25 Reacties
5 maanden geleden
Reactie op KirstinGreenEyes
Thanks voor de reacties! Ik ga dit weekend naar de fietsenwinkel even rondk ...
Daarom heb ik een echte Mamafiets. Die is wel stevig genoeg dat ook al beweegt ze een beetje, het blijft toch wel staan. Zou alleen echt niet durven weglopen, blijf er wel altijd naast staan als ze erin zit.
5 maanden geleden
Thanks voor de reacties! Ik ga dit weekend naar de fietsenwinkel even rondk ...
Ik heb een ebike cargo fiets met stuurslot en dubbele staander. Dus die staat heeeeel stabiel met inladen. Mijn meisje weegt 12 kilo en is ook erg beweeglijk maar het gaat heel makkelijk. Wij hebben trouwens een urban ikki zitje van marktplaats gehaald, heel goedkoop en echt gewoon een goed zitje.
5 maanden geleden
Wij hebben de qibbel air fietszitjes. Die voor voorop destijds gewonnen en bevalt erg goed. Voordeel is ook dat ze erg ligt zijn. Ik bracht voorheen de kids 's morgens naar de opvang 3 minuten fietsen en fietste daarna nog 25 minuten door naar werk. Dan zijn lichte fietsstoeltjes wel fijn. Nadeel daarvan is wel weer dat ze een iets lichter gewicht kunnen dragen voorop. Qibbel air mag tot max 15 kg dragen en de thule yepp mini mag bv 18kg. Maar mijn beide grotere kids zaten met 15kg beide allang achterop.
4 maanden geleden
Ik heb een test ritje gemaakt op Cortana en Trek (e-bikes). Het valt me op dat e-bikes toch al gauw tegen de 3000 euro zijn. Dat vind ik nogal wat. Echter... Ik wil geen budget fiets om maar geld te besparen als de kwaliteit echt een stuk minder is.
Wie kan hier meer over zeggen? Ik wil best een investering doen, maar ik had meer opties verwacht (in de fysieke winkel zelf). Online bestellen kun je zelf niet testen dus lijkt me niet handig.
Voordeel Cortana; meer ruimte tussen zadel en zitje, dubbele stander en stuurslot.
Voordeel Trek; fiets heel soepel en baggage drager kan 27kg dragen, wat net iets meer is dan normaal.
4 maanden geleden
Ik heb een test ritje gemaakt op Cortana en Trek (e-bikes). Het valt me op ...
Ik heb een Stella Fiore, nu bijna 2 jaar en zeker het eerste jaar zo een 20km per dag gefietst. Daarna een bakfiets aangeschaft en fiets nu wel minder op mijn elektrische fiets maar ben er nog steeds erg tevreden over. Mijn fiets was destijds €2000 maar wel met de grootste accu en dan in de aanbieding. Heb er nooit problemen mee gehad op 1 ding na, mijn zoontje trok steeds aan de versnellingskabel waardoor de versnelling niet goed meer werkte. Maar dat was een kwestie van weer even goeddoel en aandraaien. Na de 3e keer heeft de stella monteur uitgelegd wat ik moest doen en toen kon ik het zelf, tot hij achterop kon en dus niet meer aan de kabel kon trekken.