20 Reacties

2 jaar geleden

Vaak raden ze de avent natural inderdaad aan bij borstvoeding omdat die qua vorm het meest vergelijkbaar is met drinken aan de borst. Hier geen bv maar ook allerlei flessen geprobeerd omdat de toevoer te snel ging, om uiteindelijk weer terug te komen bij avent omdat de anderen ook geen gewenst effect gaven. Ik heb maar geaccepteerd dat mn vent een snelle drinker is😅

2 jaar geleden

Avent werd hier afgeraden door de lactatiekundige, slechtste flessen die er zijn waren letterlijk haar woorden. Dr Brown vind ik zelf ook waardeloos, mn zoontje pakt hem slecht en alles lekt er langs. Ik zweer bij de Mam fles, ook samen met bv altijd met succes gebruikt. En dan speentje 0 of 1

2 jaar geleden

Je kan eventueel een andere speen kopen voor de avent? Ik gebruik ook die avent uit de blije doos en heb van de week een andere speen van avent met minder toevoer gekocht (1 druppel ipv 2). Heb afgelopen dagen geen flesje gegeven omdat ze weer een paar regeldagen had dus kan niet zeggen of het helpt of niet, daar gaan we hopelijk vanavond achter komen 😊

2 jaar geleden

Hier werd difrax maat s aangeraden omdat die diep in de mond komt en dus tegen het gehemelte aan, net als de tepel van de borst

2 jaar geleden

Op de nicu hebben ze avent flessen (de nieuwe slow release) aangeraden. Je kan gewoon de bijpassende speen kopen. Gaat goed met borstvoeding en afgekolfde melk. Hij moet namelijk echt zuigen om melk te krijgen waardoor hij de borst niet verleerd en ik op fulltime borst kan overstappen

2 jaar geleden

Medela heeft een fles met speen waarbij ze met dezelfde techniek moeten zuigen als aan de borst. Hij heet medela calma fles. Misschien is dat wat?

2 jaar geleden

Ik heb persoonlijk diffrax, avent natural en lansinoh geprobeerd. Met de avent moest ik een speen van 6maand nemen omdat mijn dochter die aan de borst goed drinkt, anders na 10-20ml doodop was omdat ze zoveel moeite moest doen. De lansinoh lijkt het meest op een borst naar mijn mening. Die is heel soepel en mijn dochter drinkt er keigoed van. Ik heb de M speen, maar misschien dat de S bij jou goed zal gaan? Van de Avent drinkt onze meid ook goed, maar als je schrik hebt dat je dochter het ‘te gemakkelijk’ krijgt dan denk ik dat het onmogelijk is met een speen 0 of 1 van Avent. Die zijn echt wel niet eenvoudig om iets uit te krijgen…

2 jaar geleden

De diffrax weigerde ons dochtertje trouwens.

2 jaar geleden

Avent heeft nu natural response spenen dat is volgens mij een nieuwe lijn dan die uit de blije doos, ik heb daar de 1 / 0M van en heb het idee dat het voor haar zelfs langzamer uit de fles komt dan uit de borst. Combinatie met bv gaat bij ons hiermee uitstekend!

2 jaar geleden

Ik lees even mee, ben ook nog aan het zoeken! We gebruiken nu dr brown brede hals maar vind m niet ideaal inderdaad

2 jaar geleden

Wij hebben ook de Philips Avent met de nieuwe Natural Respone speen. Hiermee komt er alleen melk uit wanneer ze zuigen, net als aan de borst. Wij hebben hiervan wel speen maat 2, want bij maatje 1 (kleinste maat van deze lijn) duurde het echt een uur voor de fles leeg was. Hij drinkt nu zowel de fles als aan de borst goed! 🫶🏼

2 jaar geleden

Wij hadden eerst ook de avent fles uit de blije doos, maar we wilde extra flessen bijkopen en deze hadden ze bijna nergens meer. Dus we zijn over gestapt op de nieuwe natural response flessen van Phillips avent. Eerst had hij z’n flesje soms wel binnen 10 minuten op en nu doet hij er zo’n 20 minuten over, dus die nieuwe spenen zijn echt heel anders. Ze leggen op de website van Phillips uit dat er alleen melk uit de speen komt als de baby zuigt en dat het er niet zomaar uit stroomt als de fles op z’n kop is. Daardoor is het vergelijkbaar met borstvoeding en zou het goed te combineren zijn. Je hoeft ook niet helemaal nieuwe flessen te kopen, je kunt de nieuwe spenen gewoon in de oude fles gebruiken. Voor ons werkt dit heel goed!

2 jaar geleden

Bedankt voor de tips allemaal. 🫶🏼 Heb m’n vriend de stad in gestuurd om een nieuwe Avent speen te halen. Ben benieuwd hoe het hiermee zal gaan.

2 jaar geleden

Reactie op Lisa1007

Ik lees even mee, ben ook nog aan het zoeken! We gebruiken nu dr brown bred ...
Klikte even snel op je naam en je blijkt de vriendin van m’n collega te zijn. In elk geval grappig om jou hier tegen te komen! 😊

2 jaar geleden

Ik gebruikte eerst ook de avent fles, maar die ging voor mijn dochter veel te snel. Ze heeft een behoorlijke zuigkracht en zoog de speen ook steeds vacuüm. Ik heb nu een lansinoh fles gekocht met de kleinste speen erop. Dit gaat top! Mijn dochter moeit hier wat meer moeite voor doen, ze verslikt zich niet zo snel en drinkt een stuk rustiger! Ik vind de fles echt een aanrader

2 jaar geleden

Reactie op ratched

Je kan eventueel een andere speen kopen voor de avent? Ik gebruik ook die a ...
Hij werkt fantastisch, waar ze eerst 3-5 minuten over een fles deed, doet ze nu 20 minuten 😊

2 jaar geleden

Reactie op SofieK92

Wij hebben ook de Philips Avent met de nieuwe Natural Respone speen. Hierme ...
Bedoel je dan flow 4 voor 3+ maanden?

2 jaar geleden

Mam fles!

2 jaar geleden

Bedoel je dan flow 4 voor 3+ maanden?
Nee de Flow 2 voor 0+ maanden!

2 jaar geleden

Reactie op Pereira23

Klikte even snel op je naam en je blijkt de vriendin van m’n collega te zij ...
Meen je! Wat toevallig haha!