17 Reacties

2 jaar geleden

Ik ben ook na de positieve test gelijk gestopt. Ik had tegen mezelf gezegd als die kleine er is ga ik proberen er van af te blijven. Lukt dit is het mooi mee genomen en anders is het balen. Want je hoort vaak dat het na 9 maanden heel makkelijk weer te beginnen. Die kleine kwam en ik had nul behoefte aan een peukje. Tot ik wijntjes ging drinken met collega's. De eerste smaakte zo vies maar toch door. Het lukte mij om de dag erna niks op te steken. Puur voor die kleine. Laatst dacht ik ook ik wil een peuk omdat meneer niet echt in zijn hummetje zat. Gelukkig had ik niks in huis. Dit heeft mij geholpen om er op dat moment vanaf te blijven.

2 jaar geleden

Ook super goed van jou dat het is gelukt na de positieve test! En super knap dat je het erna weer hebt kunnen laten.. Mijn vriend rookt ook maar kan het nu beter laten als hij aan het werk is..maar door mij rookt hij nu ook weer meer.. Met een biertje smaakt die inderdaad ook te lekker en we hadden ons voorgenomen om alleen met een feestje te roken. Maar ik merk dat dit ook niet echt werkt.. Ik vond de sigaretten echt stinken op een begeven moment maar als je er weer aan zit ruikt het weer heel anders.. Ik zeg nu al 3 weken van jaa maandag stoppen we echt maar heb het soms nog te moeilijk waardoor ik er naar grijp😫

2 jaar geleden

Via de huisarts kan je medicatie vragen die de trek in een sigaret stopt. Mijn partner, die bijna 3 pakjes shag per week rookt is het daarmee bijna gelukt. Tot op het werk iets heftigs gebeurde met een collega en de stress hem tegen heeft gezeten. Het word 1x per jaar vergoed, dus in januari gaat hij daarmee poging 2 doen.

2 jaar geleden

Wat goed dat je hier zo open en eerlijk over bent! Als ik het goed begrijp biedt roken je een manier om even tot 10 te tellen op momenten dat het erg pittig is. Ik weet niet wat voor jou werkt om even afstand te nemen, maar wellicht kun je gaan proberen om een timer van 5-10 min te zetten en ipv roken even met bv een kopje koffie gedurende die tijd je af te zonderen in een dichte ruimte (uiteraard als baby veilig in bijvoorbeeld box of bed ligt). Misschien dat je op deze manier kunt proberen te stoppen?

2 jaar geleden

Ik herken dit zo erg! Ik ben beide zwangerschappen direct gestopt na de positieve test. Ook totaal geen moeite mee gehad. Bij de eerste na 4 maanden weer begonnen en nu na 3 weken. Ik baal zo erg van mezelf dat het niet lukt maar de stress neemt de overhand en roken is dan t enige wat dan helpt.. slaat natuurlijk nergens op maar zo werkt het wel in m’n hoofd.

2 jaar geleden

Reactie op Meez

Wat goed dat je hier zo open en eerlijk over bent! Als ik het goed begrij ...
Jaa op het moment dat het even pittig wordt heb ik er de meeste trek in. En het is voor mij ook even een momentje om even af te schakelen..ik rook sowieso alleen buiten en zij is dan inderdaad veilig in de box of boven op bedje in de middag😊

2 jaar geleden

Reactie op Firstbaby20

Ik herken dit zo erg! Ik ben beide zwangerschappen direct gestopt na de pos ...
Ik snap inderdaad precies wat je bedoeld🤭 en ze is nu alweer een stuk meer tevreden en ik heb mezelf steeds voor dat ik dan echt stop.. majaa er komen nog wel meer momenten denk ik dan zooo en dat slaat ook nergens op😂 eigenlijk juist op zo’n moment moet ik het niet doen..

2 jaar geleden

Ik ben toen ik zwanger was van mijn eerste zoontje gestopt met roken, maar een paar weken na mijn bevalling toch weer begonnen. Toen ik afgelopen herfst weer zwanger werd ben ik samen met mijn vriend met behulp van de cursus ikstopwel van Marcel gestopt. Ik heb vaker stoppogingen gedaan, maar deze cursus heeft mij echt enorm geholpen. Het kost wel wat maar als je twee maanden niet meer rookt heb je het al "terugverdiend". Mijn vriend is helaas in combinatie met een biertje tijdens mijn zwangerschap weer begonnen met roken. Hierdoor was ik bang na mijn bevalling weer in de verleiding te komen, maar tot op het heden (ook niet met een drankje op) heb ik niet meer gerookt. Hopelijk lukt het jou ook weer om te stoppen!! 😘

2 jaar geleden

Reactie op Jansjuni23

Ik snap inderdaad precies wat je bedoeld🤭 en ze is nu alweer een stuk meer ...
Hier ook idd! Kind is een stuk rustiger maar ik ga stug door😂 Ach t moment om te stoppen komt wel weer.. kan t er nu nog niet bij hebben🫢

2 jaar geleden

Reactie op Anoniem2233

Ik ben toen ik zwanger was van mijn eerste zoontje gestopt met roken, maar ...
Oo wauuww wat knap zeg!! Jaa ik heb echt iets van het is me toen ook zonder hulp gelukt dus moet ik het nu ook kunnen🙈 maar bedankt voor het delen van de cursus. Aahh jaa blijft toch een dingetje als je eenmaal hebt gerookt.. Maar super knap van je!! Dankjewel😘

2 jaar geleden

Reactie op Firstbaby20

Hier ook idd! Kind is een stuk rustiger maar ik ga stug door😂 Ach t moment ...
Nee dat precies heb ik dus ook.. wachten op het moment dat ik er wel weer klaar voor ben.. ik merk dat mijn mind er nog niet aan toe is momenteel🤭

2 jaar geleden

Eerlijk wees niet te hard voor jezelf. Ik ben bij mijn eerste ook gestopt en een paar weken na zijn geboorte weer begonnen. Inmiddels is de 2e geboren en ben ik nog steeds gestopt en gaat het me veel beter af. Ik denk er zelfs niet aan en kan wel gewoon in de omgeving zijn van rokende mensen. Wat ik voor mezelf merkte was dat ik er zelf 1000% achter moest staan omdat het anders niet lukt. Je doet het goed! Maar alleen pontificaal zeggen ik stop en koop niks meer werkt. Jij bent zo sterk dat heb je al bewezen!

2 jaar geleden

Reactie op Celiie

Eerlijk wees niet te hard voor jezelf. Ik ben bij mijn eerste ook gestopt e ...
Ps er komt nooit een goed moment! Want nu zit de kleine in een sprong, dan heb je dat verjaardagsfeestje, en volgende maand ben je zelf jarig. Tsja dan hebben we later dat personeels uitje en met de feestdagen voor de deur wil je niet met een rot humeur zitten.. Dan word t voorjaar en is het beginnende zonnetje zo lekker en uiteindelijk komt de zomer met vakantie en bbq. Er is altijd wat 🤣🙈

2 jaar geleden

Reactie op Celiie

Eerlijk wees niet te hard voor jezelf. Ik ben bij mijn eerste ook gestopt e ...
Aaah bedankt voor je lieve reactie! Jaa dat moment is er bij mij helaas nog niet.. dus ik wacht denk ik maar gewoon tot ik er in mijn hoofd zeker achter sta..

2 jaar geleden

Reactie op Celiie

Ps er komt nooit een goed moment! Want nu zit de kleine in een sprong, dan ...
Nee dat denk ik bij mezelf ook dus haha.. er is nooit een goed moment. Ofja het beste moment is als je er 100%. In je mind achter staat☺️ maar knap dat je nu helemaal bent gestopt!!

2 jaar geleden

Ik ben ook gestopt toen ik wist dat ik zwanger was van de eerste. Dat is inmiddels 3 1/2 jaar geleden. De kleine was juist de reden dat ik niet meer ben begonnen. Nu vind ik het soms nog steeds lekker ruiken, vooral met een wijntje. Maar het hoeft van mij niet meer. Ik denk inderdaad dat je er zelf 100% achter moet staan, anders wil het niet.

2 jaar geleden

Bij m’n 1e (ongepland, ik was 19) gestopt zodra ik de positieve test zag. 5 weken na de bevalling weer begonnen helaas. Nu een geplande zwangerschap en al gestopt voor we eraan begonnen omdat roken ook al je eicellen beïnvloedt. Ik kan je ook echt aanraden om gewoon in 1 keer te stoppen.. bij m’n 1e vond ik t ook moeilijk en continu zin gehad in een sigaret maar nu mis ik het echt totaal niet! Ook nooit moeite mee gehad. Er is inderdaad nooit een juist moment dus ga ervoor❤️