16 Reacties

3 maanden geleden

Helpt white noise misschien? Dat maskeert omgevingsgeluiden

3 maanden geleden

Heel herkenbaar! Wij weten ook niet zo goed "wat te doen"! Hoe oud is jullie zoontje?

3 maanden geleden

Heel herkenbaar! Maanden lang standaard kwart over 5 wakker, toen hij 1 werd sliep hij opeens langer (toen dachten we yes we hebben het gehad) nu richting de 15 maanden en is het weer vaak half 6 🤷‍♀️🙈 weet ook niet zo goed meer wat te doen..

3 maanden geleden

Reactie op Siem770

Heel herkenbaar! Wij weten ook niet zo goed "wat te doen"! Hoe oud is jull ...
Ons zoontje is nu bijna 15 maanden oud. Hij is van 3 juni. We proberen sinds gisteren naar 1 slaapje te gaan. Gisteren heeft hij 's middags 1,5 uur geslapen. Dus stuk korter dan normaal. En nacht van half 7 tot 6 uur geslapen. Hij ligt nu net weer in bed. Hij lijkt de ochtenden goed te trekken en gezellig aanwezig. We willen max twee weken aankijken of dit werkt. Mochten we toch merken dat hij oververmoeid wordt, gaan we direct terug naar twee slaapjes. We proberen maar wat uit... blijft altijd weer even zoeken

3 maanden geleden

Reactie op Roosje🌹

Helpt white noise misschien? Dat maskeert omgevingsgeluiden
We hebben een lange poos White noise gebruikt. Met de komst van een baby over twee maanden dachten we we bouwen de White noise vast af zodat we hem evt voor de baby kunnen gebruiken. We hebben deze toch afgelopen twee nachten maar weer aangezet in de hoop dat dat wat werkt. Hij werd niet meer om 5 uur wakker van mijn man, maar om 6 uur dus dat scheelt iets

3 maanden geleden

Reactie op Jun001hum

Ons zoontje is nu bijna 15 maanden oud. Hij is van 3 juni. We proberen sind ...
Afgelopen nacht was drama. Hij was tot ca half 3 onrustig en regelmatig huilen. Uiteindelijk hoorde ik hem om half 5 weer en toen om half 7 weer. Toeval of toch nog te vroeg voor 1 slaapje? Vanaf vandaag toch maar weer twee slaapjes doen denk ik. Ik weet het ook niet meer. Na drie nachten merk ik namelijk geen verschil (afgelopen nacht dan een mindere nacht)

3 maanden geleden

Ik zou proberen dat ochtendslaapje van half 9 niet meer op te rekken. Hij geeft aan dat hij moe is dus dan is het belangrijk om hem te laten slapen. Kijk eens hoe laat hij dan wakker wordt. Wanneer hij wakker wordt van zijn dutje probeer er dan 3 uur wakkertijd bij op te tellen en weer een slaapje aanbieden. Kijk eens dan hoe lang hij slaapt. Dat wordt dan ook even een nieuwe bedtijd. Ik merk dat dit voor mijn zoontje goed werkt: vooral als de vroege ochtend rommelig gaat. Met het uitrekken van dat slaapje ‘s ochtends ben je eigenlijk de boel aan het afbreken i.p.v. opbouwen. Probeer eens aan te kijken of dit werkt. Ik ben benieuwd of hij dan vanzelf langzaam doorslaapt tot minimaal 06:30 uur. Al die slaapjes, ritmes en routines zijn soms een zegen en soms 😶‍🌫️😶‍🌫️ Veel succes🫶🏻

3 maanden geleden

Reactie op Jun001hum

Afgelopen nacht was drama. Hij was tot ca half 3 onrustig en regelmatig hui ...
Is denk ik opgestapelde vermoeidheid. Heb net een reactie geschreven🥰 Nog een aanvulling: als die vroege ochtend zo rommelig gaat is het goed om juist die twee dutjes aan te bieden. Je komt dan wel automatisch op een latere avondbedtijd uit maar dat trekt vanzelf weer recht als de nachten weer goed gaan en hij ‘s ochtends uitgerust en vrolijk wakker wordt. You got this!♥️

3 maanden geleden

Reactie op SofiaZonnestraal

Is denk ik opgestapelde vermoeidheid. Heb net een reactie geschreven🥰 Nog ...
Bedankt voor je reactie! We hebben vandaag weer gewoon de twee dutjes ingezet. Ik denk ook niet dat hij nu al toe is aan één dutje dus dan maar twee voorlopig. Overal lees je pas vanaf 9 uur naar bed brengen omdat ie anders vroeg wakker is. Werkt voor jullie half 9? Hoelaat is jouw zoontje vaak wakker? Welke tijden houden jullie aan of vooral kijkend naar wat hij nodig heeft zonder vaste tijden?

3 maanden geleden

Hier precies hetzelfde. Hij is nu 14 maanden en tussen 4:30 en 5:30 wakker🫠, al langer dan een maand! Na alles geprobeerd te hebben (later naar bed o.a) hebben wij een slaapcoach om hulp gevraagd. Zij zei dat dit door vermoeidheid komt, omdat wij eigenlijk overdag en ‘savonds vaste bedtijden aanhielden. We werken dus vanaf nu met wakkertijden 3-4-3 en hopen dat dit snel verschil gaat maken. Gelukkig kunnen wij hem als hij zo vroeg wakker is wel rustig laten liggen tot 6:30, hij speelt dan tot die tijd in zijn bedje. Overdag slaapt hij trouwens beide slaapjes 1,5 uur.

3 maanden geleden

Reactie op Jun001hum

Bedankt voor je reactie! We hebben vandaag weer gewoon de twee dutjes ingez ...
Mijn zoontje wordt op de dagen dat ik werk en hij naar de opvang gaat tussen 07:30 uur en 08:00 uur wakker. Ik houd het 2,5-3-4 ritme aan. Op de opvang ook en dat werkt goed. Ik heb een prima routine maar als de nacht rommelig gaat en hij daardoor ‘s ochtends later opstaat dan schuiven alle wakkertijden ook mee. Ik merk dat dit echt ontzettend helpt. Ik hanteer dus geen vaste bedtijd maar reken altijd minimaal 4 uur wakkertijd voor het begin van de nachtslaap. Vooral tijdens een heel pittige 8 maanden slaapregressie heeft mij dit geholpen: hij was toen ‘s nachts twee weken minimaal een uur tot soms 3 uur midden in de nacht wakker. Die slaap haalde hij ‘s ochtends in maar ik liet hem nooit langer dan 08:30 uur uitslapen en ook toen hield ik 2,5-3-4 aan. Dutjes mochten ook niet langer dan 2 uur duren. Dit heeft me ook door die slaapregressie heen gesleept. Het advies van niet voor 09:00 uur laten slapen blijkt een achterhaald advies. De kunst is juist bij vermoeidheid een dutje aan te bieden en de hoeveelheid slaap te spreiden over de dag. Ik heb heel veel geleerd van BureauSlaap via instagram. Echt fantastische content! Dus stel mijn zoontje is 04:30 uur klaarwakker dan zou ik hem om 07:00 uur weer naar bed brengen. Stel hij slaapt tot 09:00 uur dan zou ik weer een wakkertijd van 3 uur aanhouden: 12:00 uur/12:30 uur een dutje. Misschien doet hij dan weer een lang slaapje. Ik zou denk ik ook geëxperimenteerd hebben met een 3e dutje mocht het tweede dutje kort zijn (🤣🙈) en kijken of hij ergens tussen 15:00 en 16:00 uur weer moe zou zijn. Je bedtijd wordt later maar het is het proberen waard om te kijken of hij ‘s ochtends tot minimaal 07:00 uur kan slapen. Wat een gepuzzel maar vooral uitproberen, doorzetten en weer uitproberen!♥️♥️♥️

3 maanden geleden

Reactie op Jun001hum

We hebben een lange poos White noise gebruikt. Met de komst van een baby ov ...
Ik zou de white noise gewoon voor je oudste gebruiken. De baby die op komst is heeft het niet nodig nog, het is uiteindelijk wat je aanleert denk ik. Zeker als de tweede er straks is, is het fijn denk ik als hij wat langer slaapt in de ochtend

2 maanden geleden

Hoe gaat het nu? 🥰

2 maanden geleden

Reactie op SofiaZonnestraal

Hoe gaat het nu? 🥰
Lief dat je t vraagt! Wij doen nu weer gewoon twee slaapjes. Ochtend een powernapje en maken hem wakker na 20 minuten. In de middag gewoon tot hij wkker wordt. Meestal na 2 of 2,5 uur. De nachten gaan sindsdien gelukkig weer beter. We doen indd de White norse aan en slaapt nu vaak tot 6. Gelukkig geen half 5 a 5 uur meer. Soms nog wel in de avond paar keer huilen wakker. Maar dan gelukkig kort te troosten.

2 maanden geleden

Reactie op Jun001hum

Lief dat je t vraagt! Wij doen nu weer gewoon twee slaapjes. Ochtend een po ...
Wat super! Heel fijn voor jullie🫶🏻