8 Reacties
vorig jaar
Ik wil net een zelfde topic openen. Ik heb precies t zelfde probleem met onze zoon van 3.5. Hij is sinds 2 weken echt onhandelbaar. Luistert niet, maar dan ook echt niet. Doet zn broertje van 4 weken oijn
pijn. Heb ook net als jij onwijze voorbereiding gedaan, boekjes , mee naar afspraken.
Ik hsd ook echt de liefste peuter op aarde. Zo zorgzaam, lief.. kon lekker spelen. Maar nu.. drama echt terror. Ik.mis m.ook.. heb vanmiddag weer staan schreeuwen tegen m omdat ie mij sloeg en echt heel erg stout deed.
Hij wil ook niks met zn broertje te maken hebben. Wil niet helpen. Wil niet kijken naar m. Doet m alleen maar pijn. Met m praten helpt niet. Hij gedraagt zich dan weer als een baby en gaat brabbel geluidjes maken.
Ik heb alles al uit de kast geprobeerd te halen. Maar zit nu echt met mn handen in t haar. Ben ook heel benieuwd of dit vanzelf over gaat.. en een beetje rap.
vorig jaar
Bij ons zit er tussen elk kind 3,5 of 4,5 jaar verschil.
Wat bij ons hielp tussen de tweede en de derde was kadootjes uitwisselen 😅. Nu kan de middelste er niet meer van af blijven hahaha.
Dus de baby gaf een kado aan de andere kids en de kids gaven weer een zelf uitgekozen kado voor de baby. De oudste snapt het allemaal heel goed gelukkig, maar de middelste had even paar uur nodig 😁
vorig jaar
Mijn zoontje (4)heeft dit ook gehad grotendeels van de tijd. Broertje is nu 6 weken oud en nu heb ik bijna weer helemaal me oude kleine grote jongen terug.
Eerste week ging goed tot die zag hoeveel aandacht er ook naar zijn broertje moest ( opgenomen in het ziekenhuis). Daarna vooral veel verkeerde aandacht vragen, extreem uitsloven, met dingen gooien, grote mond geven etc.
Hoe zwaar het nu is en hoe schuldig je je nu voelt er is echt licht aan het einde van de tunnel. De ene heeft net wat meer tijd nodig om te wennen dan de ander. Succes💖
vorig jaar
Wij hebben onze derde gekregen 15 juni en vond het ook pittig. Oudste 5,5, middelste ruim 3. Beide terror de eerste week. Vreselijk, ik kon ze eigenlijk gewoon niet in m’n buurt hebben. Te druk, te luid, geen houding weten te geven, negatieve aandacht vragen, stout zijn.
Echt hun niet rol in het gezin aan het ontdekken…
Onze jongste is nu 2,5 week en de andere twee zijn weer zichzelf 🩷🩵
Dus hou vol. Ze moeten even zeker weten dat er qua liefde en aandacht niet veel veranderd en dat het uiteindelijk allemaal alleen maar leuker wordt🥰
vorig jaar
Reactie op Mvnorth
Ik wil net een zelfde topic openen. Ik heb precies t zelfde probleem met on ...
Hier was het ook echt 2 weken drama met onze peuter en hij wilde gewoon aandacht. Uiteindelijk toch de 1 op 1 momenten goed verdeeld. In bad en boekje lezen met Mama en Buiten spelen en wandelen met Papa. Dit was in de eerste 2 weken na mijn keizersnede waarvan we 1 week als gezin in het kraamzorghotel verbleven. Bij thuiskomst was alles weer als vanouds maar dan met weer een blije peuter die ook erg blij was met zijn broertje en al een koosnaampje had, kusjes gaf en zijn broertje steeds wilde aaien (als hij thuiskwam van de opvang bijvoorbeeld).
vorig jaar
Hoi! Hier een oudere zus die deze maand 3 wordt. Best wel blij om te lezen dat jullie dezelfde ervaringen hebben. Ik mis haar ook van voor haar broertje er was. Ze zoekt grenzen op, ze slaat en schopt. Hopelijk is het een fase. Ik denk dat het vooral belangrijk is dat de oudere broer of zus zich gezien blijft voelen. En niet steeds nee te horen krijgt. Succes allemaal!!
vorig jaar
Ah fijn te lezen dat het weerhield gaat komen🥰 gelukkig is ze wel enorm lief voor haar broertje! Ze geeft kusjes en knuffeltjes! Over 5 weekjes gaat ze naar school en ergens vind ik dat doodeng, weer een verandering maar mischien voor haar wel fijn ook 🥰
vorig jaar
Vandaag mijn man weer te werk. En ik had een vreselijk lieve peuter. Onze routines weet opgepakt ( we waren alrijd samen, man werkt veel). Hij leek wel een soort van opgelucht dat alles weer 'normaal' was. Hij wilde voor het eerst in 4 weken zelfs helpen met een luier etc. Uit eigen beweging. Voorzichtig kon ik een beetje adem halen.