. Zo definitief en omdat het mij zo intens gelukkig maakt, maakt het me heel verdrietig als ik dit niet nog een keer mag ervaren. Ik vind het moederschap goud en zo fantastisch om m’n kindjes te zien ontwikkelen❤️❤️ duimen dat mijn vriend nog bijdraait, maar voor nu genieten met volle teugen
2 jaar geleden
Ik herken dit ook helemaal. Ik dacht dat ik 2 echt genoeg zou vinden. Na de eerste miste ik ook het zwanger zijn totaaaal niet. Maar nu kan ik wel huilen als ik denk aan nooit meer zo’n buik, nooit meer een kraamweek, nooit meer zo’n kleintje. 🥰 Mijn man wil ook echt geen derde, maar ik ineens heel graag.
2 jaar geleden
Hier gaat t nog wel een paar jaar duren. Zijn nu 24 en we vinden het eigenlijk wel heel prettig dat ons zoontje al 4 is nu. Heel zelfstandig; scheelt zoveel!
En we willen eerst een huis kopen ipv huren wat we nu doen en terug naar ons oude geboortedorp. Maar geeft niet, ik focus me nu op ons dochtertje (en zoontje van 4 natuurlijk hahah) en dan over n paar jaar kijken we weer verder
2 jaar geleden
Ik ben ontzettend blij dit te lezen, alleen gaat het bij mij om het verlangen naar een 4e kindje. Ik heb ook altijd gezegd dat ik 2 kinderen wou. Nu is ons 3e kindje geboren, 8 weekjes oud. Tijdens de zwangerschap begon ik al te voelen, dit is niet onze laatste. Ik geniet zo intens van onze kindjes, maar ook van het zwanger zijn. Zeker niet de misselijkheid, vermoeidheid, minder mobiel worden naar het einde toe enz. Maar wel van dat kleine wonder dat zich ontwikkelt, de schopjes, hoe dat kindje uit zal groeien, hoe de andere kinderen meeleven en uitkijken naar de baby,… ik begin te huilen als er ik aan denk dat dit ons laatste wondertje zou zijn. Ik besef uiteraard hoe gelukkig we mogen zijn met onze 3 gezonde kindjes maar ik hoop dat wij ons gezin mogen compleet maken met een 4e wondertje.
2 jaar geleden
Herkenbaar! Ons kindje is nu bijna 8 weken en ik had met 3 weken ook alweer de kriebels haha.
2 jaar geleden
Die van ons is nog maar 7 weekjes uiteindelijk over 2 jaar ofso zoude we er nog 1tje willen. Me eerste is een zoontje en nu dochter.
Vandag dus had zoon lief schoentjes aan die wat te klein waren had dit niet gezien. Ging ik hem ophalen by me schoonma zegt ze je kan ze bewaren wie weet krijg je volgend jaar nog een zoontje🤣🤣
Heb netjes doei gezegd en gezegd bel maar over een paar jaar weer erover hahahahahaha