49 Reacties
4 weken geleden
Jep herkenning! Ons zoontje is van begin mei, maar wij zijn nog niet helemaal waar we zijn willen met slapen. Duurt ondertussen 7 weken..
Het inslapen gaat nu wel weer goed. Gewoon eraan toegeven. Ons gevoel was heel erg dat hij de nabijheid even nodig had.
4 weken geleden
Hier hetzelfde. We hebben inmiddels een vloerbed voor hem gehaald en wij kunnen naast hem liggen totdat hij inslaap valt. Soms heeft hij ons in de nacht ook nog nodig, dus dan blijven we naast liggen. Ik merk dat we op deze manier beide slaap pakken. Dit helpt ons door de slaapregressies heen te komen.
4 weken geleden
Het is hier ook raak sinds 3 nachten.. Ik leg haar tussen ons in, zodat iedereen nog enigszins wat slaap kan pakken. Meerdere keren wakker per nacht en vroeg wakker, overdag kort dutje. Soms hebben ze je even meer nodig. Ik geef er dan aan toe, want ik weet ook dat ze weer in d'r eigen bedje slaapt wanneer het voorbij is.. 🙏🏼 Ik vind deze wel de meest intense tot nu toe, samen die met 12 maand. Sterkte ook!!
4 weken geleden
Jaa dit ook echt 3 weken gehad. Alleen slapen als ze samen met mij in bed lag. Meestal konden we haar daarna overleggen. Soms ook niet en was het alleen bij ons slapen. Of midden in de nacht wakker worden en dan alleen bij ons zijn. En ineens slaapt ze weer zelf en door!
Ik was ook echt bang dat ze er aan zou wennen. Maar nu gaat het gewoon weer zoals voorheen.
4 weken geleden
Het is de verlatingsangst. Bij ons was de enige oplossing in ons bed slapen.
Wij wilden hem graag geborgenheid bieden tijdens zijn angstfase. Het advies van het CB was laten protesteren in bed. Maar ik vond dat heel moeilijk en wij waren óp.
4 weken geleden
Reactie op Newmommy00
Hier hetzelfde. We hebben inmiddels een vloerbed voor hem gehaald en wij ku ...
Dat is echt top! Wat fijn voor jullie dreumes dat jullie er ook naast liggen. Welk bed hebben jullie? Bevalt hij goed? Ik heb het ledikant net opgeruimd. Daar ga ik niet meer naar terug. Een vloerbed lijkt mij fijn.
3 weken geleden
Reactie op AanzienlijkeStruik241939
Het is de verlatingsangst. Bij ons was de enige oplossing in ons bed slapen ...
Snap dat je op bent, en vind het wel crue van het CB. Wat wij momenteel doen is even ‘10/15’ minuten langs z’n bed staan en dan slaapt hij en dan doodstil weg proberen te lopen…
3 weken geleden
Reactie op juffie92
Ik word gek van deze slaapregressie?! Al lijkt het bij ons al 18 maanden op ...
Same... Wordt er echt gek van. Mentaal en fysiek op. Nu weer sinds 12 uur wakker vannacht en het is inmiddels bijna 3 uur en nog niet slapen. Overdag niet slapen, avond moet ik erbij blijven tot hij wakker is en ochtend half 5/5 uur wakker en aan staan. Trek het echt niet meer.. de perioden dat hij goed slaapt zijn eerder fases dan dat hij slecht slaapt, dat is bijna altijd gewoon 😭
3 weken geleden
Reactie op Fromauntietomummy
Same... Wordt er echt gek van. Mentaal en fysiek op. Nu weer sinds 12 uur w ...
O ik begrijp je zo goed, wat een frustratie!!
Ik ben uit wanhoop vandaag maar eens langs de huisarts gegaan, wat blijkt: dubbele oorontsteking (geen koorts, overdag super vrolijk!). Nu aan de antibiotica en hij at voor het eerst in maanden wat avondeten. Nu duimen voor een goede nacht!
3 weken geleden
Heel herkenbaar. Hier ook weken om 5 uur wakker geworden. Een groot drama. Op haar eigen kamer met geen mogelijkheid terug in slaap te krijgen tussen ons in gelukkig wel. Nu sinds een weekje lijkt het eindelijk voorbij. Ze eet weer beter en sliep afgelopen week zelfs een keer tot 7:00. Wat een verademing. Maar nu lijkt het sinds een paar dagen overdag ineens drama te worden. Gisterenmiddag niet in slaap te krijgen. Uiteindelijk toch gelukt om 13:20 en 1u 10 min geslapen. Vandaag weigerde ze hem volledig en heeft ze niet geslapen, nu net om 18:00 (wakker vanaf 6:35) maar in bed gelegd en sliep meteen. Hopelijk nu niet morgen weer eerder wakker 🫠.
3 weken geleden
Reactie op A1A
Ik leg hem regelmatig bij ons in bed in de nacht, de strijd duurt anders zo ...
Hier ook! Bij mijn zoontje lukte het altijd om hem weer in slaap te krijgen in zijn eigen bed, maar mijn dochter pikt het echt niet, werkelijk alles geprobeerd. Maakt zichzelf zo boos dat ze ervan moet overgeven. Als we haar tussen ons in leggen slaapt ze binnen 15 min verder 🫠. Ene keer slaapt ze de hele nacht in haar eigen bedje en de andere keer vanaf +- 5:30 bij ons. Heb het maar los gelaten, scheelt een hoop frustratie. 😅