13 Reacties

5 maanden geleden

Ik maak heel vaak hapjes voor mijn zoontje met kipgehakt. Kun je mooi fijn rullen

5 maanden geleden

Wat doet je denken aan dat hij het lastig vindt? Kokhalzen hoort er bij nml, dat is juist een hele goede reflex. Verder zou je kunnen proberen het wat grofer te pakken of malen, of eventueel via Rapley. Het komt uiteindelijk wel goed, geef het tijd en blijf geloven 😀

5 maanden geleden

Reactie op Annaa90

Wat doet je denken aan dat hij het lastig vindt? Kokhalzen hoort er bij nml ...
prakken*

5 maanden geleden

Ik kook kippenbout, kippendij of runder Schenkel . Dat pluis ik uit, van het vocht en een deel van het vlees soep voor ons. De rest vries ik in porties in voor ons dochtertje. Ook kippenpoot gaat er goed in als wij dat eten. Ik haal het gekruide velletje er voor haar af en geef de rest gepluist aan haar. Is allemaal een stuk minder droog dan een gekookt kipfiletje. Vries het trouwens wel in met wat kookvocht, anders droogt het wel uit. Ook met opwarmen.

5 maanden geleden

Ze eet trouwens wel vrijwel al haar eten met de Rapley methode. Dus is wel gewend aan stukjes eten . Als je het echt wil malen kun je het denk het beste met wat natte groente in de blender gooien maar dat heb ik nooit geprobeerd.

5 maanden geleden

Zalm /vis of ei is heel zacht om mee te beginnen. Je kunt een stukje puur vlees/kip ook stomen, dan krijg je geen harde kanten zoals bij het bakken. Dan gewoon in reepjes uit elkaar trekken en volgens rapley geven. Maakt hij al wel kauw bewegingen? Kauwt hij wel op andere dingen zoals brood, fruit, groente?

5 maanden geleden

Reactie op Mollie2021

Zalm /vis of ei is heel zacht om mee te beginnen. Je kunt een stukje puur ...
Thanks! Yes hij eet gewoon brood en fruit

5 maanden geleden

Reactie op CeFamke

Ik kook kippenbout, kippendij of runder Schenkel . Dat pluis ik uit, van he ...
Thanks!

5 maanden geleden

Reactie op Annaa90

Wat doet je denken aan dat hij het lastig vindt? Kokhalzen hoort er bij nml ...
☺️

5 maanden geleden

Hier ook hoor, al het vlees wat wat taaier is hoeft hij niet. Laatst paar stukjes filetlapje, vond ik zelf makkelijk te kauwen, dat ging er wel in, is dan wel gekruid maarja goed verder krijgt hij niks slechts dus dan zal t wel prima zijn.

5 maanden geleden

Ik haal tegenwoordig kip schnitzel bij de slager en dit is zo zacht en mals, ze vindt het heerlijk. Verder gehakt gewoon rul gebakken en een beetje knoflook palatums poeder. En vis kabeljauw zalm sliptong

5 maanden geleden

Ik doe vaak vleesstukjes in haar sausjes met groente (vaak wat we eten maar dan zonder zout), dan krijgt ze op die dagen iig voldoende vlees. Gekookte kipfilet in stukjes gaat hier ook moeilijk hoor, maar dan lekker in haar saus/soep stoppen etc 😊

5 maanden geleden

Hey, Geen vlees maar wel een bron van eiwitten. Mijn zoontje eet graag gekookte stukjes quorn. Die zijn zachter dan stukjes vlees.