21 Reacties

2 jaar geleden

Frambozenzalf of sheabutter (werkt nog beter maar smeert minder makkelijk)

2 jaar geleden

Dikke laag sudocreme of barrière crème. Iets wat de zure poep weghoud bij zijn huidje. Het is overigens ook lastig genezen als er steeds weer snel nieuwe poep tegenaan komt. Ik denk dan altijd maar zo, nu erger voorkomen door elke luierwissel(die ik dan vaker doe) een dikke laag crème te smeren en als de diaree dan voorbij is, dan trekt het vanzelf weer snel weg.

2 jaar geleden

Reactie op mommy_2019

Dikke laag sudocreme of barrière crème. Iets wat de zure poep weghoud bij z ...
Jaa precies. Ga ik dat ook even proberen. Vanmiddag maar even in de blote kont op puppymatje

2 jaar geleden

Een dikke laag sudocreme of bepanthen en een flinke scheut maizena. Mijn ideale combi en werkt snel

2 jaar geleden

Weleda billenzalf werkt ook erg goed!

2 jaar geleden

Reactie op KarenO

Een dikke laag sudocreme of bepanthen en een flinke scheut maizena. Mijn id ...
Maïzena kan echt serieuze ontstekingen veroorzaken dus dit zou ik niet doen. Idd Weleda billenzalf. En in de gaten houden of het geen schimmel is...

2 jaar geleden

Is overigens meer preventief. Dus als het redelijk weg aan het gaan is kan je het hiermee de volgende keer proberen te voorkomen

2 jaar geleden

Hier werkt sudocreme als een idioot! Is het onwijs snel mee weg 😊

2 jaar geleden

Onze dochter had ook altijd rode billen tot bloedens aantoe. Op advies van de huisarts toen dr swaab zinkolie gekocht. Je kunt het bij bol.com en bij de apotheek kopen. Goed diksmeren en het werkt als een trein

2 jaar geleden

En altijd de billen na het schoonmaken droogdeppen met een hydrofiel

2 jaar geleden

Bij mij hielp ook niks. Ik gebruik nu de billenzalf van Weleda en reinig met de billenmelk ook van Weleda op een groot wattenschijfje. Dit werkt perfect hier!

2 jaar geleden

Shea butter werkt hier altijd meteen bij luieruitslag

2 jaar geleden

Sudocreme of bepathen😊

2 jaar geleden

Wij gebruiken ook zinkolie van dokter Swaab en het kan ook helpen om de billen schoon te maken met water in plaats van poetsdoekjes. Wat overigens bij mijn zoontje het beste werkte was om het te laten luchten, dus verwarming wat hoger en dan zonder luier op een plasmatje neerleggen

2 jaar geleden

Sheabutter, eerst smelten in je hand dan smeren.

2 jaar geleden

Weleda billencreme werkt hier echt top. Savonds ff lekker dik insmeren .. volgende dag weg.

2 jaar geleden

Proshield echt een aanrader. Meestal met 1 keer smeren gelijk weg. Gebruiken ze ook vaak in de ouderen zorg. Wel te verkrijgen bij een echte drogisterij, geen Kruidvat / Etos.

2 jaar geleden

Ooh is wel iets duurder maar je hoeft geen dikke laag te smeren, en je doet er erg lang mee.

2 jaar geleden

Wij gebruiken inotiol. Lekker vettig en hersteld goed!