24 Reacties
2 jaar geleden
Reactie op hazz
Ze kunnen ook heus door hun mondje ademen! Heb je al iets voor de neusje ge ...
Nee. Ik wist niet zo goed of neusspray handig is. Er komt namelijk slijm in haar mondje waardoor ze hoest en "stikt" word dat met neusspray niet heftiger?
2 jaar geleden
Nee. Ik wist niet zo goed of neusspray handig is. Er komt namelijk slijm in ...
Ik weet niet hoe oud je dochtertje is maar neusspray zou ik zoiezo niet doen maar je hebt van dat zoutwater te koop voor babytjes in de Kruidvat bijvoorbeeld. Je knijpt een paar druppels in de neusgaatjes, dat kan zeker geen kwaad!
2 jaar geleden
Nee. Ik wist niet zo goed of neusspray handig is. Er komt namelijk slijm in ...
Zoutoplossing neusdruppels monodose speciaal voor baby'tjes. Mocht je bv geven, wat druppels moedermelk in de neus werkt ook goed bij een verstopt neusje, verder, een gesneden ui op een bordje naast het bedje helpt ook om snot en slijm los te krijgen😉
2 jaar geleden
Hier was de kleine 1 week oud en we waren allemaal snotverkouden thuis. Idd Otrivin monodose druppelen, bedje ietsje schuin en helaas uitzingen.
2 jaar geleden
He! Hier ook een stikverkouden baby. Ik herken het geluid dat je denkt dat je baby stikt, dat is best spannend! Ik vertrouw er echter wel op dat zijn lichaampje goed weet hoe het het virus het beste kan verslaan (zonder in ademnood te komen). Ook hebben wij een neusspray met zoutoplossing speciaal voor baby's gehaald bij het Kruidvat. Die geef ik 4x per 24u, meestal voor een voeding. Dan is zijn neusje iets beter geopend en drinkt hij fijner
2 jaar geleden
Hoi,
Ik heb helaas wel ervaring. 1e kind 2 weken opgenomen geweest toen hij 17 dagen oud was. Tweede paar weken geleden toen hij 4 weken oud was flink verkouden geweest.
- let op haar neusvleugelen
- let op haar borst of er intrekkeningen zijn
- uitjes snijden bij haar bed (help echt)
- zoutoplossing
- en laatst iets geleerd en helpt echt shea butter olie insmeren rondom haar neus. Alle viezigheid komt los.
Beterschap
2 jaar geleden
Wij hadden wel dat hij beetje hoesten en niesten . En zijn neus was ook wat snotterig. Wij hebben zo neus pompje waar ik zijn snot ermee uithaal en wij leggen ui in zijn bedje. Dit heeft goed geholpen na 4 dagen verkouden was het eigenlijk weer weg. Je kunt dat proberen of neusspray en je hebt een speciale spuit waar je water in moet doen en zo het neusje kan schoonspuiten.
Ik weet niet of je je kindje inbakerd maar daar kunnen ze ook benauwder van worden. Veel beterschap voor de kleine!
2 jaar geleden
Reactie op hazz
Ze kunnen ook heus door hun mondje ademen! Heb je al iets voor de neusje ge ...
Nee hoor. Pas vanaf een week of 6 begint het door de mond ademen. Newborns ademen enkel door de neus
2 jaar geleden
Hier was de kleine 1 week oud en we waren allemaal snotverkouden thuis. Idd ...
Oh en wij hebben zon uitzuiger van otrivin ook gebruikt voor het snot. Werkte ook goed .
2 jaar geleden
Nee hoor. Pas vanaf een week of 6 begint het door de mond ademen. Newborns ...
Ja? Dus mocht haar neusje vannacht erg dicht zitten dan kan ze via haar mond ademen? Heb nu niks in huis qua neusspray etc
2 jaar geleden
Ja? Dus mocht haar neusje vannacht erg dicht zitten dan kan ze via haar mon ...
Ik zou een doorgesneden ui in de kamer zetten en het bedje schuin. Eventueel even goed stomen in de badkamer voor het slapen gaan
2 jaar geleden
Hey!
Wat kan je daarvan schrikken hea!
Onze boy is al 3 weken enorm verkouden over zijn longen/ neus en heeft zelfs vorige week psuedokroep gehad, wat erg beangstigd is.
Zet haar bedje wat schuiner, gebruik zoutoplossing neusspray ( de kinderarts gaf aan dat dit 4-6 keer per dag gebruikt mag worden en als je echt denkt dat ze stikt dan kan je het beste met haar in de badkamer gaat zitten met de deur dicht en de douche open. Dus niet onder de douche, maar ernaast. De stoom zal haar helpen met het ademen dan.
Het ademen door de neus ‘snappen’ babies nog niet, maar als ze echt in een benarde situatie zitten dan doen ze dit echt wel zei de kinderarts tegen ons.
Sterkte meid ❤️❤️
Sterkte meid!
2 jaar geleden
Reactie op Feey
Hey!
Wat kan je daarvan schrikken hea!
Onze boy is al 3 weken enorm verk ...
Jeetje dat is idd schrikken. Bedankt voor je tips ❤️
2 jaar geleden
Hoihoi,
Onze kraamzorg zei ook dat baby's zodra de neus echt dicht zit vanzelf door hun mond gaan ademen. Dat kan dan wel voor verwarring zorgen waardoor ze dan weer lastig terugschakelen naar neusademhaling. Dus rekening mee houden met drinken.
2 jaar geleden
Reactie op LennyLouise
Hoihoi,
Onze kraamzorg zei ook dat baby's zodra de neus echt dicht zit vanz ...
Thanks voor de tip!
2 jaar geleden
Reactie op JuliaL
Wat spannend zeg! Lijkt me ook echt wel eng😅
Hoe gaat t inmiddels met dr? ...
Met haar gaat het eigenlijk steeds slechter, begint nu ook echt te krijsen terwijl wij een hele relaxte baby hebben die eigenlijk bijna niet huilt. De nachten gaan gelukkig nog goed. Heb nu inderdaad zoutoplossing en tot nu toe gaat het goed.
2 jaar geleden
Hoi,
Zo ontzettend sneu voor die kleintjes! Snap helemaal hoe je je voelt. Ben al 2 x op de hap beland. Blijkt hij COVID te hebben, maar geen koorts maar wel mega benauwd en hoest als een gek. Ze kunnen niks doen… maar krijg het zelf helemaal benauwd als ik hem hoor ademen. En als hij huilt is hij al helemaal buiten adem.
Voor zijn neus heb ik ook zoutoplossing en neusdruppels van de kinderarts gekregen. Hoop dat het snel overgaat want zijn al een week verder en behalve koortsvrij nog geen vooruitgang :(
2 jaar geleden
Wat vervelend voor je. Hoe is het vannacht gegaan?
Tips (meeste al benoemd)
- bv in neusje druppelen (indien mogelijk) anders zoutoplossing pipetjes voor baby’s.
- na druppelen met bv of zoutoplossing even wachten en vervolgens met uitzuiger otrivin uitzuigen.
- mochten oogjes wat viezig worden, kun je ook daar bv in druppelen. Werkt reinigend.
- zelf vicks vaporub op je huid smeren en stomen onder de douche met je baby’tje
- uitje naast het bed, stinkt enorm maar werkt echt goed.
- baby’tje iets omhoog laten slapen met hoofdje.
Lekker veel aanleggen indien je bv geeft. Blijft het beste middel tegen bijna alles… strekte! ♥️