3 Reacties

6 maanden geleden

Hi, Je bent al goed bezig, wat bij mijn zoontje hielp is dat hij zijn knuffel wel mee mocht nemen maar zijn speen niet uit zijn bed. Verder indd gewoon consequent zijn. Nee is nee, en het huilen beetje negeren. Succes!!

6 maanden geleden

Hee mama, Hier ook een dochtertje wat speen verslaafd is. Wij zijn ook begonnen met alleen de speen boven in bed. Hier nu een paar dagen gehad dat als we naar boven toe gingen meteen naar haar slaapkamer toe wilde om haar speen te pakken🫣 zodra dit niet mag is het hier ook krijsen.. en het is een volhouder! Ik wil ook zo graag van die speen af maar houdt mijn hart vast voor de nachten die dan komen gaan. Ik heb zelf het idee om boekjes te gaan lezen zoals Bobbi, dag speentje en vertel haar nu ook al vaak dat speentjes voor baby’s zijn. Hopelijk gaat dit werken want anders weet ik het ook niet meer….😓

6 maanden geleden

Mijn middelste heeft dit ook gehad. Speen wilde hij absoluut niet in het mandje op de commode laten. Hij moest en zou mee naar beneden. Dus een compromis gesloten. De speen mocht, in de hand, mee naar beneden en het eerste wat hij dan mocht/moest doen, was de speen in de kast leggen. Dat was voor hem een soort van prettig om te weten dat hij dichtbij was, maar hij wist ook heel goed dat hij hem niet mocht pakken. Soms met een woedeaanval(die heeft hij erg veel gehad vlak voor/in het begin dat zijn zusje geboren werd)ging hij voor de kast staan in de hoop dat hij hem mocht pakken. Dat mocht eigenlijk nooit. Heel zelden als hij er echt niet uit kwam, dan mocht hij hem pakken maar door afspraken te maken, wist hij ook goed dat als hij weer rustig was, die speen terug de kast in ging. Hij was ook echt verslaafd aan zijn speen en met 2j4m was hij er van de ene op de andere dag vanaf. Mijn man heeft hem toen naar bed gebracht en gezegd slaap lekker, terwijl alle spenen beneden lagen en zonder zeuren is hij zo in slaap gevallen. De jongste, nu net 2, hebben we afgelopen weekend geprobeerd zonder speen te laten slapen. 1 avond en 1 middagdutje zonder al te veel huilen gelukt, de volgende avond was ze al helemaal in paniek toen we naar boven ging voor bed, dat we hem na een paar minuten al gegeven hebben. Ze was helemaal over de zeik. Proberen we over een paar weken nog eens.