12 Reacties
2 jaar geleden
Ik denk zo zonder steun?
Dit was een weekje geleden toen kon ze dat een 10minuten dan viel ze om ondertussen zit ze perfect zonder steun voor langere tijd zelf als ze wilt.
Ze wilt nu helemaal niet meer liggen tenzij er andere kindjes bij liggen.
Wij deden in begin puur aan de heupen een beetje ondersteunen, maar onze dame die wilt al staan en stapt al in bad dus misschien is dit normaal nog niet zo snel dat ze zelfstandig zitten zonder steun?

2 jaar geleden
Gewoon zitten, zelfstandig zitten is als ze vanuit liggen zelf tot zitten kunnen komen
2 jaar geleden
Reactie op marrie112
Geen idee. Maar mijne kan op alle manieren zitten en urenlang zonder er iet ...
Wauw, zo snel! De onze valt om na een halve minuut ongeveer 😛 dan wordt er druk met de armen gezwaaid, en dan valt hij om... Heel grappig om te zien 🥰
2 jaar geleden
Volgens mij is het zelfstandig zitten zonder ondersteuning vanuit buik- en later rugligging.
Onze dochter kon al een tijdje met ondersteuning zitten (Voedingskussen, kinderstoel etc).
Zij is met kerst vanuit buikligging gaan zitten - dit is voor mij pas zitten dan, aanvankelijk viel zij nog wat om (we vingen haar 9/10 op), dag of 3 later zie je haar zittend spelend. Soms minuten lang, meestal is ze druk aan het verplaatsen en ze gaat tussendoor in zitpositie en zij gaat snel verder half tijgerend/kruipend/omrollend/aan stoel trekkend wereld verkennen 🥹🫶🏼
2 jaar geleden
Gaan zitten en zitten vind ik idd twee andere dingen.
Zitten is mijns inziens het niet omvallen vanuit zithouding. Zelfstandig kunnen blijven zitten. Dan kunnen ze ook goed in een triptrap.
Deze stap kan ook echt een flinke periode voor het gáán zitten al gebeuren dus vandaar dat ik dat als twee losse mijlpalen benader.