Mijn zoontje van 11 maanden verslikt zich bijna iedere keer als hij water drinkt. We hebben al alle soorten bekers (tuitbeker, rietjes beker, 360 beker, gewoon drinkglas) meerdere keren geprobeerd. Ook met de fles lukt het niet goed, terwijl hij zich met dezelfde fles in zijn melk niet verslikt.
Mama’s die dit herkennen en tips hebben?
Oh en het lastige is dat hij hierdoor ook soms helemaal niet wil drinken omdat hij iedere keer zo moet hoesten. Ben bang dat hij hierdoor te weinig vocht binnenkrijgt, vooral nu met het weer dat warmer wordt.
Mijn zoontje verslikt zich alleen als hij voorover gaat buigen. Zit je zoontje goed rechtop? Hier verslikt hij zich ook regelmatig hoor maar ik probeer altijd te zeggen: rustig drinken
Aangezien hij alles in 1 keer naar binnen wil klokken
Herkenbaar!!
Onze zoon verslikt zich ook regelmatig met water drinken.
Het is was vloeibaarder en dunner dan de melk die ze gewend zijn. Tevens is mijn zoon ook wel een gulzige water drinker dus verslikt hij zich daardoor vaak.
Misschien dat dat bij jullie ook zo is?
Mijn zoontje had dit ook. Ik ben toen even een weekje gestopt met water geven ( geef borstvoeding dus wel meer borst gegeven) toen geprobeerd met de sippy speen van de brown dat ging heel goed, en gister weer voor het eerst met een open beker en het ging nu goed! Die sippy speen is denk ik wel een goede tip