206 Reacties
één jaar geleden
Reactie op Moesje3
Hier inmiddels middenin de kraamweek. Ik merk dat ik toch echt moest wennen ...
Hey! Ik ben even een tijdje weg geweest. Hoe gaat het nu?
één jaar geleden
Reactie op Lindsy Bruin
Klinkt heel goed misschien, maar ken je systemisch werk? Familie opstelling ...
Het gaat inmiddels al wat beter. Nog steeds jaloers maar hij kan zich nu wat beter berusten in het feit dat zijn grote en kleine zus soms ook mama nodig hebben en hij even moet wachten. Hij slaapt ook al beter. Niet meer elke nacht een tijd wakker, maar er zijn nog nachten dat het wel zo is.
We deden wel al zeggen dat papa en mama van hem houden, hij lekker mag slapen/dromen en wij hem morgen weer zien. Maar kan inderdaad ook wel benoemen dat zijn zussen van hem houden en specifiek dat hij nu grote broer is en niet meer de kleinste. Dankjewel voor de tip.
één jaar geleden
Reactie op mommy_2019
Het gaat inmiddels al wat beter. Nog steeds jaloers maar hij kan zich nu wa ...
Ah wat fijn dat het al beter gaat! Wij hadden vannacht voor de derde nacht onze oudste van 8 weer tussenin.
Is opeens bang voor spinnen in de nacht… 🤦♀️
Zal ook wel zoiets zijn. Dus begrijp helemaal hoe het voelt! 💛
één jaar geleden
Reactie op Lindsy Bruin
Hey! Ik ben even een tijdje weg geweest. Hoe gaat het nu?
Het gaat opzich goed. Deze derde is een relax babietje, tot nu toe slaapt hij goed oversag rn snachts tussen de voedingen door ook. De wakkere uurtjes zijn zo leuk, vol verwondering kijkt het rond.
Wel vind ik het een uitdaging en een organisatie met 3 kindjes. Ik merk dat ik nog niet veel de deur uitkom. Zie daar tegenop en natuurlijk de voedingen om de 3 uur. Ik weet dat het weer voorbij gaat gelukkig. De andere 2 waren best wel van slag en we zijn nog steeds zoekende naar een balans.
Gelukkig zijn er ook zat geniet momentjes. Wat een rijkdom ze alle 3 bij elkaar te hebben.
Hoe is het bij jullie?
één jaar geleden
Reactie op mommy_2019
Iemand hier misschien tips..... gezien hier moeders van meerdere kindjes zi ...
Onze middelste is ook een kindje die altijd al een slechte slaper is geweest. Bij ons helpt het om hem overdag veel uit te dagen en hem energie te laten verzetten: speeltuin, gaan zwemmen, sporten, naar zee gaan, loopfiets,… Daarnaast structuur houden, tussen 19u en 19u30 moet hij gaan slapen. Als het nodig is een kleine middagdut van 45 min. Soms geraken ze oververmoeid dat ze snachts niet goed slapen. Als hij snachts wakker wordt zonder huilen laat ik hem 15 min doen. Dan ga ik op de kamer en vertel ik wat we de dag nadien gaan doen en dat het daarom belangrijk is dat hij goed uitgerust is en dus moet slapen. Hij is nu bijna 3 jaar maar dat doe ik al sinds hij 2 jaar is. Bij ons helpt het. Hopelijk ben je er iets mee.
één jaar geleden
Reactie op camilley
Onze middelste is ook een kindje die altijd al een slechte slaper is gewees ...
Dankjewel voor de tips. Kunnen we zeker wat mee. Inmiddels is hij al een paar dagen alleen wakker geweest voor een fles en slaapt hij zo weer verder, maar goed, 4 hoektanden tegelijk die doorkomen dus hij voelt zich ook niet top.
Het overdag veel energie kwijt raken doen we al. Sowieso 3 dagen op de opvang kan hij heel de dag ravotten en thuis gaan we altijd 's morgens wel naar buiten, mits het stormt, maar ook met regen zoeken we droge momentjes om lekker buiten te zijn. We denken dat het bij hem ook mentale uitdaging is die hij nodig heeft dus dat proberen we nu ook steeds meer aan te bieden.
één jaar geleden
Reactie op Lindsy Bruin
Ach jeetje wat naar voor jullie… geef de moed niet op hoor. Ik heb twee kee ...
Wat super leuk!! Ik zou in juni ook uitgerekend zijn maar dat werd een miskraam, inmiddels alweer 14,5 week zwanger van Nr. 3 en de jongens zijn nu 6 en 8! Ze gaan er nu al zo leuk mee om, ben zo benieuwd als die kleine er is…
één jaar geleden
Reactie op camilley
Hier gaat ook alles vlot. Gelukkig is onze 3e een gemakkelijk kindje die we ...
Nope. Alles wat niet meer wordt gebruikt/ te klein is gaat direct foetsie.
Hoewel het hier goed gaat, denk ik wel eens met weemoed aan de tijd met 2. Dát was pas praktisch en makkelijk. Om mij vervolgens weer schuldig te voelen want het is zo'n lekker babietje 😊
één jaar geleden
Reactie op Lampje88
Ja ik😅 het enige wat ons tegenhoudt is het praktische. Nu hebben alle kids ...
Bij ons ook het praktische wel. We kunnen de slaapkamer van onze 3e kleiner maken en de bureau ernaast zo verruimen. Maar dan komen we op 2 “kleinere” slaapkamers van 9m2. Om daar een bed en kast in te krijgen gaat dat volgens mij wel maar een bureau erbij wordt krap denk ik dan.
8 maanden geleden
hi mama's, mag ik jullie forum even misbruiken om wat ervaringen uit te wisselen? ik ben er vanmorgen achter gekomen dat ik in verwachting ben van ons 3e kindje. niet gepland, voor het zingen de kerk uit gaan werkt dus echt niet.. heel stom en weten even niet zo goed wat we met onze gedachtes aanmoeten. ons gezin voelde compleet en we hadden geen wens voor een 3e, mijn man heeft zelfs al een afspraak voor de sterilisatie gepland staan. we hebben een dochter van 4,5 en een zoontje 8 maanden.. het leeftijdsverschil zal 16 maanden zijn. hoe ervaren jullie een 3e en zijn er ook gezinnen met ook weinig leeftijdsverschil?
8 maanden geleden
Reactie op Djennn
hi mama's, mag ik jullie forum even misbruiken om wat ervaringen uit te wis ...
Hier is de oudste 7 jaar
De middelste net 2 jaar
Jongste 8 maanden.. En nu bijna 17 weken zwanger van nummer 4 straks dus 3 Kids onder de 2,5jaar 😃
8 maanden geleden
Reactie op Marjoleiin
Hier is de oudste 7 jaar
De middelste net 2 jaar
Jongste 8 maanden.. En nu ...
Wohh! Echt heel veel respect voor jou, hoe doe je het?! Ik struggle hier al met 1 baby. 🤣 Ik wilde altijd graag 3 kinderen (als het mij gegund is) maar nu met deze pittige kleine van 8 maanden weet ik het nog niet...
Wordt het makkelijker naarmate je meer kinderen krijgt? Omdat je beter weet wat je te wachten staat? Of moet je ook wat mazzel hebben qua karakter van je kindjes?
8 maanden geleden
Reactie op HetSteenbokje
Wohh! Echt heel veel respect voor jou, hoe doe je het?! Ik struggle hier al ...
Haha dankjewel
De eerste was een huilbaby en ook erg pittig maar de 2e en 3e zijn heel makkelijk dus zijn ook echt heel erg gezegend wel vind ik dat met meerdere Kids het steeds makkelijker gaat althans bij ons is dat wel het geval haha en gaat de jongste ook gewoon lekker goed overal in mee.. De zwangerschap nu is een geluk bij een ongelukje maar ow zo welkom en nemen we straks ook lekker overal in mee zodat ook deze lekker gewend raakt aan alles 😃