20 Reacties
3 maanden geleden
Hier 4-5 uurtjes vooral (15 mnd.) en bij weigeren dut kan onze dochter 6-6,5uren gezellig zijn, maar zij moet dan haar dagje hebben en dan eerder nacht in 😊
Afhankelijk van hoe laat zij opstaat en wat voor activiteiten zij doet (wel hyperactief is zij) - 9/10 heeft zij nog wel 2 slaapjes nodig (slaapt vaak maar 30-50 min).
3 maanden geleden
Hier nog steeds beetje wakkertijd 2 uur?? Vooral laatste dagen, soms vraag ik me echt af of hij niet te veel slaapt.
Slaapt van 19:00-8:00
Gaat rond 9:30 slapen tot 11:30 en soms zelfs 12:00
Dan rond 13:30/14:00 weer naar bed tot 16:00.
Klagen doe ik niet maar is soms echt slaapkopje, en echt overal dus ook gerust op stap vaak dan iets korter dutje van 1,5 uur ipv 2 uur.
3 maanden geleden
Hier wordt ochtenddutje sinds week geweigerd, maar madame is ook altijd rond 6.15 wakker. Gaat dan tussen 1130 en 12 slapen, slaapt alleen vaak maar 1.5u 🫠 dan tussen 18 en 1830 naar bed voor de nacht. Ik vind het soms zo'n puzzel allemaal en denk soms hoe hou je t vol meid
3 maanden geleden
Hij was al bezig met het ochtend dutje weigeren en kreeg ineens hand voet mond ziekte. Toen weer anderhalve week 2 dutjes en nu sinds 2 dagen weer 1 dutje. Wordt rond half 7 a 7 uur wakker, 12:00 a 12:30 naar bed slapen tot ongeveer 14:30 en dan rond 19:00 weer naar bed. Net 14 maanden ☺️ we leggen hem nog wel rond half 10 op bed maar puur zodat hij even wat rustiger is, zolang hij dit niet erg vind laten we hem liggen en als hij er klaar mee is halen we hem weer van bedje. Hij vind in zijn bedje liggen heerlijk. Gaat hij gewoon lekker met zijn knuffeltjes spelen of lekker stil liggen ❤️
3 maanden geleden
hier zitten we ook beetje te kutten met die wakkertijden hoor. Mijn zoontje 14 maanden is nu even niet naar gastouder dus wordt die ook wat later wakker zo rond 7 uur. Daarna is die alweer moe rond 9.30 en slaapt dan tot 12 uur lijkt lang maar voordat meneer in slaap is kan het zo half uur later zijn als niet langer is. Maar daarna is die pas moe tegen 3 uur als niet later is maar als we hem rond 19 uur naar bed willen brengen zit dat weer te dicht op elkaar. We houden hem nu dus wakker maar met gevolg dat die oververmoeid is. Vanaf volgende week gaat die weer naar gastouder waar die dan om 6 uur zal zijn ongeveer dus dan is z’n ritme weer anders. Ik vindt het soms maar lastig hoor. 🥲 Sowieso is hij al geen fan van slapen is echt druk en actief kind, team no sleep
3 maanden geleden
Onze zoon weigert sinds een paar weken zijn middagdutje. Is rond 6:30 wakker, gaat rond 9:00-9:30 slapen, meestal voor 1,5 uur en gaat rond 18:30 naar bed. Hij blijft gezellig en is erg actief in de middag, dus ik vind het prima zo 😁
3 maanden geleden
Hier 1 slaapje vanaf dat ze 11,5 maand is. Dat slaapje duurt meestal 2-3 uur en start na de lunch. Gemiddeld rond 13:00 u.
Ze gaat rond 20:30 naar bed en staat rond 08:15 gemiddeld op. Soms iets eerder, soms iets later.
Het is nu wel een beetje vakantieritme. Binnenkort zal ze toch wel weer 1 a 2 x per week om 07:00 u op moeten staan. Benieuwd wat dat voor het ritme gaat doen.
3 maanden geleden
Hier al tijdje afwisselende periodes met 1 of 2 slaapjes. Ze is nu 14 maanden.
Tussen 7 en 8 wakker, soms eerder. Tenzij ik vroeg moet werken dan slaapt ze bij papa soms uit tot 9 uur😅
Dan probeer ik haar rond 12.30 te laten slapen maar vaker red ze het maarr tot half 11 a 11 uur. Dan slaapt ze ongeveer 1,5 uur.
De middag houdt ze dan prima vol tenzij ze niet fit is/tandjes of drukke dagen.
Tussen 19.30 en 20.15 naar bed.
3 maanden geleden
Onze jongens zijn vroege vogels dus zitten nog steeds op 2 slaapjes. Meestal wakker tussen 05.30 en 06.30 en slapen dan van 9-10 en daarna van 2-3. Niet veel helaas. Ook het naar bed gaan en uberhaupt slapen is een ding dus ze zijn hier al blij mee!!
3 maanden geleden
Bijna 15 maanden en al
Heel lang 1 dutje. Meestal van 11:00/12:00 tot 14:00/14:30
Nu kunnen we uitslapen 😂 meestal gaan ze hier normaal om 19:00 naar bed maar in de vakantie 20:00.
Als ik werk gaat hij om 6 uur al uit bed en is dan tegen 10 uur echt wel moe. Soms doet hij dan in de middag nog een klein dutje.