10 Reacties
4 weken geleden
Ohhhh dit is heel herkenbaar. Bij mijn dochter hebben we uiteindelijk alles verstopt en gedaan alsof het potje niet meer bestond. Ze was zooo geobsedeerd erdoor dat ze te graag wilde en het niet lukte. Ik volg dus graag voor tips.
4 weken geleden
Ahh arme schat. Is niet leuk als ie t gevoel heeft dat t nu niet lukt. Maar komt ecbt wel!
Ik adviseer je wel vaker het potje te doen dan alleen 2x. Dan vergroot je de kans namelijk dat ie wel 1x van de keren gaat plassen en dan heb je een start.
Wij deden echt: bij wakker worden, voordat naar buiten gaan, dan bijj thuiskomst weer, na het eten, voor het slapen etc. Bij ons begon t eigenlijk wel eerst met poepen en pas toen dat goed ging, begonnen we met plassen. Dat deden we anders, want gewoon hup luier uit, onderbroek aan, want dan voelen ze hun plasje opkomen. Met de luier niet.
Op een paar ongelukjes na, nu is ie ook zindelijk met plassen (alleen met slapen luier om).
Dit zijn mijn tips. Hopelijk heb je er wat aan! En geef t tijd! Duurde bij ons in totaal zeker een half jaar!
4 weken geleden
Hi mama. Ik heb hier toch een andere mening over. Te vroeg beginnen met zindelijkheidstraining resulteert om mij heen in weerstand tegen het potje en/of wc en plas en poepproblemen in de toekomst. Als je kind er niet klaar voor is, maar jij als ouder wel kan er veel frictie ontstaan. Je kan beter iets langer wachten als ze er klaar voor zijn zodat ze het echt echt zelf willen. Mn oudste dochter was binnen 1 week dag en nacht zindelijk, zowel poepen als plassen, omdat ze er zo klaar voor was. M'n jongste van 2 jaar en 5 maanden heeft nog te weinig interesse. Ze hoeven pas echt zindelijk te zijn als ze eind 3 jaar zijn ivm school. Geen haast
3 weken geleden
Als je kindje er wel interesse in heeft dan is de zindelijkheidsbox misschien wat? Die heb ik bij mijn dochter gebruikt toen ze 2.5 was. Binnen een week zindelijk. Ik heb het toen met kleine cadeautjes gestimuleerd (sticker kaart vol= cadeautje)van 0,50 cent tot een euro en die ingepakt. Dat vond ze fantastisch. In de box beschreven ze ook precies wat je moest doen en wat handig is waar je kindje aan moet voldoen (bijvoorbeeld het aan kunnen geven dat ze naar de wc moeten). Mijn zoon van 2.5 poept inmiddels wel op de wc, dus ik probeer hem nu zo zindelijk te maken, maar lukt dit niet dan pak ik de zindelijkheidsbox er weer bij!
3 weken geleden
Dochter gaat als sinds 13 maanden op het potje en daarna toilet. Zindelijk was ze niet maar voor ons was dat al prima voor haar leeftijd. De laatste tijd wil ze niet naar het toilet maar liever spelen of ze vind de bril te koud 😅 Geen idee wat ik aan dat laatste moet doen. Heeft iemand tips
3 weken geleden
Reactie op MiekjeS88
Hi mama. Ik heb hier toch een andere mening over. Te vroeg beginnen met zin ...
Maar zoals je leest in mijn bericht is hij er wel aan toe 😉. Ondertussen hebben we 4 vaste momenten op een dag en heeft hij al 3 dagen op rij 1 succes plasje gehad. Hij vind het super leuk om op het potje te zitten, lekker zingen, verhaaltjes lezen en 1 op 1 tijd met mama. Hij geeft nu ook soms zelf aan dat hij op het potje wil zitten.
3 weken geleden
Reactie op Ka93
Als je kindje er wel interesse in heeft dan is de zindelijkheidsbox misschi ...
Ik heb toevallig vd week vanuit de gemeente een zindelijkheids voorlichtings avond gehad en hierbij hoort het boek zindelijkheid is kinderspel. Deze heb ik besteld en ga ik mee aan de slag. Mocht dit niet lukken, klinkt dit altijd nog als een goede optie.
2 weken geleden
Hey! Ik heb het boek ‘oh crap, potty training’ gebruikt als leidraad voor het zindelijk worden. Ging écht als een trein. Het vergt even een paar dagen veel energie van je, maar wij zijn erg snel van de luiers af.
Het vraagt wel een beetje daadkracht en misschien zelfs wat strengheid, maar ik zou even kijken of dit bij je past.
Je kan volgens mij ook aan chatgpt de inhoud vragen met stappenplan mocht je het boek niet willen lezen haha