12 Reacties

2 jaar geleden

Ik weet dat het bij mijzelf veel beter werkt als ik een zetpil pak 😅. En denk ook dat het lastig is om het in vloeibare vorm aan een baby te geven.

2 jaar geleden

Onze dochter wilde de vloeibare variant niet aanvaarden toen ze heel ziek was, vocht erg tegen. De zetpil ging snel en vlot. Ik kom uit België trouwens. ☺️

2 jaar geleden

Hier lukte de vloeibare een tijdje wel, maar tegenwoordig vecht hij er zo hard tegen dat heel z'n gezicht onder zit, en er niks in de mond blijft. Dus ben vandaag suppo's gaan halen. De apotheker zei van als het wel zou lukken toch best de vloeibare vorm te geven, omdat je dat beter kan afstemmen op de grootte van je kindje. maar aangezien er meer in zijn oor beland dan in zijn mond proberen we het toch even zo 😉

2 jaar geleden

Dokter zei tegen mij dat de voorkeur altijd uitgaat naar vloeibare paracetamol maar dat dit dikwijls moeilijker toe te dienen is. Mijn kinderarts maakt de keuze dikwijls aan de hand van de plaats die pijn doet Bijvoorbeeld: mijn zoontje heeft op dit moment een ontsteking van de bovenste luchtwegen en stembanden. De voorkeur gaat naar vloeibare paracetamol omdat die al direct een laagje op de pijnlijke keel legt.

2 jaar geleden

Lijkt me persoonlijk makkelijker. Krijg vitamine d druppels er soms al niet in😅 Vloeibare lijkt me ook vies? (Weet niet of da zo is hoor? Is maar een aanname)) En als er wel een smaakje aanzit wil ik lieber niet omdat ik zon chemische zoetstof aardbei smaakje nog niet nodig vindt voor zon kleintje

2 jaar geleden

Vloeibaar moeilijker te doseren?

2 jaar geleden

Hier vloeibare op aanraden van arts omdat je het beter kan doseren. En hij vindt het ook best lekker. Gewoon 'spuitje' wat je in zijn mond kan doen, hij doet daar helemaal niet moeilijk over 🤷🏻‍♀️

2 jaar geleden

Onze arts raadde de zetpil aan omdat ons zoontje wurgt op de siroop. Hij neemt zo veel lucht binnen dat hij de siroop teruggeeft. Siroop is op zich gemakkelijker als ze het verdragen.

2 jaar geleden

Reactie op AnoniemeMe

Hier vloeibare op aanraden van arts omdat je het beter kan doseren. En hij ...
Beter doseren vind ik juist totaal niet. Een zetpil is gewoon 60, 120 of 240. Geen gedoe met doseren en de meeste vloeibare paracetamol is zo ranzig dat kindjes het er direct weer uitspugen

2 jaar geleden

Beter doseren vind ik juist totaal niet. Een zetpil is gewoon 60, 120 of 24 ...
Dan hebben wij geluk dat die van ons het wel lekker vind 😅. Maar goed, ieder zijn keuze hè, als het maar helpt denk ik dan.

2 jaar geleden

Denk dat de keuze ook afhangt van je kindje. De ene maakt hier een drama van een zetpil en neemt liever vloeistof of 'n zuigtablet. De ander moet juist kokhalzen van de vloeistof 😅. Bij babies kies ik altijd voor de zetpil, die worden iig niet uitgespuugd.

2 jaar geleden

Reactie op AnoniemeMe

Dan hebben wij geluk dat die van ons het wel lekker vind 😅. Maar goed, ied ...
Snap ik maar ik bedoel ook doseren van de juiste hoeveelheid