13 Reacties

5 maanden geleden

Ja hoor mama!! Wij geven zowel geiten als koemelk (naast borstvoeding). Ik heb begrepen en veel gelezen dat je dan beter dezelfde opvolgmelk kunt geven ipv die vanaf 1 jaar vanwege de suikers. Dat het dan onnodige koolhydraten zijn. Vanaf 1 jaar horen ze met de pot mee te eten als hoofdvoeding. De melk is dan extra. De mijne drinkt overdag soms ook geen koe- of geitenmelk. Nou dan krijgt die na zijn dutje een maaltijd aangeboden. You got this en laat je vooral niet gek maken. Doe wat goed voelt voor jou en jouw zoontje ❤️

5 maanden geleden

Ieder hun ding natuurlijk, de kwark telt ook als zuivel 😉 dus wat je anders in melk zou geven (300ml per dag) kan dus ook prima in de vorm van kwark want het telt gewoon mee😊 En als je wilt afbouwen ja gewoon lekker geven wat je al geeft, ik ben nooit verder gegaan dan nummer 1, komt goed mommy

5 maanden geleden

Ahhh thanks girls, soms voel ik me zo gestresst als ik meelees met de topics denk ik oh we gaan niet snel genoeg of we doen het heel anders dan “de rest” 😅 De avondmaaltijd is ook echt zijn hoofdmaaltijd en hij eet echt meer dan goed, maar dacht ja wil hem geen koemelk geven wat nu??! Ik blijf dan ook nr 1 geven, bedankt voor de tip. Haha, superbedankt voor jullie reacties

5 maanden geleden

Wat ben je toch een kanjer van een mama. Je doet het goed. Als jij geen gewone melk wilt geven dan geef je toch kwark of ei of... noem maar op. Die van mij is net 1 jaar geworden en spuugt de gewone melk uit of nou ja laat ze uit haar mond lopen. Ik geef kwark, yoghurt en soms brintha (vind ze ook nog niet zo lekker) ze geniet nog van 1 flesje 150 ml opvolgmelk en dat laat ik dan maar zo in de ochtend samen met haar boterhammetje Maar ga geen nieuwe pot kopen Op is op. Maar je doet het prima en denkt na over je keuze. Volg je hart en je kindje

5 maanden geleden

Of misschien is pyjama papje iets voor je kindje in de avond? Ik heb deze wel eens een half pakje vermengd met een beetje water als :toetje: voor de nacht maar hoorde dat hier veel suikers inzitten

5 maanden geleden

Reactie op Cher777

Ahhh thanks girls, soms voel ik me zo gestresst als ik meelees met de topic ...
Maak je niet druk over het tempo of de manier waarop, elk kindje is anders alle ouders zijn anders.. doet je kindje het goed is hij verdet goed gezond dan is er geen probleem toch? Dan kan je medestanders hebben en/of tegenstanders omtrent jullie keuze, uiteindelijk maakt het geen donder uit wat wij hier met elkaar vinden😊😊😊 want we doen allemaal maar wat en we doen wat wij goed achten voor onze kinderen

5 maanden geleden

Reactie op AngelaRaymonMaikel

Wat ben je toch een kanjer van een mama. Je doet het goed. Als jij geen gew ...
Zo lief dank je wel 😊 Ik heb hem toevallig vanavond een pyjamapapje gegeven ik zag inderdaad dat er wel suiker in zit, maar dacht zo afentoe kan dat vast geen kwaad. Brinta is ook een goeie ja, niet aan gedacht dat ga ik morgen eens proberen. Dank je!

5 maanden geleden

Reactie op BAMPatricia

Maak je niet druk over het tempo of de manier waarop, elk kindje is anders ...
Jaa dat is ook zeker waar wat je zegt, maar als ik de ritmes en schema’s lees van anderen krijg ik het toch soms dat ik denk ohjee gaat dit wel goed haha. Bedankt!

5 maanden geleden

Reactie op Cher777

Jaa dat is ook zeker waar wat je zegt, maar als ik de ritmes en schema’s le ...
Jawel hoor😊 hier een schema vrije mama haha beide kindjes vanaf geboorte op gevoel, geen schema gebruikt gewoon mijn kindjes volgen, We hebben ons moederinstinct niet voor niets😊😊

5 maanden geleden

Onze oudste nu 3 jaar, na de opvolgmelk ook nooit Melk gegeven omdat hij hier echt gevoelig voor was. Dus heeft nooit aan de aanbevolen hoeveelheid gezeten en is gewoon een grote sterke jongen 😊

5 maanden geleden

Reactie op BAMPatricia

Jawel hoor😊 hier een schema vrije mama haha beide kindjes vanaf geboorte o ...
Helemaal mee eens. Hier ook alles op gevoel. Wij zijn ‘pas’ echt begonnen met hapjes toen meneer 7 maanden was terwijl bijna iedereen vanaf 4 maanden begint. Hij is hartstikke gezond en vrolijk

5 maanden geleden

Reactie op Cher777

Zo lief dank je wel 😊 Ik heb hem toevallig vanavond een pyjamapapje gegev ...
Pyjama papje zit inderdaad best veel suiker in (4,5 klontje per pakje). En nee voel je daar niet schuldig om!! Je zou als alternatief bio meergranenpap kunnen geven (niks aan toegevoegd dus ook geen suikers), met water of melk of combi. En als je het met een lepel geeft kun je er (diepvries) fruit in doen. Dat lust bijna elke baby want lekker zoet. En ja in fruit zitten ook suikers, maar wel fruitsuikers. Scheelt je ook ontzettend in de portemonnee!! En mocht je alsnog pyjama pap willen geven: lekker doen mama. Jouw zoon, jouw opvoeding🩵

5 maanden geleden

Reactie op bobbiedil

Helemaal mee eens. Hier ook alles op gevoel. Wij zijn ‘pas’ echt begonnen m ...
Ook helemaal prima toch? Daar is niks mis mee😊