7 Reacties
5 maanden geleden
Nee sorry maar niet herkenbaar. Onze dochter gaat inmiddels naar de opvang en ook daar slaapt ze goed.
Is het een optie om het bedje een keer op een andere kamer te zetten? Of slaapliedje af te spelen? Dat je hem via de babyfoon kan geruststellen?
Lastige situatie ook voor opa en oma. Hopelijk gaat het snel weer beter. 🤞🏻
5 maanden geleden
Misschien wat overprikkeld bij oma en opa? Ik merk dat mijn (schoon) ouders heel de dag interactie willen met mijn zoontje. Ik wordt er soms al moe van haha dus toen tegen ze gezegd om hem ook gewoon even te laten, zelf laten spelen. Misschien dat ze 20 min voor het slapen even wat meer rust kunnen brengen. Anders ook geen tips, succes!
5 maanden geleden
Mijn zoontje heeft het ook. Hij is 2 dagen in de week bij opa en oma. Op de dinsdag is er niks aan de hand en de woensdag vertikt hij het om te slapen. Maar op een gegeven moment ging hij dat thuis ook doen. We hebben nu zijn tijd dat hij normaal zijn middag dutje doet verschoven met een half uur en nu gaat het wel goed. We hebben even 2 weken vakantie gehad en hopen dat het nu weer goed gaat vanaf deze week, want ik werk ook weer een halve dag meer per week. Dus misschien het ritme verschuiven een optie? Pas naar bedje als hij echt heel moe is
5 maanden geleden
Heel herkenbaar hoor dit! Hier speelt dit al vanaf een maand of 9 (nu net 1 jaar). Vervelend hé. Het helpt mij om het maar los te laten en het iedere keer toch te proberen. Soms lukt het in één keer wel en doet hij een kort slaapje, maar vaak ook niet. De dag erna slaapt hij thuis dan een stuk meer om het in te halen. Hopelijk is het een fase en gaat het weer over!
5 maanden geleden
Ach jeetje. Wel herkenbaar dus voor sommige. Ik denk zelf ook aan overprikkeling. Hij krijgt constant van zowel opa als oma aandacht en soms ook nog m'n broertje die langs komt. Ze proberen veel uit. Elke keer weer vwat nieuws, omdat ze het ook niet weten. Maar dat is natuurlijk ook niet zo handig denk ik. Ze hebben bv al geprobeert om hem later op bed te leggen en dan 1 slaapje of dat ze op de kamer blijven tot hij rustig is. Hij vertikt het gewoon om te slapen. Terwijl hij thuis z'n bedje echt niet erg vind en slaapt goed. Even een rustmoment voor het naar bed gaat kan misschien nog wel helpend zijn. Dit de vorige keer al gezegd, weet niet of ze dit nu gedaan hebben... maar hij sliep iig niet, alleen in de wagen