4 Reacties

5 maanden geleden

Geven regelmatig potjes maar bieden daarnaast ook ons eigen eten aan als dat geschikt is voor onze kleine. Hij kijkt vaak ons eten uit ons mond waardoor hij echt “mee eet” hij mag dan ook van ons met z’n handen eten van ons eten. Dus we bieden dan een aardappelstuk aan en groenten die uiteraard wel tussen de vingers is fijn te knijpen. Dat bied voor onze jongen wel wat voordelen want uit een potje mag hij niet zelf eten. Misschien dat als ze zelf mag spelen/ontdekken dat het leuker wordt?

5 maanden geleden

Reactie op ilva1988

Geven regelmatig potjes maar bieden daarnaast ook ons eigen eten aan als da ...
Ja dat mag ze ook .. en ze kijkt ook bij ons het eten uit de mond en wilt ook echt alles proeven .. Als ik haar zelf laat eten dan eet ze in de overkapping 😂 dan mag ze ermee gooien en wat ze wilt .. Alleen dan krijgen ze niet genoeg binnen .. hoe ervaar jij dat ?

5 maanden geleden

Geen idee of het lukt hoor, maar zou je niet vers eten door een potje kunnen doen? In het begin een klein beetje… en dan steeds meer vers en steeds minder potje. Dan kan ze er langzaam aan wennen. Bij ons at ze in het begin alleen vers als we er ook een knijpzakje bij deden. Dan was het een hapje vers op de lepel met een toetje knijpfruit erop… dat hebben we afgebouwd naar alleen een knijpzakje in haar gezichtsveld en inmiddels is het niet meer nodig. Potjes eet ze overigens nog steeds meer van dan ons vers eten. Ook via de Rapley methode…. (Hoewel ze dat heel leuk vindt)

5 maanden geleden

Reactie op joos2022

Geen idee of het lukt hoor, maar zou je niet vers eten door een potje kunne ...
Dankjewel.. ja ik had op Google gelezen dat ze dan ook vaak mixen idd.. misschien maar iets proberen en dan afbouwen .. Alleen het gekke is we hadden laats kipnuggets en kipfrikandel en we keken wat ze ermee ging doen nou die frikandel was op gegaan als ik die niet had afgepakt 🤣