27 Reacties

één jaar geleden

Oh heftig! Goed dat je hierover spreekt. Denk het vooral zeer belangrijk is nabij op te volgen en dat doe je, dus ik zou daarop vertrouwen. Je herkent de symptomen en neemt al medicatie, dus ik duim mee voor deze keer puur kunnen genieten 🤞🏻 Zelf heb ik erg schrik voor postnatale depressie. Ik ben sinds juni thuis van het werk met depressieve stoornis en neem medicatie. Sinds ik weet (onverwacht) zwanger te zijn voel ik me supergelukkig! Dus heb vooral schrik om na de zwangerschap terug keihard op de grond te vallen.

één jaar geleden

Goed dat je het aangeeft en dat je bij je eigen gevoelens stil staat. Ik heb zelf bij mijn eerste zwangerschap ook een postnatale depressie gehad, die behandeld is met therapie. Nu ik weer zwanger ben heb ik er vertrouwen in dat het goed komt. Ik heb al wel voor mij zelf op geschreven wat ik deze keer graag anders zou willen; zoals gelijk over stappen op flesvoeding zodat niet alle voeding van mijn lijf verwacht wordt. Tevens ga ik ook de optie bespreken om gelijk door gestuurd te worden na de pop poli zodat die je in deze zwangerschap goed kunnen begeleiden, zo heb ik nog een aantal punten waarvan ik deze keer het anders ga aanpakken. Dit geeft wel ontzettend veel rust. Wens je een fijne zwangerschap toe!

één jaar geleden

Reactie op Jennie123

Goed dat je het aangeeft en dat je bij je eigen gevoelens stil staat. Ik he ...
Wat jammer om te horen dat jij hier ook ervaring mee hebt. Slim van je m.b.t. flesvoeding, zo kun jij ook meer uit handen geven en meer rust nemen als je dit nodig hebt. De POP poli is inderdaad ook fijn, dan zijn de lijntjes in iedergeval kort mocht de juiste hulp snel nodig zijn. Heel veel succes en luister goed naar jezelf! Hopelijk komt het deze keer helemaal goed en kan je genieten ♡

één jaar geleden

Reactie op Mabellie

Oh heftig! Goed dat je hierover spreekt. Denk het vooral zeer belangrijk is ...
Ja en toch ben ik ergens in mijn achterhoofd bang dat het toch komt, omdat je er totaal geen controle over hebt. Bij de eerste hielp geen enkele medicatie. En die ik nu heb heeft al 2 keer geholpen en het sneller draagbaar gemaakt, terwijl ik deze anti depressiva ook heb gehad na de eerste en toen helemaal niets deed. Ik probeer het ook los te laten, je hebt niet op alles controle in je leven en kan alleen hopen op het goede. Werken bij jou de medicatie goed? Probeer ook wat vertrouwen erop te hebben. Ik begrijp dat het moeilijk is, maar neem na de bevalling ook zoveel mogelijk rust etc. Dat dat in iedergeval geen triggers kunnen zijn. Geniet ervan♡ En het komt vast allemaal goed!

één jaar geleden

Reactie op Boeboe4

Ja en toch ben ik ergens in mijn achterhoofd bang dat het toch komt, omdat ...
Het beste is inderdaad wat los laten. Het angstig zijn erover kan net zelf een trigger zijn! Je weet als het eraan komt wat je kan doen en hopen dat de medicatie dan ook aanslaat! Mijn medicatie hielpen niet supergoed, maar heb nu ook reeds afgebouwd voor de zwangerschap. Begin november ga ik naar de psychiater en zie ik wat mijn opties eventueel zijn voor andere medicatie! Ik duim mee voor jou ❤

één jaar geleden

Ja ik heb ervaring met prenatale depressie, dit heb ik ontwikkeld bij mijn vorige zwangerschap rond de 9e week. En ben ik met 16 weken gestart via de pop poli met escitalopram 10 mg. Sinds gister weet ik dat ik opnieuw zwanger ben en ik gebruik nog steeds escitalopram. Persoonlijk sta ik er wel positief in. Ik neem me eigen voor een nieuwe zwangerschap en een andere verloop. Ik ben ook niet van plan de medicatie af te bouwen omdat ik nu goed stabiel ben. Verder weet ik wat de risico's zijn van medicatie gebruik tijdens de zwangerschap maar door goede uitleg van psychiatrisch verpleegkundige en psychiater zelf weet ik dat die risico's ook echt wel nihil zijn. Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap en probeer er zoveel mogelijk van te genieten! Want dat verdienen we !

één jaar geleden

Reactie op SRNA95

Ja ik heb ervaring met prenatale depressie, dit heb ik ontwikkeld bij mijn ...
Wat goed van je dat je er positief in staat. Ik gebruik 30 mg citalopram, wel 8 maanden na de bevalling mee gestopt voor een half jaar met een terugval helaas. Gelijk weer gestart met 30 mg en de depressie is weer draagzaam/weg gelukkig. Heel veel succes en hopen dat het goed mag gaan. Geniet ervan!

één jaar geleden

Reactie op Boeboe4

Wat goed van je dat je er positief in staat. Ik gebruik 30 mg citalopram, w ...
Het is niet erg dat je het nodig heb onthoud dit. Een stabiele moeder is een goed moeder. Ik heb ook geprobeerd 1 x af te bouwen en inderdaad te stoppen nou daar kwam ik snel van terug 😬 Dus ik snap helemaal hoe je je voelt!

één jaar geleden

Hey, bij mij eerste 2 ook prenatale depressies gehad. Bij de 3e ging het zo goed.. daarom wilde ik nog zo graag een mooie 4e en laatste zwangerschap. Helaas is het de eerste week nadat ik de positieve test in handen had helemaal mis gegaan. We zijn nu bezig met medicatie alles weer op de rit te krijgen. Het is een gevecht, maar ondanks alles weet ik dat het de hormonen zijn... ik probeer rustig eronder te blijven en met veel hulp van familie en vrienden komen we er uiteindelijk wel. Maar dit is echt de laatste!!!!!! ☺️

één jaar geleden

O ja en met de 3e ben ik preventief bij de pop poli blijven lopen. Gewoon 1x in de maand een gesprek hoe het gaat

één jaar geleden

Bij mijn 1e PTSS en postnatale depressie gekregen. Heb hier toen therapie, EMDR en medicatie gekregen wat wel geholpen heeft. Ik slik nog steeds medicatie en wij zijn van te voren door verwezen naar het ziekenhuis om dit medicijn in combinatie met zwangerschapswens te bespreken. Ik mocht deze blijven slikken en gaan proberen. Wel moet ik met mijn kindje 12 tot 24 uur in het ziekenhuis blijven na de bevalling, zodat zij kunnen observeren op mogelijke afkickverschijnselen. Vindt ik ergens best spannend. Ik denk dat sowieso het laatste trimester weer wel spannend kan worden, daar het de vorige keer bijna fout was gegaan. Gelukkig door goed handelen van de verloskundigen, is zij optijd gehaald toen. Ik probeer het los te laten en me voor te stellen dat dit weer een totaal andere zwangerschap kan zijn. Maar helemaal onbezorgd word ik niet meer. Ik hoop voor iedereen in deze groep op een fijne zorgeloze zwangerschap!

één jaar geleden

Mijn man heeft bij de eerste een postpartum depressie gehad, voor hem breekt nu een spannende tijd aan. Vandaag een de therapeut gevraagd hoe we dit deze keer hopelijk voor kunnen zijn. Erg spannend.

één jaar geleden

Reactie op Mar-1992

Hey, bij mij eerste 2 ook prenatale depressies gehad. Bij de 3e ging het zo ...
Hee Sorry ik zie je bericht nu pas. Ik hoop dat het inmiddels al wat beter met je gaat🙏🙏

één jaar geleden

Reactie op MyMiracle

Mijn man heeft bij de eerste een postpartum depressie gehad, voor hem breek ...
Ik zie het bericht nu pas sorry, Hoever ben je nu? Hopelijk heeft je man de juiste handvaten om het te voorkomen of in ieder geval op tijd te herkennen. Hopelijk zitten jullie straks wel op een roze wolk ❤

één jaar geleden

Reactie op Mara94

Bij mijn 1e PTSS en postnatale depressie gekregen. Heb hier toen therapie, ...
Wat heftig zeg, hopelijk komt alles goed. Ik heb nu bij twee zwangerschappen medicatie gebruikt en niks gemerkt bij de kinderen gelukkig, wel ter observatie een nachtje in het ziekenhuis gebleven en fluxus. Toch blijft het idee voor mijzelf ook spannend, binnenkort de 13 weken echo. Hopelijk is alles goed..

één jaar geleden

Hi meis, ik heb mijn eerste afspraak bij de POP poli op 23 nov staan. Ik denk zelf een postnatale depressie gehad te hebben na de eerste. In juni zwanger, is een MA geworden. Nu dus weer zwanger maar continu onrustig, angst, paniekaanvallen. Voel me mezelf niet en durf geen auto meer te rijden (nog nooit meegemaakt). Ik vind het allemaal heel spannend en voel me echt slecht, dus ik hoop dat de POP poli me kan helpen

één jaar geleden

Reactie op Suzi98

Hi meis, ik heb mijn eerste afspraak bij de POP poli op 23 nov staan. Ik de ...
Hee, Wat goed van je dat je hulp heb gezocht! Gebruik je al medicijnen? Ohh wat erg zeg! Ik herken het wel, zo begon bij mij ook de postpartum depressie na de 1e zwangerschap, eerst kreeg ik hyperventilatie en paniekaanvallen en voelde ik mij niet goed.. autorijden durfde ik ook niet meer. Ook nog nooit eerder meegemaakt! vervolgens gleed ik steeds dieper in een depressie wat een hel werd. Heel veel sterkte en hopelijk voel jij je snel weer beter ❤❤ Laat je weten hoe het bij de pop poli was

één jaar geleden

Reactie op Boeboe4

Hee, Wat goed van je dat je hulp heb gezocht! Gebruik je al medicijnen? Oh ...
Hee, Nee nooit medicatie gebruikt hiervoor en eerlijk gezegd weet ik ook niet of ik dat ga durven. Antidepressiva maakt de klachten een aantal weken erger toch? Ik ben benieuwd hoe het verder gaat met me.. nog even volhouden tot 23 nov, lijkt nog zo ver weg.

één jaar geleden

Reactie op Boeboe4

Wat heftig zeg, hopelijk komt alles goed. Ik heb nu bij twee zwangerschappe ...
Succes met de 13 weken echo! Fijn om te horen dat jouw kindjes nergens last van hadden door medicatie. Stelt wel een beetje gerust.

één jaar geleden

Reactie op Boeboe4

Ik zie het bericht nu pas sorry, Hoever ben je nu? Hopelijk heeft je man d ...
Ik ben nu 8 weken, we moeten er voor zorgen dat hij met name in de begin periode zijn rustmomenten pakt waardoor hij niet overprikkeld zal raken. We gaan hier samen een schema voor maken, en genieten maar ♥️