15 Reacties

vorige maand

Ja we hebben het hier ook.. denk ook dat het met het slaapschema overdag te maken heeft.. het is iig heel vermoeiend! Verlatingsangst zit er ook bij.

vorige maand

Wij zijn dus sinds een week overgegaan op een peuterbedje, omdat hij ook snachts wakker werd. Waarschijnlijk was het ledikant te klein geworden en knalde hij tegen de spijlen aan en werd daardoor wakker. In zijn peuterbedje slaapt hij nu weer door. Hij had nog 1 keer in zijn ledikant geslapen en was gelijk weer snachts wakker. We hadden hem voor de zekerheid nog op zijn kamer staan. Gelijk uit elkaar gehaald en naar zolder gebracht. Nu dus sinds een week een heerlijk door slapende peuter 🤗

vorige maand

Reactie op EsseBb

Wij zijn dus sinds een week overgegaan op een peuterbedje, omdat hij ook sn ...
Ah ja daar twijfelde ik idd nu ook aan. Misschien dat dit wel de oplossing is.

vorige maand

Hier ook! Vaak wakker in de nacht en dan gelijk hard huilen. Wil ook niet weer slapen zonder dat we bij hem blijven. Duurt nu al anderhalf week en weet ook even niet meer zo goed waar ik goed aan doe. Een peuterbedje is denk ik nog te vroeg gezien hij alles interessant vindt

vorige maand

Reactie op NSSVG

Hier ook! Vaak wakker in de nacht en dan gelijk hard huilen. Wil ook niet w ...
Zelfde probleem hier! Hij wordt meerdere keren per nacht huilend wakker en slaapt na 530 echt niet meer verder. Vervolgens heel de dag een vermoeide peuter... We hebben wel al een peuterbedje in de doos in huis, maar ik ben ook een beetje bang dat een extra verandering het misschien erger maakt?

vorige maand

Mijn zoontje slaapt nu weer sinds 2 nachten door. Ik hoop dat het zo blijft. Maar het slapen overdag is nu een strijd. Terwijl hij oververmoeid is

vorige maand

Reactie op tamaarfinnmick

Mijn zoontje slaapt nu weer sinds 2 nachten door. Ik hoop dat het zo blijft ...
Ben je over gegaan op het peuterbedje? :)

vorige maand

Reactie op Limoli

Ben je over gegaan op het peuterbedje? :)
Nee dat nog niet. Ik wilde het eerst nog zo proberen omdat hij echt een heel ondernemend mannetje is en ik dat nog niet aan durfde.

vorige maand

Mijn zoontje van bijna 2,5 gaat dromen in de nacht, wordt geregeld wakker (gelukkig niet elke nacht) maar dan verteld hij wat hij gedroomd heeft. Vaak heeft dit te maken met een boekje of een gebeurtenis van een paar dagen ervoor. Hij kan dan ook echt overstuur zijn. Hun fantasie groeit enorm op deze leeftijd dus misschien weer even verwerking in de nacht 🙃

vorige maand

Hier is het sinds een dikke week ook onrustig. Soms zelfs uren achter elkaar wakker (huilerig of juist klaarwakker en praten over Sinterklaas…) maar ik ontdek ook dat ze lange zinnen zegt en al veel begrijpt. Hopelijk snel weer rustig want eindelijk nachten doorslapen was wel erg fijn 😄

vorige maand

Hier is ze ook al een paar nachten 'snachts wakker inderdaad. Kan dan hele verhalen vertellen en is echt klaarwakker. Hopelijk even een ontwikkelingssprong oid, want dit is wel vermoeiend. Was zo blij dat we eindelijk wat sliepen 's nachts haha

vorige maand

Reactie op Mischa206

Hier is het sinds een dikke week ook onrustig. Soms zelfs uren achter elkaa ...
Was vervelend ook zeg. Wij waren ook blij dat hij ook goed doorsliep de laatste tijd. Nu wisselt het wel bij ons elke dag. Denk dat het mijn zoontje voornamelijk nu te maken heeft met een ontwikkelingssprong en dat hij niet altijd meer wilt slapen overdag. Hij lijkt dan zo moe dat de nachten drama zijn.

2 weken geleden

Hoe is het nu bij jullie? Hier ligt ze bijna elke nacht wel paar uur wakker.. ik zit te denken om haar middagdutje in te korten van 1,5u naar 1u?

2 weken geleden

Hier ook eentje sinds 2 nachten wakker er is met 2,5 jaar een ontwikkelings sprong

2 weken geleden

Hier lijken we weer uit de sprong te zijn! Het was een hele pittige! 😅 3 weken lang om de nacht en soms nachten achter elkaar uren wakker. Vrolijk, ready voor de dag en totaal niet van plan om te gaan slapen. Ze gaat ook echt hard cognitief, fantasie en ook bezig met verleden/heden. Veel nieuwe woorden/zinnen erbij. We zijn ook op vakantie naar Zuid-Afrika geweest van 20 sept tot 10 oktober. Dat leek ze ook nog te verwerken. Onze dochter sliep nog 3-4 uur per dag, hebben het middag slaapje ook ingekort naar 2 uur van 13:00 tot 15:00.