21 Reacties

6 maanden geleden

Alpro haver groeidrink: Alpro Haver Groeidrink 1-3+ is een bron van volwaardige eiwitten, calcium, jodium, ijzer, zink en vitaminen A,C &D.

6 maanden geleden

Holle opvolgmelk geit 👍 https://www.biovoordeel.nl/vanaf-maanden/opvolgmelk-geit-van-holle-800-p-25081.html#tabs10

6 maanden geleden

Of misschien mag dat ook niet geitenmelk?

6 maanden geleden

Wat heftig zeg! Als je bij het plantaardige melk vak kijkt staan er veel alternatieven (bij een grote supermarkt iig). Ook van haver bijv. Ik denk/ben bang dat je naast haver en kokos geen sojavrije opties kunt vinden voor peuters. Daarbij, als je er echt doorheen zit zal een week of 2 (bijv) havermelk en daarna over op iets wat de diëtist een beter plan vind misschien geen groot ding zijn? Dan kun je wel langzaam afbouwen. Je eigen (mentale) gezondheid is ook heel erg belangrijk voor je kind!

6 maanden geleden

Geitenmelk mag inderdaad ook niet. Ik zal nog eens bij de plantaardige producten kijken, misschien inderdaad alvast wennen aan de smaak en dan over 2 weken in overleg volledig over op een alternatief. Gisteren ging ineens weer heel goed en was het voor mij ook fijn, maar vandaag ineens weer niet. Ik weet zelf ook niet zo goed waar het aan ligt: onrust bij haar, vermoeidheid bij haar en/of mij en ik ben die dysforische toeschietreflex ook gewoon zat. M'n man en ik zeiden altijd dat we voor een tweede wilden gaan als de eerste 1 werd. Hij begon er laatst over, ik kon alleen maar voelen: "nee! ik wil eerst mijn lijf en emoties weer heel even terug voordat ik het in de volgende hormonen-storm terecht kom" ☹️

6 maanden geleden

Mijn zoontje heeft ook kma. Met ook soja allergie erbij. Hij is nu bijna 13 maanden. Een maand of 2/3 terug ben ik begonnen met bv afbouwen. Nu krijgt hij in de ochtend een fles Neocate. Bij de lunch een klein bekertje haverdrink met toegevoegde vitamines en bij het avondeten haver yoghurt als toetje. Voor het slapen gaan drinkt hij nog bij mij, maar daar ga ik heel binnenkort mee stoppen. Dan wordt dat mogelijk ook een flesje Neocate. Ik heb t/m oktober een machtiging voor de Neocate, gekregen van de diëtiste. Ben ik wel blij mee, want ik twijfel of hij voldoende voedingsstoffen binnenkrijgt met de haverdrink/yoghurt. Al was dat wel wat mijn diëtiste adviseerde om te geven. Dus voorlopig krijgt hij nog Neocate, ook al is hij nu 1.

6 maanden geleden

Reactie op Femmy3086

Mijn zoontje heeft ook kma. Met ook soja allergie erbij. Hij is nu bijna 13 ...
Dank je wel. Ik kon ook een verwijzing krijgen voor neocate, maar vond dat toen nog niet nodig 🫣 Misschien ga ik vast de haver opbouwen en over 2 weken de neocate regelen als ze weer terug is. Hoe heb jij het afbouwen gedaan? Steeds korter of gewoon 1 voeding eraf en vervangen?

6 maanden geleden

Reactie op PizzaHawai

Dank je wel. Ik kon ook een verwijzing krijgen voor neocate, maar vond dat ...
Je kan het ook gewoon online kopen! Dan hoef je niet twee keer over te gaan op iets nieuws. Ik heb het ook net afgebouwd, dacht dat het drama zou worden (ook ivm borstontstekingen), maar het viel mee. Elke week een voeding eraf gehaald. Nu al een week niet gevoed en m’n borst maakt nog steeds wat melk aan, als er harde stukken komen dan kolf ik de druk er nog een beetje af met de hand. Succes 🍀

6 maanden geleden

Reactie op PizzaHawai

Dank je wel. Ik kon ook een verwijzing krijgen voor neocate, maar vond dat ...
Het afbouwen heb ik gedaan door een voeding eraf te doen. Ging heel goed op deze manier. Hij dronk nog 3x toen ik ging afbouwen. Eerst heb ik de voeding bij de lunch eraf gehaald. Ik wilde stoppen met kolven op m'n werk. Daarna nog een tijd ochtend en avond bv gegeven. Zo'n 2 weken terug ook de ochtend voeding eraf. Het afbouwen zou sneller kunnen als je wilt. Maar voor mij was dit niet nodig.

6 maanden geleden

Reactie op Femmy3086

Het afbouwen heb ik gedaan door een voeding eraf te doen. Ging heel goed op ...
Ze heeft gisteren haar eerste theelepel yoghurt op, en binnengehouden 💪Vandaag is ze naar de opvang dus even niks gegeven, morgen 2 theelepels. Daar ging het vorige keer mis dus spannend of het nu wel goed gaat. Ik hoop het! Dan ga ik de ochtendvoeding ook afbouwen, je productie loopt dan vanzelf terug denk ik? Ik merk wel dat de ergste emotionele dip voorbij is nu mijn ongesteldheid weer over is, had het nog nooit zo erg gehad..

6 maanden geleden

Hoe ging het met de yoghurt vandaag? Snap dat het spannend is als het de vorige keer nog niet lukte. Bij het afbouwen van de bv liep bij mij de productie vanzelf terug. Had maar een halve dag het gevoel dat m'n borsten wat vol zaten, meer niet. Het was ook niet nodig om dat weg te kolven, maar dat zal per persoon verschillen. Ik hoop dat het bij jou ook makkelijk gaat als je besluit af te bouwen. Hoe denk je daar nu over?

6 maanden geleden

Mag je dochter wel yoghurt op basis van schapenmelk? Mijn dochter heeft ook KMA maar de mesoloog gaf aan dat schapenmelk wel mag. Deze vindt ze best lekker en ze reageert er gelukkig niet op 😊

6 maanden geleden

Reactie op Femmy3086

Hoe ging het met de yoghurt vandaag? Snap dat het spannend is als het de vo ...
Ze heeft besloten dat ze yoghurt niet lekker vindt 😵‍💫 Gisteren een halve lepel naar binnen gekregen. Vandaag een beetje bramensap erdoor (van onze eigen oogst), maar dat heb ik van de vloer moeten poetsen want ze mepte de lepel uit m'n handen.. Overigens likte ze daarna wel haar vingers af 🙃 Ik blijf het proberen, wil eigenlijk niet aan de zoete yoghurt. Heb gisteren Griekse yoghurt gekocht, misschien wil ze dat wel. Ik weet niet of ze weigert omdat ze het niet lekker vindt of omdat ze er buikpijn van krijgt. Qua bv, nu de ergste dip achter de rug is gaat het weer beter, maar ik wil nog steeds wel afbouwen, het heeft alleen minder haast..

6 maanden geleden

Reactie op ratched

Mag je dochter wel yoghurt op basis van schapenmelk? Mijn dochter heeft ook ...
Weet ik niet, ga ik vragen!

6 maanden geleden

Reactie op PizzaHawai

Ze heeft besloten dat ze yoghurt niet lekker vindt 😵‍💫 Gisteren een halve ...
Griekse yoghurt gaat er hier ook het beste in! Vooral als ze het zelf mag eten (wel een kliederboel). Maar denk dat ze dan beter kunnen wennen aan de nieuwe smaak, textuur en temperatuur ervan. Op eigen tijd een hapje

6 maanden geleden

Reactie op CeFamke

Griekse yoghurt gaat er hier ook het beste in! Vooral als ze het zelf mag e ...
Bij ons gaat Griekse yoghurt ook heel goed! Ik doe het soms in van die hakaa knijp zakjes met een rietje… dan is de kniederboel iets minder!

6 maanden geleden

Reactie op Lieke0805

Bij ons gaat Griekse yoghurt ook heel goed! Ik doe het soms in van die haka ...
Morgen gaan we op vakantie dus dan sla ik die ochtend de yoghurt even over, wil niet dat ze de auto onder spuugt 😅 Maar de camping is bij uitstek geschikt om zelf te kliederen met de yoghurt, hopelijk wil ze dan wel. Vanavond wilde ze wel een likje bramensap en was heel boos dat ze niet van ons eten mocht. Wie weet wil ze nu keer wel (Griekse) yoghurt met sap proberen!

6 maanden geleden

Evt een klein beetje appelmoes / fruithapje erdoor heen mengen en dat afbouwen? Hier ook kma en opbouwend nu met 11 maanden. Koemelk yoghurt ging niet goed dus we blijven nog even hangen op de alternatieven. we geven al een beetje haveryoghurt met een eetlepel appelmoes en wat granen (a la Brinta). Haveryoghurt heeft idd minder voedingsstoffen. Wij geven elke avond maaltijd bewust eiwitten en vetten. Dus ze komt zo niks tekort.

6 maanden geleden

En hier ook wel echt de fase van zelf doen dus sluit me aan bij de tip hieronder. Een hapje uitsmeren in een bakje en een eigen lepel geven is waarschijnlijk magie 🤭

6 maanden geleden

Onze kleine drinkt graag erwtenmelk! Gewoon van de AH Terra. Misschien is dat een idee?