18 Reacties

7 maanden geleden

Wat leuk!! Wij vliegen in de meivakantie ook (moeten nog boeken). Ik lees dus graag mee. Welke buggy heb je aangeschaft?

7 maanden geleden

Heey! Wij rijden nu letterlijk van het vliegveld terug naar huis. Wat kunnen jullie uitkijken naar een geweldige tijd! Wij zijn naar Gran Canaria geweest dus dat is 1,5u langer als jullie gaan vliegen. Wat echt heeft geholpen tijdens het vliegen was een fles met opstijgen, let wel op het vliegtuig taxit altijd nog eventjes, zodra er echt power in zit hebben wij de fles pas gegeven. We hadden vertraging.. dus houd er rekening mee dat je planning misloopt. Liever een zeurderige baby in het vliegtuig op de grond dan pijn aan de oortjes in de lucht, je kan hem in dat geval afleiden met snackjes (De melty veggie sticks van organix waren bij onsfavoriet). Zie ook de speelgoed tip iets later. Flessenwarmer en flessenborstel meegenomen, afwasmiddel daar gekocht. Onze truc op vakantie was, altijd 2 flessen, een melkpoeder torentje en een grote fles water mee op pad, onderin de buggy. Je mag het kraanwater niet drinken, je flesje de keuken in zien verdwijnen voelt echt niet lekker dan.. en niet alle restaurants hebben een magnetron. Het is er warm, dus de fles water die je meeneemt kun je gewoon direct gebruiken voor een fles. Ook kocht ik steeds een komkommer. Daar kan je kleine lekker op kauwen en krijgt ie nog wat extra vocht binnen. Als je pampers of een ander bekend merk gebruikt zit je echt helemaal safe, ook zwemluiers kun je daar kopen. Baby billen doekjes same, scheelt echt gewicht. Onze buggy ( cybex orfeo, ontzettende aanrader!) gaven we aan het personeel in de loopbuis of aan de trap. Die komt vervolgens weer op de band van de koffers. Onderin had ik een plastic beautycase met 2 compartimenten van de hema. 5 luiers, 1 pak billendoekjes en een potje sudo. Andere deel had ik een reserve pakje en sokken in. Mocht je kleine jou onderplassen (yes it happend) heb je alles wat je nodig hebt om direct naar dat mini toilet te gaan tijdens de vlucht. Onze handbagage bestond uit deze beautycase en 1 backpack 👌🏽 Het enige in de backpack waren snacks voor de kleine en onszelf, en speelgoed. Ook een goede tip is een gloed nieuw speeltje te introduceren. In ons geval hebben we een baby afstandsbediening gekocht, onze zoon heeft zich kostelijk vermaakt. Op de terugweg heeft hij zich best lang geamuseerd met schilderstape, een paar stukken plakken op het tafeltje of zijn speelgoed zorgt voor de nodige afleiding! Oja, wasmiddel. Dat kun je daar kopen, maar ik had een klein verpakking van seepje mee. Je kind word vies tijdens het eten, kruipt zn broek vies en bepoept perongeluk de badcape.. noem het maar op😅 ff handwassen en in die hitte ophangen is t zo droog. Scheelt irritatie ennn ruimte in de koffer. Natuurlijk had ik ook zetpillen, dentinox, bijtringen en extra spenen mee. En hebben mijn vriend en ik elk moment goed met elkaar gecommuniceerd. Wij werken samen, dus dat zit in ons systeem. Maar zie elk moment als een opdracht die jullie SAMEN moeten volbrengen. Dat kan alleen door tijdig al een plannetje te trekken en deze ook samen na te leven ❤️ ik hoop dat jullie wat aan mn tips hebben en net zo genieten als dat wij hebben gedaan, de eerste keer is zo bijzonder!!

7 maanden geleden

Reactie op Trippy

Heey! Wij rijden nu letterlijk van het vliegveld terug naar huis. Wat kunne ...
Wat een goede informatie! Wij gaan eind mei naar Madeira, 4,5 uur vliegen. Ben ook al druk bezig met de voorbereidingen 😂

7 maanden geleden

Trippy heeft denk ik al hele goede tips gegeven! Wij hebben met onze dochter van toen 9 maanden 6 uur gevlogen. Ik kan nog aanvullend als tip geven dat wij de draagzak mee hadden in het vliegtuig, was erg fijn want dan kregen we d'r makkelijker in slaap en snapte ze dat het even rust moment was in plaats van oefenen met optrekken.. verder hadden we ook zo'n fleswarmer kunnen lenen, heel fijn! Als dat niet kan (ik vind ze best duur), zou je ook om theewater kunnen vragen misschien zodat je zeker weet dat het geen kraanwater is. Verder had ik op de melktoren ook nog labels geplakt met hoeveel poeder erin zit (90, 120 , etc) omdat we een beetje naar behoefte keken welke fles we maakten. De knijpfruitjes hadden wij ook nog mee, topdingen. Wasbare zwemluiers als je veel gaat zwemmen zijn nog een aanrader. Tot slot een grote hydrofiele doek. Mocht je toch een extra stoel kunnen krijgen, dan kun je deze tussen het tafeltje klemmen waardoor ze niet van die stoel afvallen. Ook gebruikten we deze om de buggy wat af te dekken als ze daarin sliep (met die grote knijpers die mensen gebruiken om hun handdoek aan het bedje te klemmen). Geniet ervan!!☀️

7 maanden geleden

Wij gaan over 3 weken, lees did graag mee en ben vooral benieuwd naar speelgoed wat handig is!

7 maanden geleden

Ik lees ook mee, eind mei Kreta met baby van dan bijna een jaar! Ik zie nu ook iets over oorbeschermers tegen vliegtuiglawaai, ik weet alleen niet of ik nu geinfluenced bent als bezorgde moeder of dat dit echt nodig is😅 wat doen jullie?

7 maanden geleden

Dit is de link naar de afstandsbediening van Vtech! https://www.bol.com/nl/nl/p/vtech-baby-mijn-eerste-afstandsbediening-educatief-babyspeelgoed-9-tot-36-maanden/9200000114362487/ Op vakantie zelf hebben we de rest gekocht, zand vormpjes, auto's en balletjes. Ook een babyfloat zwemband. Wat hij ook geweldig vond was een emmertje om in het zwembad mee te spelen. Je hebt zelf ook niet constant zin om in het water te zitten.. wij vulden dan het emmertje zodat hij naast onze bedden kon spelen. Ik was zelfs aan het overwegen om een klein opblaasbadje te kopen. Maar niet gedaan dus geen ervaring om te delen 🫢 al het speelgoed hebben we achtergelaten bij het hotel, voor andere kindjes om mee te spelen. Eén XL hydrofiele doek is inderdaad nog een goede tip! Ook een hoedje is belangrijk mee te nemen, of daar te kopen. Het baby snack zakjes assortiment in nederland is mega, dat viel zwaar tegen in GC.. helemaal niets! Ik persoonlijk neem de volgende keer een voorraad zakjes mee, zodat we dit ook op de terugweg kunnen geven. Er zijn wel heel veel potjes en knijpzakjes te krijgen. Mocht me nog wat invallen stuur ik het 😅

7 maanden geleden

Wij gaan ook begin mei op vakantie zoveel zin in 🤩 lees ook graag mee voor tips.

7 maanden geleden

Heel veel bewondering ervoor .. ik zit al een tijdje te twijfelen om te boeken .. Ik durf alleen niet zo goed …ik weet dat je niks in de hand hebt maar om op vakantie te gaan met een baby die wat makkelijker ergens slaapt of niet zo temperamentvol is als die van ons is toch wat makkelijker …

7 maanden geleden

En als tip ; ik heb gehoord van een kno arts dat neusspray vlak voor het opstijgen helpt .. samen met het flesje

7 maanden geleden

Reactie op Thamara80

Heel veel bewondering ervoor .. ik zit al een tijdje te twijfelen om te boe ...
Mijn dochtertje is ook best een pittige dame en slaapt ook nergens alleen in haar eigen bed en soms in de auto dus ik vind dat gedeelte ook best spannend. Maar iets in mij zegt ook gewoon dat je het moet doen! Wij gaan naar Spanje 2 uurtjes vliegen en hebben de vliegtijden eind vd middag gedaan zodat zij haar langste wakkertijd heeft. Ik vind het nu wel makkelijker worden omdat ze het allemaal wel wat beter vol kan houden en als ze een keer wat minder slaapt ook wel overleefd. Het zal een andere vakantie worden als normaal maar vast ook veel genieten in de zon. 🌞🥰

7 maanden geleden

Reactie op Np22

Mijn dochtertje is ook best een pittige dame en slaapt ook nergens alleen i ...
Ja je hebt ook gelijk .. wij zullen dan 3 uurtjes vliegen en daarna een stuk rijden.. Het is idd een kwestie van doen en ik zal vast niet de eerste zijn met een “pittig “ kind 😉

7 maanden geleden

Wat een handige tips allemaal! Super bedankt!🩷🩷🩷

7 maanden geleden

Ik had nog als aanvullende tips voor de warme landen: - anti-insecten en/of muggenspray - een anti-muggen netje voor over het bedje (het lijkt op een matrashoes maar dan hetzelfde materiaal als een klamboe) - val- en stootcrème - thermoskan met heet water voor flesje tijdens de vlucht - plastic zakjes ivm kans op overgeven - slaapzak 0,5 TOG

7 maanden geleden

Inmiddels 3 vliegvakanties verder met onze kindjes van 2 en 10 maanden. De tips die ik je mee wil geven: - buggy voor in het vliegtuig heb je niks aan. Hadden wij ook speciaal gekocht maar heeft nooit mee aan boord gemogen vanwege beperkte ruimte in de bagage bakken. Je buggy geef je af vlak voor je het vliegtuig in stapt. Dit was voor ons geen probleem want in het vliegtuig kan je hem toch niet gebruiken. Na het landen kan je hem altijd ophalen bij de afwijkende bagage band. Wij hebben een airtag in de buggy gedaan zodat we altijd weten waar deze is omdat je soms nog wel ns moet zoeken. Inmiddels gebruiken wij een duo buggy en die kon ook altijd gewoon mee op reis. - Ze doen als je kleine kinderen mee hebt nooit moeilijk over de hoeveelheid water wat je meeneemt. Meestal hebben wij een thermosfles heet water en 2/3 flesjes koud water. De drinkfles van de oudste hebben we ook altijd al gevuld. Op geen enkele luchthaven problemen mee gehad. - DRAAGZAK. Mijn inziens echt een musthave! Deze gebruiken we vee tijdens het reizen. Zowel in het vliegtuig zodat ze even kunnen slapen als tijdens het lopen naar de gate of de bus na het landen. We houden de kinderen ook altijd in de draagzak als we in de bus naar het hotel gaan, zo heb je je handen vrij. - Tablet met filmpjes. Beide kindjes vonden dit erg leuk voor de afwisseling. Voor de oudste ook nog wel kleurboekjes mee en voor de jongste een knisperdoekje. Zorg dat je speelgoed mee hebt wat niet teveel herrie maakt zodat je andere mensen niet tot last bent. . De verschoontafeltjes in het toilet is erg klein. Ongeveer een plank van 60cm breed. De oudste doen we tegenwoordig luierbroekjes aan, dat is makkelijker. Verschoon daarom altijd je kindje op het vliegveld voor je gaat boarden, dan heb je nog meer ruimte. Wij hebben altijd een verschoonmatje mee op reis omdat niet alle toiletten in het buitenland even fris zijn. - Neem genoeg snackjes mee, kinderen die honger hebben worden juist drammerig. Wij geven altijd zo veel ze willen ookal hoeven ze dan geen middag/ avond eten meer. Op vakantie is dat bij ons altijd een uitzondering en iedereen is happy. - De poederbakjes van We too. Geen geklieder met de bakjes van elkaar afdraaien/ op elkaar zetten. - Genoeg voeding en luiers mee voor de hele reis. Tuurlijk is er op bestemming van alles te koop. Maar het is nooit hetzelfde als wat je zelf altijd gebruikt en je zoekt je rot want niet overal verkopen ze het. Wij hebben iig geen zin meer om op vakantie daar zoveel tijd aan kwijt te zijn. Ook van de luiers die we een keer gekocht hadden kreeg onze zoon flinke uitslag. Mocht je het toch nodig hebben: bij apotheken verkopen ze voeding en luiers. - Oorbescherming voor de kids hebben wij nooit mee aangezien het vliegtuig geluid als white noise werkt voor beide en ze daar altijd heel rustig door zijn. Mocht je vragen hebben: stel gerust. Ben vast een hoop vergeten. Maar hoe rustiger jij bent op reis, hoe rustiger je kindje ook zal zijn. Veel plezier!

7 maanden geleden

Ohja, qua toilettasje hebben wij altijd mee: - dentinox +wattenstaafjes en vsm tandgel - thermometer - neusspray vanwege de droge lucht, al hebben we dit eigenlijk nog nooit gebruikt. - zetpillen, voor ieder kind 4. - Bepanthen/ sudocreme - lepeltje, is echt al voor vanalles goed geweest. - medicatie voor onzelf. Lange tijd ook ors meegesleept maar nooit gebruikt omdat de kindjes dit super vies vinden en ze eigenlijk nooit zo ziek zijn. We stoppen alle medicatie in een ziplockzakje bij elkaar, zo kan je er snel bij. Ook luierzakjes hebben we altijd mee, kan ook dienen als afvalzakje of om vieze kleding/ slabbers in te doen. Verder hebben wij altijd een eigen hoeslakentje mee. In het buitenland draaien ze vaak een groot laken om het matrasje van het bedje, maar een kleintje krijgt dit makkelijk los en daardoor best gevaarlijk. Als het vies is gewoon even met de hand uitwassen, in de zon is het zo droog. Dit doen we ook met de waterdichtje slabbers. We hebben ooit wegwerp slabbers geprobeerd maar dit was een enorm gedoe en was veel om mee te slepen.

6 maanden geleden

Onze zoon heeft zich kostelijk vermaakt met deze spinners met zuignap van de Zeeman. Bij ons in de winkel lagen ze in de kleur blauw en roze. https://www.zeeman.com/nl/catalog/product/view/id/933552 Op het raam geplakt en vond dit geweldig. Ook rommelen in onze tassen was een leuke bezigheid.