3 Reacties

4 maanden geleden

Hier wel herkenbaar hoor. Mijn dochter is van 21 Juni dus nu een jaar en 2 weken. Als mijn man haar omkleed dikke drama. Wegrennen , gillen, huilen en echt uittesten Bij mij? Geeeeen probleem. Ik ben ook thuis mama. Denk dat dat ook deels uitproberen is van papa. En sommige dingen zijn echt mama dingen. Ik leg haar overdag alleen op bed natuurlijk. En savonds samen. Vaak moet ik na 10min alleen naar boven om te zingen en knuffelen. Anders gaat ze echt niet slapen. met slapen doe ik dat dus wel. Met omkleden ken je mij het heen en weer krijgen. Dus dan laat ik haar maar gewoon aan der vader over en bemoei ik me er niet mee. Is vast een fase 😁 voordat ze 18 zijn kappen ze daar vast mee 😂

4 maanden geleden

Niet helemaal herkenbaar, maar onze dochter is wel enorm jaloers. Als zus op schoot zit: krijsen. Als ik mijn man knuffel: krijsen. Gaat vast weer over,voor nu maar even door de zure appel, ik wil namelijk ook weleens met iemand behalve haar knuffelen. :)

4 maanden geleden

Het leed dat verlatingsangst heet... kindjes van deze leeftijd krijgen een hang naar hun moeder nu. Is vanuit biologisch oogpunt nog degene die hen als enige van voeding kan voorzien (vroeger bestond er natuurlijk nog geen kunstvoeding). Is een hele belangrijke fase voor dr hechting. Zodra je kindje het veilige en vertrouwde gevoel heeft ontwikkeld dat jij weer terug komt als je even weg gaat/uit het zicht bent, heeft je kindje dat vertrouwen ook sneller in andere verzorgers/opvoeders. Inderdaad even vervelend voor papa, maar het is een (hele belangrijke) fase en gaat inderdaad vanzelf weer over. Veel kiekeboe spelletjes en verstoppertje doen kan het ondersteunen. En verder vooral geduld en liefde :)