Mijn zoontje is een lichte slaper. Door de week gaat mijn man tussen half 5 en 5 uur zijn bed uit. Hoe stil hij ook doet (zoontje slaapt op z'n eigen kamer naast ons) hij wordt toch wakker als m'n man zijn bed uit gaat of trap af gaat. Daarna probeert mijn zoontje wel weer te gaan slapen maar dat lukt meestal niet meer en dat frustreert hem. Dus meestal is hij vanaf half 5 a 5 uur wakker. Tot half 7 ongeveer laat ik hem dan liggen.
Vanaf half 9 geeft hij aan weer naar bed te willen. Dit rek ik dan tot zeker 9 uur, soms half 10 en laat hem dan ca 20 minuten slapen (gemerkt als hij langer slaapt, middagslaapje minder lukt)
'S middags slaapt hij vanaf half 1 a 1 uur voor 2 of 2,5 uur.
En tussen half 7 en 7 uur gaat hij weer slapen.
Dutjes overdag gaan goed en hij slaapt 's avonds snel in. Hij wordt soms wel huilend wakker begin van de avond en dan valt hij of direct weer in slaap of hij heeft een hand op z'n rug nodig of alleen je aanwezigheid in de kamer is al voldoende. Meestal is dit tussen 8 en 10 uur ergens en voor één of twee keer per nacht/avond.
Maar het probleem is dus dat hij door de week dus zo vroeg wakker wordt. In het weekend is dit meestal rond 6 uur (ook vroeg maar stuk beter dan half 5 a 5 uur). Herkenbaar? Of tips?