Ik heb van een hele lieve lid van deze groep documenten gekregen (slaapcoah) die ze heeft toegepast op haar kindje ivm slaapproblemen. Ook heel lief heeft ze me nog het een en ander toegelicht via whatsapp.
Nu ben ik begonnen met toepassen )gister maar nu slaat de twijfel toe en voelt het dubbel .
Onze dochter is tussen 05.00-06.00 wakker meestal rond 05.25 .. meestal klets ze nog een kwartiertje en dan is het huilen want dan wilt ze eruit (denk ik ).. ze hoeft voor mij niet perse tot 07.00 te slapen maar 06.00-06.30 is al prima .. (07.00 zou fijn zijn met de wintertijd straks dan wordt het vanzelf weer 06.00 😂)..
Ze heeft geen honger , temperatuur is prima en alle andere oorzaken waarnaar gekeken wordt is nvt.
Als ze rond 05.25 wakker is krijgt ze meestal 06.00 fles en 07.00 brood soms iets later .. dan gaat ze meestal tussen 08.30-09.00 naar bed en soms slaapt ze de ochtend 1 uur wn soms 2 uur … middag tussen 13.00-14.30 naar bed en daar hetzelfde verhaal en savonds dan tussen 19.00-20.00 naar bed ..
Op advies haar slaapje gerekt gister tot 09.15 en om 10.00 wakker willen maken maar toen werd ze toevallig uithaar zelf wakker .. 13.15 naar bed tot 14.45 en om 18.45 weer naar bed
Vanochtend 05.55 beneden .. 07.00 fles en brood .. 09.00 naar bed en 10.00 wakker gemaakt maar ze wilde echt niet wakker worden (zo zielig ) . Mijn man was thuis en die is niet zo nauw met de tijden zeg maar 🤭..
Dat wakker maken zit me zo tegen .. ik weet dat sommige zeggen slapen doet slapen en de ander zegt ochtenddutje kort houden enzovoort …
Nu om 13.30 naar bed gedaan .. tot 14.00 heeft ze geklets en toen was het beetje huilen omdat ze niet in slaap kwam .. paar x was ze rustig na speentje bezoek maar daarna was het drama ..
Bij ons op bed heeft ze het hele bed doorgerold en barst van de energie 🤪
Heb haar nu beneden en wil haar om 18.00 de nacht in laten gaan omdat ze nu dus over de hele dag maar 1 uurtje heeft geslapen …
Wat is jullie advies of ervaring ?.. als ze dus iedere dag vroeg wakker wordt en ze is dan een peuter dan kunnen ze niet meer bijslapen zeg maar en dan krijg je juist een “lastige” peuter die het niet red om de hele dag wakker te blijven …
Ik ben al 10 maanden van het “volg je kindje “ maar twijfel nu heel erg
Zijn er ook ouders met oudere kindjes waarvan dit later is bijgetrokken ?..