7 Reacties

2 jaar geleden

Ik vind het er niet zo spannend uitzien eigenlijk. Wat denk je dat de verloskundige hier mee kan?

2 jaar geleden

Er word afgeraden isobetadine te gebruiken tijdens de zwangerschap dus zou niet te veel gebruiken. Gewoon goed proper houden, flamigel of flaminal mag wel en werkt heel goed voor wondjes. Het ziet er niet zo erg ontstoken uit hoor. Zolang je geen koorts maakt geen zorgen maken, het ziet er heel oppervlakkig uit.

2 jaar geleden

Ik vind het er niet zo spannend uitzien eigenlijk. Wat denk je dat de verlo ...
Ik heb sowieso een afspraak. Die stond al. Ja geen idee hahahaha die weet mij zeker te zeggen of zo’n ontsteking kwaad kan.

2 jaar geleden

Ligt er aan hoe het wondje is ontstaan/ of er straatvuil in zit of zat ivm tetanus (en wanneer je voor t laatst een tetanusprik hebt gehad). Anders lijkt mij dit niet echt een probleem. Betadine is vaak niet nodig als je de mogelijkheid hebt om gewoon met water te spoelen trouwens.

2 jaar geleden

Ik heb niet de indruk dat het erg geïnfecteerd is. Gewoon goed reinigen met fysiologische en dan inderdaad flamigel of flaminal. Hoe ben je aan dit wondje gekomen? Bij bijvoorbeeld bijtwonden moet je extra voorzichtig zijn voor infectie. Ook vuil in de wonde kan de genezing in de weg staan.

2 jaar geleden

Ik heb mezelf opengekrabd, in m’n slaap, onder m’n brace, deze draag ik wegens carpaal tunnel syndroom en ik heb geen gevoel in m’n vingertoppen ook daardoor dus met dat krabben heb ik geen nagel gebruikt ofzo.. heel gek maar ik werd erdoor wakker en toen had ik dus deze gekke wondjes. Brandwondjes leken het

2 jaar geleden

Even goed schoon spoelen met water, drogen aan de lucht. Zoveel mogelijk "open" laten en geen dingen erop smeren. Dan wordt het van een soort brand plek het snelste een korstje. Evt pleister spray erop ivm de brace, dan gaat zweet en afscheiding van de brace minder irriteren.