206 Reacties
één jaar geleden
Hallo allemaal! Hoe verloopt jullie derde zwangerschap?
En, voelen jullie de baby al? Hier nu 17 weken. Waar ik bij de andere zwangerschappen (vooral 2e) allang voelde, blijft het nu rustig en stil. Ik voel nog niks. Placenta ligt ook niet voor. Ik vind dit jammer, want het is zo'n fijne bevestiging.
één jaar geleden
Reactie op Moesje3
Hallo allemaal! Hoe verloopt jullie derde zwangerschap?
En, voelen jullie ...
Vorige keren voelde ik het ook al vrij vroeg, zeker rond de 15 weken. Nu voelde ik met 16 weken nog niets, vond ik ook frustrerend. Maar paar dagen later kwam het gelukkig. Nu voel ik het dagelijks. Ene dag beter en meer dan andere dag. Je kan het ook zien van de buitenkant en mijn man en dochter hebben het ook kunnen voelen. Ben nu 20 weken.
één jaar geleden
Wat fijn dat het bij de rest goed gaat. Wel confronterend om te lezen dat jullie allemaal al zo ver zijn..maak zelf een topic aan en krijg een miskraam in begin nov. Nu al weer vele rondes verder maar wil maar niet lukken om zwanger te worden. Moed zakt zo in me schoenen zijn al langer dan een jaar bezig weer. En als het lukt is het ook niet zeker dat het niet op een miskraam uit loopt. Begin de hoop beetje te verliezen.
één jaar geleden
Reactie op Wondertje 2023
Wat fijn dat het bij de rest goed gaat. Wel confronterend om te lezen dat ...
Ah wat naar! Na twee miskramen ben ik nu toch echt zwanger van de derde en gaat alles goed… mijn tweede wordt in april zes jaar. Wat ik wil zeggen, als je voelt dat er nog een derde mist, komt zij/hij er. Hoe lang het ook duurt en wat er ook gebeurd… geef niet op, het ligt niet aan jou. Zolang zij/hij om je heen spookt is er altijd nog hoop 💛💛💛 Sterkte
één jaar geleden
Reactie op Lindsy Bruin
Ah wat naar! Na twee miskramen ben ik nu toch echt zwanger van de derde en ...
Dankjewel dat is lief. 6 is ook een hele leeftijd mag ik vragen hoe oud je bent. Ik wordt 35 deze zomer en voel gewoon dat het lastiger wordt naar mate je ouder wordt. Ik hou hoop maar wordt wel steeds zwaarder. Ik hoop zo dat het ons dit jaar gegund is.
één jaar geleden
Dankjewel dat is lief. 6 is ook een hele leeftijd mag ik vragen hoe oud je ...
Ik ben inmiddels 37, dus ook die begrijp ik helemaal! Het lijkt wat lastiger te worden, het wordt lichamelijk ook zwaarder, ook qua herstel na een miskraam. Ik heb ook heel goede begeleiding van een diëtiste gekregen om m’n lijf na de laatste miskraam weer ‘op orde’ te krijgen en nu te houden.
Ik hoop ook echt van harte met jullie mee, het is je echt gegund! 💛
één jaar geleden
Reactie op Lindsy Bruin
Ik ben inmiddels 37, dus ook die begrijp ik helemaal! Het lijkt wat lastige ...
Oké hoe kom je bij een diëtiste uit via de huisarts is dat speciaal voor daarvoor?? Heb zelf wel interesse kan altijd proberen. Hoe werkt dat?
één jaar geleden
Oké hoe kom je bij een diëtiste uit via de huisarts is dat speciaal voor da ...
Nee hoor, je kan zelf een diëtiste kiezen. Deze dame is een klant van mij en heeft inmiddels een succesvolle franchise opgezet: Het persoonlijke dieet.
Ze werken met bloedtesten en halen echt de onderste steen naar boven om je optimaal gezond te krijgen. Ze zitten in Noord Holland maar werken ook op afstand (online consulten, bloedtest wordt afgenomen in een lab in de buurt).
Ik ken alle dames daar, echt super fijn gedreven meiden die verder kijken dan afvallen en standaard gezondheidsadviezen.
En dus ook kijken niet naar wat je alleen nodig hebt als vrouw, maar dus ook naar wat je nodig hebt voor de toekomst, voor een zwangerschap en daarna. Dat vind ik echt super fijn!
één jaar geleden
Hallo, dit is voor het eerst dat ik iets post. Ik ben voornamelijk een stiekeme meelezer in deze geboorteclub. Ik ben uitgerekend op 1 juni van de derde, en net begonnen met zwangerschapsverlof. Heerlijk dit, hoewel ik wel echt van plan was om tot 36 weken te werken. De realiteit was toch wat anders. Een derde zwnagerschap is lichamelijk echt zwaarder! Of is het omdat ik 30 plusser ben?
Onze oudere zoontjes zijn 5 en 3, de derde wordt weer een jongen.
Zitplaatsen in de auto was inderdaad voor ons de grootste logistieke uitdaging. We hebben uiteindelijk een nieuwe auto aangeschaft omdat de auto toch redelijk op was. Nu hebben we drie volwaardige zitplaatsen achterin (waarvan 2 isofix) en voorin is ook isofix. Kunnen we weerk verder met de autostoeltjes, haha.
Tenslotte valt het me op dat ik toch nog veel dingen nieuw moest kopen voor de derde. Veel spullen zijn half kapot en kleding afgedragen. We hadden ook veel tweedehands, misschien daarom dat de levensduur korter was? Ik heb me er alleszins op verkeken. Nieuwe spullen die we nodig hadden: kinderwagen, lakens, hydrofieldoeken en kleding. Bijtspeeltjes hebben we ook niet meer maar dat komt tzt wel. Sowieso merkte ik vorige keer al dat oudere broertjes entertaent genoeg zijn voor de jongste en speelgoed niet echt nodig is voor de allerkleinste.
Hoe gaat het met jullie?
één jaar geleden
Hier is het verlof vandaag begonnen en ben redelijk op. Bedrust is geen pretje, al ben ik nu wel wat meer aan het "doen" in huis.. omdat na 6 weken liggen je toch redelijk gestoord word.
We hebben hier voor een andere auto gekeken, maar moest nog een hoop aan ons huis gebeuren. (Isoleren, zonnepanelen, keuken etc). Heb een verhoger gekocht voor onze oudste en als we alles zonder isofix bevestigen, moet het net passen in de auto van mijn man. Bij mij moet er eentje voorin zitten, het is even niet anders.
Andere jongens zijn 3,5 en 20 maanden.
We hebben hier alles nieuw moeten kopen (of kringloop), omdat we alles weg hadden gedaan voor de verhuizing. Derde man zat niet op de planning, maar ook wel weer leuk om dingen nieuw te kopen. 😊
één jaar geleden
Reactie op Moesje3
Hallo! Hoe gaat het met de mama's die zwanger zijn van hun derde kindje? Wa ...
Hier gaat 't op en af. Ik heb goede en slechte dagen zullen we maar zeggen. Als ik teveel heb gedaan last van mijn rug en soms moeite met slapen. Gelukkig hoef ik al sinds begin van mijn zwangerschap niet meer te werken.
Mijn meiden (3 en 6) hebben inmiddels geaccepteerd dat ik ze niet meer kan optillen en dat ik af en toe 's middags een uurtje moet rusten. Ze zijn heel blij dat ze een broertje krijgen. Zingen af en toe tegen de buik en zijn helemaal happy als ze hem voelen.
Qua auto en stoeltjes hier geen problemen. We hebben de luxe van een grote Mercedes Vito. Dus dat is al een dilemma minder.
Volgende week krijg ik als 't goed is een lading kleertjes van m'n schoonzus en wat unisex kleding van onze meiden terug. Verder had ik alle grote zaken zoals box, wieg etc allemaal nog op zolder staan. Dus we hebben niet veel bij hoeven kopen 😊.
één jaar geleden
Reactie op Joli
Hallo, dit is voor het eerst dat ik iets post. Ik ben voornamelijk een stie ...
Ik vond het eigenlijk heel lang niet zwaarder, als 30+ én 3e zwangerschap. Nu inmiddels wel. Vermoeid, pijntjes, bluh 🙈
Oh die stoeltjes inderdaad, daar moet ik mij ook nog in gaan verdiepen.
Hier waren vooral.veel kleertjes toch minder mooi. Dus die ben ik nu 2ehands bij elkaar aan het zoeken.
Qua speelgoed, heb ik sowieso niet veel in huis en ik rouleer. Ik geef de baby wel een fles met rijst 😅 en inderdaad, er lopen 2 andere rond die ook voor vermaak zorgen.
Ik moet zelf nog 3 weken werken. En dan 'verlof' 😅