17 Reacties

4 maanden geleden

Ik kreeg vandaag de tip voor aardbeien / blauwe bessen; kokend water over heen gieten? Nog niet geprobeerd maar degene die het zei was erg enthousiast!😂 verder; ossengal zeep, in het zonlicht leggen, dasty …

4 maanden geleden

Ossengalzeep

4 maanden geleden

De zon!

4 maanden geleden

Reactie op Liesxx

De zon!
Haha oeps iets te snel op enter. De zon helpt mega goed. Zelfs oude vlekken van winterkleding bijv. Even natmaken en in de zon leggen. Soms doe ik nog een 2de keer wat water op de vlek voor drogen in de zon maar meestal niet eens nodig.

4 maanden geleden

Vanish!! Werkt altijd als een gek hier en dan op 40 graden wassen

4 maanden geleden

Hier helpt tot nu toe met Ariel wassen, die heeft alle vlekken eruit gekregen 🤣 En bij heftige vlekken een beetje pure wasmiddel op de vlek masseren en dan de automaat in ☺️

4 maanden geleden

Ossengalzeep of de zon! Verbaasde me hoe de vlekken eruit gaan door de zon.

4 maanden geleden

Alle vlekken gaan er hier uit met Dasty (van de wibra) ik spuit het op de vlek, boen het er goed in. En dan in de was! En als het na het wassen nog niet helemaal eruit is, dan idd even in de zon leggen en de vlekken verdwijnen! Ik kan niet meer zonder Dasty haha..

4 maanden geleden

Dasty heb ik tot nu toe alle vlekken mee uitgekregen! Even in laten trekken en dan in de was

4 maanden geleden

Nat (heel belangrijk )in de zon leggen, ik hang de babykleertjes waar lukt na het wassen in de zon op om te drogen. Met de vlekken aan de bovenkant. Ossengal werkt ook

4 maanden geleden

Bedankt voor jullie reacties! 🩷 Nog een vraag: op hoeveel graden wassen jullie de kleertjes?

4 maanden geleden

Ik krijg alle vlekken er prima uit met vanish of ossengalzeep. Vervolgens op 40 graden in de wasmachine met wasmiddel. Behalve… banaan!! Vreselijk, die vlekken zijn bijna altijd blijvend. Ook in de zon leggen lijkt niet te werken. Heeft iemand de gouden tip hier?

4 maanden geleden

Voor degenen die reageren dat Dasty goed werkt: welke soort/kleur gebruiken jullie? Ik zie altijd zoveel kleurtjes staan in de Wibra 😅

4 maanden geleden

https://www.wibra.nl/assortiment/dasty-ontvetter-sproeikop/ Het is deze :)

4 maanden geleden

Ik doe tegenwoordig vaak kleertjes uit met eten, of schortje (Ikea) klemmen tussen het dienblad van de trip trap. Dan valt alles daarin en kleren schoon. Anders helpt dreft afwasmiddel hier ook goed, gewoon op de vlek smeren en goed in wrijven. Daarnaast dasty of baking soda helpt ook. En ik was wel vaak op 60 graden als er veel vlekken bij zitten.

4 maanden geleden

Ik doe het gelijk in een emmer water met beetje pink stuff

4 maanden geleden

Spoelglans voor vaatwasser. Op de plek , dasty. Maar watermeloen is wel erg moeilijk weg te krijgen.