3 Reacties
vorige maand
Hier vergelijkbaar! Nooit een goede slaper geweest in de nacht, maar een korte tijd doorgeslapen maar nu weer 2 a 3 keer wakker in de nacht, en hij eindigt vaak in ons bed. Ook met inslapen komt hij er soms nog een paar keer uit, niet elke avond gelukkig. Ik probeer als hij in de nacht wakker wordt hem in zijn bed te troosten, of als hij naar ons bed komt even te knuffelen en daarna weer naar zijn eigen bed. Vaak gaat dit goed, maar meestal als het na 4 uur is laat ik hem bij ons omdat ik het niet heel erg vindt en niet uit bed hoef, en hij dan goed slaapt. Ben nu wel 20 weken zwanger dus ben heel benieuwd hoe dit verder gaat lopen.... Zou het wel fijn vinden om af en toe een nacht beter te slapen 馃槄
vorige maand
Ik heb dit ook wekenlang met mijn dochter gehad en ik zat met precies dezelfde overweging. Uiteindelijk is het vanzelf over gegaan en slaapt ze gewoon weer door ik haar eigen bed.
3 weken geleden
Ja hier herkenning! Onze dochter is 2,5 en heeft eigenlijk altijd (redelijk) goed geslapen in haar eigen bedje en heeft nooit bij ons in bed geslapen. Augustus 2025 is haar zusje geboren en we zijn kort daarna verhuisd. In ons nieuwe huis sliep ze in het begin prima, maar sinds een aantal weken wil ze ook steeds vaker bij ons in bed. Het naar bed brengen en inslapen is hier ook geen probleem, maar als ze wakker wordt wil ze 9 van de 10x bij ons in bed. De ene keer wordt ze wakker van haar zusje die huilt (zusje ligt in de kamer naast haar dus begrijpelijk), de andere keer wordt ze wakker van de regen of de wind en weer een andere keer wordt ze wakker van.. ja zeg het maar? Soms idd al om 22.00/23.00 of 03.00 maar soms ook pas 06.00. In het begin waren we heel strikt, maar aangezien onze jongste nu ook wat vaker per nacht komt geven we er maar aan toe want slaap is heilig natuurlijk wat TS ook al schrijft. We hebben er inderdaad zelf ook niet zo鈥檔 last van, want we slapen dan alledrie goed. Maar wij vragen ons ook hetzelfde af. Misschien is het inderdaad een fase? Nieuw huis? Wennen aan haar zusje? Ze ligt nog in het ledikant dus we zijn ook op zoek naar een ander bed. Misschien dat het haar helpt om haar eigen kamer/bed weer wat leuker te maken?