206 Reacties
één jaar geleden
Onze oudste weet trouwens nog niet dat er een baby in mama’s buik zit dus b ...
Welkom! En zo'n leuk vooruitzicht het iedereen te gaan vertellen he?
Wij hebben het afgelopen woensdag na een goede termijnecho aan mijn oudste (3) verteld en dit weekend aan onze ouders en mijn zussen. Zooo leuk!!
En verder klink je al heel goed voorbereid, wat fijn dat je al weet hoe je dit allemaal gaat doen!
één jaar geleden
Reactie op B-bird
Welkom! En zo'n leuk vooruitzicht het iedereen te gaan vertellen he?
Wij h ...
Ja is leuk om te vertellen… heb t dit weekend mijn vader, zussen en broer verteld.. hopelijk vd week alles
Goed met de 13 weken echo.. vind het toch wel spannend… dus als alles nou goed is, kan ik eindelijk m’n zoontje het leuke nieuws vertellen… kijk ik heel erg naar uit.. we hebben iig afgelopen vrijdag doorgekregen dat de NIPT goed was… geen aanwijzingen voor trisomie.. dus dat is al heel fijn!! Hoe reageerde je kindje van 3?
één jaar geleden
Reactie op B-bird
Oh fijn en lekker vlot, die nipt! Ik kan volgende week vrijdag pas terecht ...
Ja ging echt vlot, had 10/11 de termijnecho en ik was precies 11 weken (vanaf dan kan je de nipt doen) en ik kon de volgende dag 11/11 al terecht.. dat wilde ik graag zodat ik de uitslag vóór of ongeveer tegelijk met de 13 weken echo zou hebben.. nou de uitslag had ik dus 7 dagen later al.. echt snel!! Als de 13 weken echo en de nipt goed zijn, is voor mij t moment om je kindjes te vertellen.. dus ik mag bijna ❤️ ach wat enig van je dochtertje.. komt gelijk t moedertje naar boven, lief!
één jaar geleden
Ja ging echt vlot, had 10/11 de termijnecho en ik was precies 11 weken (van ...
Oh ja zo had ik het ook gewild haha. Werd alleen met termijnecho een week vooruit geplaatst, dus toen was ik ineens 11+1 ipv 10+1 en toen meteen met ziekenhuis gebeld maar kon ik pas 2 december terecht. Iedereen moet ineens bloed prikken hier in de buurt blijkbaar 😁. Maar goed, hopen maar gewoon op een goede uitslag. Wilde eerst ook tot 13 wk wachten met het vertellen trouwens maar mn buik groeit al wel en ik kreeg er al opmerkingen over v mn dochter 🤣🤣
één jaar geleden
Reactie op B-bird
Oh ja zo had ik het ook gewild haha. Werd alleen met termijnecho een week v ...
Haha! Ja idd iedereen te gelijk prikken.. nou ga maar gewoon uit van t goede!! Wanneer mag je voor de 13 weken echo? Mijn zoon vroeg van de week waar zijn zusje was toen hij in de buik zat? Ingewikkelde vraag dus.. toen beetje uitgelegd hoe een baby in de buik komt (dan zeg ik altijd: als papa’s en mama’s in bed heel dicht tegen elkaar aan gaan liggen en gaan knuffelen dan komt het zaadje van de papa bij t eitje van de mama haha) zegt hij: ga maar doen vanavond… 🤣🤣🤣 dus ik zei: volgende week oké? Oké zegt ie hahahaha… En daar bedoel ik mee komend weekend.. en dan kan ik hem t mooie nieuws vertellen over 3/4 nachtjes.. ❤️ dus dat is wel leuk!! Maar eerst nog even spannend dat t er allemaal goed uit ziet!! Hier krijgt ik ook al een klein beetje vorm bij de buik.. je darmen worden natuurlijk naar boven gedrukt… toen ik gisteren op m’n rug lag voelde ik voor t eerst m’n baarmoeder die nu boven schaambot uit komt…
één jaar geleden
Haha! Ja idd iedereen te gelijk prikken.. nou ga maar gewoon uit van t goed ...
Gek he hoe ze het dan toch aanvoelen ofzo, met ineens dat soort vragen enzo. Maar wat zal hij blij zijn dan, leuk zeg, alvast veel plezier met vertellen!
Ik heb over precies een week de 13 wk echo, op woensdagmiddag.
één jaar geleden
Reactie op B-bird
Gek he hoe ze het dan toch aanvoelen ofzo, met ineens dat soort vragen enzo ...
Kindje vandaag helemaal goedgekeurd met precies 13 weken op de teller, was heel beweeglijk ❤️ nog even momentje vinden om het onze zoon van 4 te vertellen, miss dit weekend, miss volgend weekend middels een gedichtje tijdens de sinterklaasviering en heb dan als cadeautje ‘de drieling muisjes’ van het muizenhuis.. Zovan over een half jaar zijn we met 3 kindjes in huis 🥰
één jaar geleden
Kindje vandaag helemaal goedgekeurd met precies 13 weken op de teller, was ...
Wij hebben het onze 3 jarige ook cadeau gedaan, maar op haar verjaardag. Dat was geen succes. Ze was te druk met haar al ontvangen cadeaus 😅. Dus tip: geef het als allereerste of doe het op een ander rustig moment.
één jaar geleden
Reactie op B-bird
Fijn, zo'n goede echo! Ik mag morgen, spannend!
En benieuwd of je het inmi ...
Oehhh spannend, zal aan je denken!! Succes!! Nee nog niet verteld, wel aan m’n werk.. we denken er nu aan om het vrijdag te vertellen aan m.. als hij uit school komt met t weekend voor de deur 😀
één jaar geleden
Oehhh spannend, zal aan je denken!! Succes!! Nee nog niet verteld, wel aan ...
Oh ja ik heb het nu ook op werk verteld. Voelde als een opluchting, maar blijft altijd beetje awkward. Vind het ook moeilijker te vertellen dat het 'al' de derde is ofzo merk ik, hebben jullie dat ook? Alsof ik moet uitleggen waarom 2 niet genoeg is ofzo.
Oh en de echo was helemaal goed gelukkig 🥰
één jaar geleden
Reactie op B-bird
Oh ja ik heb het nu ook op werk verteld. Voelde als een opluchting, maar bl ...
Ja!! Heel herkenbaar. Wanneer ik mensen vertel dat ik zwanger ben, betrap ik mezelf er elke keer op dat ik het probeer uit te leggen. vooral omdat de zwangerschap zo zwaar is en ik veel hulp nodig heb van mijn omgeving. Ook op mijn werk zit ik al bijna 10 weken in de ziektewet, en de reactie van mijn baas was dat ze dit niet zag aankomen en het niet verwacht had.. wist niet meer hoe ik het moest uitleggen. Want daarbij komt dat ik zwanger zijn verschrikkelijk vind, maar de kinderen oh zo leuk!
één jaar geleden
Reactie op B-bird
Oh ja ik heb het nu ook op werk verteld. Voelde als een opluchting, maar bl ...
Oh super fijn dat de echo helemaal goed was!! Ja had ik precies hetzelfde, ik zag er tegenop om het te vertellen.. alsof je ze met een probleem opzadelt, maar ik werk in een bedrijf met meer dan 100 collega’s dus mijn leidinggevende zei gelijk en terecht dat overal een praktische oplossing voor is en ik moet genieten van dit mooie nieuws…en zo is het natuurlijk ook!! Het is gewoon onze onzekerheid.. maar het hoge woord is eruit 🙌🏻🤩🥰 laten we maar lekker genieten van onze 3e mini’s in de buik!!! Kan niet wachten tot vrijdag.. we hebben ons zoontje al verteld dat we vrijdag een verrassing hebben🥰 en hij ging al raden: een racebaan, een bestuurbare auto etc. 🤣🤣🤣