24 Reacties

2 jaar geleden

Ik herken het gevoel. Zie er ook heel erg tegen op om hem weg te brengen naar de opvang.

2 jaar geleden

Ik ben er wel weer an toe om te gaqn werken heb er weer zin in zit ook meer dan een halfjaar thuis. Oktober begin ik weer en zla by andere bedrijf starteb

2 jaar geleden

Ik zou eigenlijk volgende week weer moeten beginnen, maar omdat ik naar het ziekenhuis moet (door nog pijn door me keizersnede) begin ik waarschijnlijk de 28e weer… 3 dagen in de week. Ene kant ben ik er weer aantoe, omdat ik het best mis om even tijd voor mezelf te hebben, gewoon even niet aan de baby denken. Maar andere kant ben ik nu al bang om hem alleen te laten bij andere (wat ik nog niet heb gedaan 1 x een uur bij de papa) dus het gaat echt wel wennen zijn denk ik. 🥲

2 jaar geleden

Ik heb dit gevoel bij mn eerste 2 ook gehad 10 en 8 jaar geleden. Nu bij ons laatste cadeautje bewust lang verlof genomen. Bij die andere 2 had ik het gevoel net pas het ritme lekker te hebben en moest je weer werken. Nu heb ik 9 weken 70% doorbetaald ouderschapsverlof en 2,5 week vakantie erachteraan geplakt. Nu begin ik pas de laatste week van november.

2 jaar geleden

Ik herken dit ook, 16&17 september moet ik weer beginnen. Jakkes. Aanstaande zaterdag gaan we hier een oefen dag doen. Alsof ik weer aan het werk ben. Ik ben nog niet alleen zonder de kleine de deur uit geweest. Zaterdag wordt dat de eerste keer. Dan ga ik in de middag naar een vriendin. Ik ga daar ook kolven zodat ik kan ervaren hoe het kolven buitenshuis is. Daarnaast zet ik mijn wekker en ga ik doen alsof ik ga werken. Normaal gesproken zou ik dan om 05:00 uur op moet staan, om 06:00 vertrekken en om 07:00 beginnen met werken. Om 15:00 ben ik vrij, een uur terug rijden en dus rond 16:00/16:30 uur weer thuis. Mijn vriend zal zich dan moeten ontfermen over de kleine. Ik ga dan dingen in huis doen, of in de tuin.. en in de middag dus naar die vriendin. Ik ben heel benieuwd hoe dit zal gaan haha. Of ik het ook los kan laten. En of mijn vriend het gaat lukken allemaal.

2 jaar geleden

Maar hoe gaan jullie het doen als jullie vroeg moeten beginnen. Onze kleine man slaapt nog niet door. Hij komt om verschillende tijden. Ene x 3/4 uur en heel soms 5 uur. Dit geeft niks, maar ik moet kwart over 7 beginnen met werken. Dus ik moet de kleine om half 7 afzetten bij opa / oma. Dit vind ik dan spannend want elke nacht is het een andere tijd. Dus ook de fles daarna verschilt, maar hij slaapt nooit verder als we hem uit de maxi Cosi halen en neerleggen dan begint hij met huilen. En dan vind ik het zo sneu dat ik weet dat hij daar gaat huilen. En laten beginnen kan helaas niet want dan mag ik pas beginnen om half 1 een keertje en dat vind ik veelste laat.

2 jaar geleden

Ik ga volgende week weer beginnen met werken. Vandaag is hij voor het eerst naar de opvang de hele ochtend. Ik ben zelf vanmorgen om 6 uur opgestaan mezelf klaar gemaakt en koffie/broodje. Om 6.45 mijn zoontje de fles gegeven aangekleed we waren om 7.30 klaar met alles daarna nog even lekker geknuffeld met hem en om 7.45 naar de opvang gebracht. Het scheelt dat ik de opvang achter me huis heb dus hoef opzich niet zo te haasten en ik begin om 8.30 met werken

2 jaar geleden

Ik zie er ook echt tegenop. Tijd is zo snel voorbij gegaan. En moet echt niet aan werk denken! Ik wil haar niet weg brengen. En wat anderen ook al zeiden… ik geef borstvoeding op verzoek. Dus ook geen regelmaat. Totaal geen idee hoe ik haar op tijd bij de opvang krijg voor werk. Ik vind het ook zielig om haar wakker te moeten maken omdat ik zo nodig moet werken…

2 jaar geleden

Ik zie er ook enorm tegen op binnen een maand weer te starten.. haar een hele nieuw structuur opdringen, naar de opvang,… en ben fysiek ook nog niet volledig hersteld van de bevalling. Weet eerlijk gezegd niet goed hoe ik het ga bolwerken. 😅 Maar was bij ons jammer genoeg financieel niet haalbaar om extra verlof te nemen. 🙁

2 jaar geleden

Ik start 7 september weer en zie er ook tegenop. Ik heb een eigen Fysiotherapiepraktijk en ik kan mijn tijden opzich wel zelf indelen. Wel zie ik er tegenop dat ze zo lang weg is en dus geen borstvoeding op verzoek kan krijgen… we zitten ook nog 1,5 maand zonder kdv dus is ook nog zoeken naar familieleden die kunnen oppassen

2 jaar geleden

Ik zie er ook erg tegenop om weer te beginnen! Ik moet 7 september weer beginnen met werken en ga volgende week m’n wekker zetten alsof ik moet gaan werken om te kijken hoe ik het voor elkaar ga krijgen om haar op tijd op de opvang te krijgen en ik op mijn werk 😅

2 jaar geleden

Reactie op Papatyadb

Ik zie er ook erg tegenop om weer te beginnen! Ik moet 7 september weer beg ...
Wat een goed idee om zo te oefenen! Ga ik ook doen. Ik dacht al my god hoe ga ik dit allemaal sjeffen 's ochtends 😅

2 jaar geleden

Reactie op Minnieverstr

Ik zie er ook enorm tegen op binnen een maand weer te starten.. haar een he ...
Als je fysiek nog niet genoeg hersteld bent, zou je je dan niet (deels) ziek moeten melden? Daar zou je namelijk niet je verlof voor moeten gebruiken.

2 jaar geleden

Heb er ook zo geen zin in! Krijg error in mijn hoofd bij het idee dat ik weg moet bij mijn baby. Ik geef ook borstvoeding. Weet nog niet hoe ik het ga doen allemaal. Haar op tijd bij de opvang, ik kolven op het werk, etc… word er echt verdrietig van als ik eraan denk

2 jaar geleden

Kun je die 70% betaald ouderschapsverlof ook gelijk na het zwangerschapsverlof opnemen? Ik werk 32 uur in de week en ga als weer moet beginnen 16uur per week werken en vanaf januari 24 uur. Dan heb ik meer geld met de 70% over die 32 uur dan dat ik 16 uur per week werk. En heb ik meer tijd om te genieten van mn dochtertje. Iemand die dit weet?

2 jaar geleden

Reactie op Noot91

Kun je die 70% betaald ouderschapsverlof ook gelijk na het zwangerschapsver ...
In principe wel. Het betaald ouderschapsverlof dien je te gebruiken voordat de kleine 1 jaar is.

2 jaar geleden

Ergens heb ik ook wel zin om weer te werken maar ik ga deze tijd ook enorm missen, elke dag bij haar en constant de ‘controle’ hebben, zal wennen zijn om dat straks allemaal los te moeten laten en een mooie periode van verlof af te sluiten.. 🙁

2 jaar geleden

Reactie op Noot91

Yes, dit doe ik ook! Heb gelukkig nog verlof tot 4 december

2 jaar geleden

Ergens heb ik ook wel zin om weer te werken maar ik ga deze tijd ook enorm ...
Ja ik doe dat ook, ik begin eind november weer:)

2 jaar geleden

Reactie op Noot91

Ja dat kan! Het betaalde verlof tegen 70% moet wel in het eerste jaar opgenomen worden en in principe moet je 8 weken voor de startdatum van het ouderschapsverlof dit aanvragen, maar het kan goed zijn dat ze bij jouw werk het ook een kortere periode nog aannemen