30 Reacties

vorig jaar

Dolly! Die van ons is in bestelling en kan niet wachten tot we hem hebben!

vorig jaar

Wij hebben zaterdag deze gekocht & opgemeten dat hij Iniedengeval door de schuttingdeur past dus dan past die ook wel door een steeg neem ik aan? https://www.fietsoptimaal.nl/elektrische-bakfietsen/qivelo/g/qivelo-city-elektrische-driewieler-bakfiets-bruin-zwart
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: mijlpalen en we listen and judge - ouderschapseditie

In de laatste aflevering van Samen Groeien delen we tips bij doorkomende tandjes en blikken we terug op het zindelijkheids- en potjesavontuur van Ivana en Ize. Lucy legt uit wat kan je de komende zes maanden nog kan verwachten. En tot slot gaan we samen met jullie met de billen bloot in de “We listen and don’t judge”-ouderschapseditie.

vorig jaar

tip maak een proefrit! ik maakte de fout dat niet te doen en hij is retour gegaan ik kan er niks mee werd elke keer banger en banger telkens het gevoel om te vallen waardoor ik in paniek vol op de rem ging ongeacht waar ik fietste... fiets zelf niks mis mee (van babboe) maar je moet het kunnen en ik ben tr angstig/onzeker

vorig jaar

Wij hebben een vogue driewieler. Beste aankoop ooit!! Heel fijn. We hebben de maxi cosi vaste gemaakt

vorig jaar

idd ga proefrijden. Ik vond een driewieler echt heel eng fietsen en heel lomp. Had bij elke bocht het gevoel om te kantelen en je moet ook heel raar sturen. Daarom voor een tweewieler gegaan. Fietst net als een normale fietst en geen gevoel van omvallen in de bochten

vorig jaar

ik ben in het bezit van een baboe big met 3 wielen heel fijne fiets er past een maxicosi in voor de baby en de andere twee kindjes van 6 en 3 passen er ook in ! het fietsen is wel even wennen maar dat leer je zo!

vorig jaar

Onze bakfiets 🥰

vorig jaar

idd ga proefrijden. Ik vond een driewieler echt heel eng fietsen en heel lo ...
dat dus en op wegen/fietspadden met gaten erin of ongelijkheden bohhh doodeng... heb zelf een 2wieler nog niet aangedurft

vorig jaar

Ik heb de lovens S75 en geen moment spijt van gehad. Fietst heerlijk. Heb zelf een proefrit gemaakt op Dolly, urban arrow en lovens. Lovens stuurt alsof je op een normale fietst, fiets maar is echt heel persoonlijk welke je kiest en fijn vindt. Succes!

vorig jaar

Wij vinden de bakfiets.nl heel fijn. Word in Nederland gemaakt en een zeer degelijke fiets. Ga inderdaad vooral proef ritten maken, wand het verschil tussen de bak fietsen is groot 😉

vorig jaar

Wij hebben ook verschillende getest en zijn uitgekomen op de Lovens. Echter vrees ik dat als de arrow niet past, de rest ook niet zal passen. De lovens is in ieder geval vergelijkbaar qua grootte met de urban arrow.

vorig jaar

Ik volg mee 😊

vorig jaar

De fiets zou ook in de voortuin kunnen staan maar ook daar is de ruimte beperkt ivm veel begroeiing, weinig bestrating. De Vogue heeft modellen die in de lengte 2.10 zijn. Dat valt nog te overzien ;) Hopelijk gaan we dit weekend eens kijken bij de fietsenwinkel!

vorig jaar

Hier een nanny die al op heel veel verschillende bakfietsen heeft gefietst! Maar ik heb een hekel aan de driewielers, dus kom toch uit bij tweewielers en dan vooral de merken die ws niet de bocht kunnen maken bij jullie. - Urban arrow vind ik fantastisch, fietst gewoon eruit het lekkerst van alles wat ik geprobeerd heb. - Gazelle Makki, fietst ook heerlijk maar ik vind het stuur icm de huid echt heel eng en ben daardoor al eens bijna gevallen. - Bakfiets.nl fietst ook prima, maar de motor is minder sterk. Dus je komt hier met gemak op 25 km/u wat met de 2 bovenstaande makkelijk lukt. Helaas worden deze houten bakken snel lelijk. - Babboe e-city is een stuk betaalbaarder, en de nieuwe met middenmoter is een stap in de goede richting. Maar ook deze houten bakken blijven minder mooi na veel gebruik. (Alles wat geen middenmotor heeft moet je sowieso laten afvallen, en de Bosch middenmotor is veruit de beste en het makkelijkst te repareren mits er toch iets is). - Vogue heb ik geen persoonlijke ervaring mee, maar toen ik zocht naar ervaringen en reviews ging lezen vond ik ze niet mals, veel problemen en slechte service kwam ik vooral tegen. Hij is niet voor niks zo betaalbaar denk ik dan. Zelf ben ik voor een elektrische moederfiets met voorzitje gegaan uiteindelijk, geen bakfiets. De Cortina E-common, flink in de aanbieding omdat het winter is nu. Want ik vraag me af of een vogue een kleine draaicirkel heeft dan een urban arrow, en een driewieler heeft nog een veel grotere draaicirkel. Op een e-bike zit je kindje heerlijk vlakbij je en kun je lekker kletsen tijdens het fietsen en vertellen wat je ziet. Ik zit als nanny bijna dagelijks op een elektrische bakfiets, en met een beetje wind of die kap erop kun je geen gesprek voeren met de kids in de bak. Nou, een hoop info. Hopelijk heb je er iets aan 😊

vorig jaar

Vond een driewieler zelf niet fijn fietsen. Voelde alsof hij heel makkelijk kan kiepen. Wij fietsen ook over een polderweg waarbij je langs de kant moet fietsen als een auto je passeert en een driewieler kan kiepen als je dan naast de weg gaat met 1 wiel. Wilde zelf graag een kunstof bak omdat ik van verschillende gezien heb dat houten bakken snel verweren. En we wilden een deurtje (de 2 middelgrote honden moeten af en toe ook een stukje mee kunnen en die wilde ik er niet in en uit moeten tillen). Dus voor ons bleef eigenlijk alleen de Carqon Classic over. En daar zijn we heel blij mee! Fietst super (zoals een gewone fiets maar een wat grotere draaicirkel), goede motor en accu gaat lang mee. Wel een flinke prijs (ook tweedehands nog duur). En nogsteeds lang. Maar zou geen andere meer willen. Vriendin van mij heeft nu een Dolly, die rijd ook heel goed, vonden zij fijner nog dan de Urban Arrow. Cargo bike is geloof ik ook korter. Maar geen ervaring mee verder, alleen zien staan.

vorig jaar

Hier een Babboe Curve E. Ik vind het een heerlijke fiets. De baby in maxicosi en de oudere 2(4&2) passen er goed in. Maar het is vooral een kwestie van proefritten maken. Bij Babboe heb je ook ambassadeurs. Ervaringsdeskundige die hun eigen bakfiets aanbieden om een proefrit te maken. Dat kan gewoon bij jou in de buurt.

vorig jaar

Reactie op EsAaEn

Hier een nanny die al op heel veel verschillende bakfietsen heeft gefietst! ...
Bij de Gazelle Makki: huid = huif 😉

vorig jaar

Wij hebben een batavus fier. Erg fijne fiets. Ik heb een tweewieler. Fietst als een gewone fiets. Volgens mij is deze wat korter dan een gemiddelde bakfiets.

vorig jaar

Reactie op EsAaEn

Hier een nanny die al op heel veel verschillende bakfietsen heeft gefietst! ...
Dank voor je uitgebreide antwoord. Superfijn! 💗

vorig jaar

Hier ook een Lovens, wij hebben de S50. Echt een geweldige fiets!