206 Reacties

één jaar geleden

Reactie op Milou-S

Hier is het verlof vandaag begonnen en ben redelijk op. Bedrust is geen pre ...
Waarom moest je 6 weken liggen? Wij gaan ook geen nieuwe auto aanschaffen. Ook iets met zonnepanelen en verbouwing.. In mijn auto moet er ook 1 voorin zitten en de reiswieg kan dan niet mee. Bij mijn man moet het lukken, maar dan met een smalle verhoger denk ik.

één jaar geleden

Reactie op Arlinde

Hier gaat 't op en af. Ik heb goede en slechte dagen zullen we maar zeggen. ...
Herkenbaar, hier ook goede en minder goede dagen. Het mag van mij wel opschieten eigenlijk. Ik heb alleen nog een hele lange to do lijst 🙈

één jaar geleden

Reactie op Moesje3

Waarom moest je 6 weken liggen? Wij gaan ook geen nieuwe auto aanschaffen. ...
Ben hier al aan het kijken voor een smallere stoel, met wat we nu hebben past het echt net niet. Krijg de derde gordel niet vast. Ik heb 1 vroeggeboorte gehad, vorige keer 1 dreigende vroeggeboorte en 9 weken bedrust na weeenremmers. Nu werd m'n baarmoederhals weer korter, vruchtzak hing weer door. Dus weer rust, maar doe wel iets meer dan 2 jaar terug.

één jaar geleden

Wat hebben jullie op je lijstje staan voor cadeaus? Behalve wat verzorgingsspullen kom ik niet zo ver 🙈

één jaar geleden

Toch wel babyspeelgoed, want ik heb letterlijk niets meer. Verder ben ik fan van cadeaubonnen, dat we zelf wat uit kunnen zoeken als het nodig is.

één jaar geleden

Een nieuw kolfapparaat. En een wipstoel zodat de kleine naar de andere twee kan kijken ;-) Verder niet zo veel inderdaad.

één jaar geleden

Hoe gaat het hier? Zijn er al mama's waarvan de derde al geboren is? En hoe gaat dat? Opbeurende én eerlijke verhalen zijn welkom 😊

één jaar geleden

Reactie op Moesje3

Hoe gaat het hier? Zijn er al mama's waarvan de derde al geboren is? En hoe ...
Hier is nr 3 net 5 dagen oud. Het is vermoeiend maar gaat goed. De oudste, 3,5, vindt het vooral spannend maar wil wel kusjes en knuffeltjes en haar speentje geven. De middelste van 1,5 snapt er nog weinig van behalve dat hij kusjes en knuffeltjes kan geven en als ze huilt dat ze een speentje "moet". Hij is alleen heel jaloers als de baby bij mij zit. De nachten gaan wisselend en wij zijn allebei erg moe. Maar tot nu toe valt het ons allemaal mee.

één jaar geleden

Hier nog geen baby… omdat ik wel al een aantal (voor)weeën heb merk ik dat m’n andere twee kinderen inmiddels wel redelijk ‘op’ ook zijn door alle spanning… ze voelen ook dat er iets te gebeuren staat. Nog maximaal twee weken en dan is er, tijd voor wat rust in de tent (hoewel dat natuurlijk ook relatief is haha!)

één jaar geleden

Reactie op Moesje3

Hier is onze 3de meisje al geboren. 14 juni 2023 om 17:12 3600 gram en 54cm en haar naam is: Elayah elena

één jaar geleden

Reactie op Moesje3

11 juni is mijn zoon geboren ik heb een zoon van 2 en een dochter van 8, de kinderen reageren heel goed op de baby en het is ook zo bijzonder om ze samen te zien voor het eerst, Normaal reageerde ik altijd snel op mijn peuter en nu moet hij soms wachten omdat ik de baby vast heb. Of de baby moet soms wachten omdat ik de peuter aan het helpen ben. Dat vind ik soms zoeken. En dan heb je ook je eigen herstel erbij. Het is lekker chaotisch omdat mijn peuter echt in de nee fase zit en alles zelf wil doen. Maar het is ook heel gezellig. En ik geniet wel erg van ze en probeer ook perfectie los te laten.

één jaar geleden

Reactie op Myrthebots

11 juni is mijn zoon geboren ik heb een zoon van 2 en een dochter van 8, d ...
Oh dat lijkt mij ook heel bijzonder, ze alle drie bij elkaar straks. Je verhaal klinkt eigenlijk wel heel goed! Wennen, chaos, maar wel zoals het dus hokrt. Mooi 😊

één jaar geleden

Wij zijn al weer een jaar aan het proberen maar helaas nog steeds pech in oktober miskraam gehad en tot op heden geen geluk. Als iemand de tip heeft heel graag want ik voel me steeds ouder worden en het gat tussen de jongste wordt ook steeds groter. Snik

één jaar geleden

Reactie op Wondertje 2023

Wij zijn al weer een jaar aan het proberen maar helaas nog steeds pech in o ...
Oh wat lastig. Was je ook in juni uitgerekende dan? Wat vind je zelf een groot gat?

één jaar geleden

Reactie op Wondertje 2023

Wij zijn al weer een jaar aan het proberen maar helaas nog steeds pech in o ...
Ach jeetje wat naar voor jullie… geef de moed niet op hoor. Ik heb twee keer een miskraam gehad waarbij ik tussen beiden even een jaartje afstand nam van het idee van een derde. Na de tweede miskraam was ik wel vrij snel weer zwanger. Inmiddels ben ik de 28e bevallen van onze derde. We hebben een dochter van 8 jaar en een zoon van 6 jaar en echt… wat is dat grote gat leuk! 🥰 Echt, ik ben ZO blij dat ze ouder zijn… ze maken alles zo bewust mee. Blijf vertrouwen, wanneer het voelt alsof er iemand mist heb je vast gelijk en komt het goed. Ik wens het jullie van harte! 💛

één jaar geleden

O en ik zit toch te genieten joh… voel me zoveel zekerder dan de bij de eerste 2 kids. Ik durf m’n grenzen en behoeftes veel beter uit te spreken en neem echt de ruimte om te landen en de borstvoeding goed lopend te krijgen. Het is dat het wel echt af voelt nu, maar deze tijd hoeft nooit te eindigen wat mij betreft 🥰

één jaar geleden

Reactie op Moesje3

Ons mannetje is inmiddels 9 dagen oud en de eerste week is voorbij gevlogen. Vanaf het moment dat hij geboren was voelde het goed, ik was bang dat dat misschien niet zo zou zijn. De eerste nachten waren ontzettend zwaar. Meneer wou non stop aan de borst en alleen maar op me slapen. In bedje ho maar. Gelukkig hier en daar overdag even wat bij kunnen slapen. Zijn 2 grote zussen hebben we de eerste dagen echt wat moeten remmen. Die wilden zo graag vasthouden, aaien, kusjes geven enz. We hebben echt grenzen aan moeten geven. Nu gaat dat super en zijn ze heel behulpzaam en lief met hem 😍. Sinds 2 nachten krijg ik weer wat slaap. Hij komt nu 's nachts om de 2-2,5 uur. En ik kan hem ook gewoon in z'n wiegje wegleggen. Hopelijk maakt hij zijn slaapjes snel nog wat langer 😊. Onze middelste heeft het af en toe wel moeilijk met het feit dat ze nu niet meer de jongste is en dat mama niet continu met haar bezig kan zijn. Maar ik doe mijn best om haar ook voldoende aandacht te geven tussendoor. Ik ben blij dat ze inmiddels meer accepteert van mijn partner. Geluksmomentje van de week was zijn eerste badje. Hij, en wij als gezin hebben daar enorm van genoten 😊.

één jaar geleden

Hier inmiddels middenin de kraamweek. Ik merk dat ik toch echt moest wennen, maar de liefde groeit met de dag 💙 De oudste zijn ook erg trots en helpen graag mee. Ik heb zelf moeite met de lichamelijke klachten en ongemakken. Maar, zo blij dat hij is geboren na 41.4 weken zwangerschap. Ik vind het nu al spannend, hoe het zal gaan na de kraamweek met 3 kindjes. Nu is vooral mijn man bezig met hen, s avonds is het knuffeltijd voor hem. Helaas nu wel moeten bijvoeden, maar hopelijk komt het snel beter op gang. Verder.. genieten! Zoveel zekerder met alles ook wel en veel op bed. Iemand nog tips voor de borstvoeding? Elke 3 uur leggen we aan (hij is lui), veel knuffelen, veel met luier op mij, bijvoeden met hulpset..

één jaar geleden

Iemand hier misschien tips..... gezien hier moeders van meerdere kindjes zitten hoop ik dat iemand tips heeft voor ons. De middelste, onze zoon van 1 jaar en 9 maanden, is sinds de geboorte van zijn zusje heel veel wakker 's nachts. Hij is altijd een slechte slaper geweest, komt ook nog steeds standaard 1x per nacht voor een fles. Maar nu is hij vaak 's avonds nog een paar uur wakker als we hem op bed leggen en in de nacht ook standaard wel 2 uur wakker na zijn fles. Hij huilt dan niet, is gewoon lekker aan het kletsen en met zijn knuffels/baarmoeder geluidje. Als we er naar toe gaan wil hij gelijk uit bed en gaat anders hard huilen. Dus nu laten we hem gewoon liggen en wachten tot hij weer in slaap valt. Maar hij wordt er niet gezelliger op overdag. Hij is veel aan het huilen en wordt motorisch zeer onhandig. We zouden hem graag zijn nachtrust terug geven, maar hoe......

één jaar geleden

Reactie op mommy_2019

Iemand hier misschien tips..... gezien hier moeders van meerdere kindjes zi ...
Klinkt heel goed misschien, maar ken je systemisch werk? Familie opstellingen? Heel lang verhaal kort… elke familie heeft een ordening. Ouders staan boven de kinderen. De kinderen lopen van oudsten naar jongsten. Je zoontje is een tijdje de jongste geweest en nu niet meer. Dat heeft gevolgen 😇 En je kunt het zweverig vinden, maar probeer overdag maar zeker ook s avonds voor het slapen gaan iets te zeggen als: “mama houdt van jou, papa houdt van jou, [naam van oudste broer/zus] houdt van jou als grote broer/zus en [naam van jongste broertje/zusje] als kleine broer/zus. Wat bijzonder hè? Dat jij nu niet meer alleen de kleine broer bent, maar ook de grote broer van X”. Het helpt het ordeningsproces. Het geeft je kind een ‘nieuwe’ plek in het gezin. Bij onrust weten we vaak niet ‘waar we staan’ en dit helpt daarbij ☺️ Is het proberen waard om wat rust in dat kopie te krijgen op een héél laagdrempelige manier. Ik hoop dat je er iets aan hebt!