9 Reacties

2 jaar geleden

Ik lees mee

2 jaar geleden

Heb je het direct in de koelkast gezet na kolven? Dan heb je de minste kans op bederven. Moedermelk bederft niet zomaar, maar ik zou je wel adviseren de datum op de flesjes /zakjes te zetten zodat je kunt zien hoe oud de melk is die je geeft. Als het bedorven was geweest had je kindje het echt niet gedronken.

2 jaar geleden

Heb je het direct in de koelkast gezet na kolven? Dan heb je de minste kans ...
En idd de melk achterin de koelkast zetten. Niet in de deur

2 jaar geleden

Ik zet het inderdaad altijd gelijk in de koelkast met de datum er op. Maar ze heeft wel last gekregen van diaree alleen weet ik dus niet meer zeker of dat begon voor of na dat die melk is gegeven... 😔

2 jaar geleden

De geur van borstvoeding kan inderdaad veranderen in koelkast en diepvries. Kan soms wat zeepig ruiken. Sommige baby's drinken de gekoelde of ingevroren melk daardoor niet... Je kunt op internet opzoeken hoe en hoelang je melk het best kan bewaren

2 jaar geleden

Geen antwoord op je vraag wanneer het bedorven is, en wat al gegeven is kan je niet meer ongedaan maken.. Hou je kindje even extra in de gaten deze dagen, voldoende drinken, alert, plasluiers. Zeker icm warmere dagen. En probeer voor de toekomst even te kijken hoe en waar melk te bewaren. En bij twijfel niet geven. No worries, kindje is in goede handen bij je.

2 jaar geleden

Mijn kraamverzorgster zei dat ik 3 uur buiten de koelkast 3 dagen in de koelkast en 3 maanden in de vriezer moet aanhouden.

2 jaar geleden

Zie hier de richtlijn

2 jaar geleden

Onze kraamverzorgster en verloskundige gaven aan afgekolfde moedermelk buiten de koelkast nog 8 uur te gebruiken. Zo vreemd dat er allerlei verschillende adviezen zijn zeg...