20 Reacties
2 jaar geleden
Perongeluk op verzenden geklikt.
+ferritine?
Daarnaast weet je wat je HB is voor de zwangerschap?
Dit alles bij elkaar zegt meer dan alleen de HB nu.
Verder kan je tijdens groeispurtjes ook vermoeider zijn. Vervelend is het wel!
Door de HG en daarmee bloedarmoede en tekorten ben ik ook niet vooruit te branden. Ik zou zeggen probeer eraan toe te geven en extra proberen te rusten.
2 jaar geleden
Ik ben nu ook 23 weken en heeel moe. Na een dagje werken of een dagje met m’n dochtertje, lig ik 9/10x om 20:00 met m’n ogen dicht in de bank 🙄🙄
2 jaar geleden
Hier nam de moeheid ook weer flink toe met 19/20 weken. Vorige week hb gecontroleerd en zat op 6.5, volgens de verloskundige zat ik voor het termijn precies op de grens. Schijnt per termijn weer te verschillen. Ben op haar advies met ijzer supplementen gestart om het hopelijk weer wat op te hogen.
2 jaar geleden
Echt eraan toegeven! Ik ben sinds vorige week met ziekteverlof omdat ik van 4 dagen werken ook minstens 4 dagen moe was, en dat werd steeds erger. Nu kan ik gewoon rusten zonder schuldgevoel en ga ik niet over mijn grenzen heen.
2 jaar geleden
Qua ijzer zit dat wel tegen de ondergrens aan. Ben in m'n vorige zwangerschap op aanraden van de gynaecoloog met Gentle Iron begonnen, een ijzersupplement wat de darmen niet verstopt. Wellicht iets om te proberen? https://www.etos.nl/producten/solgar-gentle-iron-20-mg-90-capsules-120539879.html
2 jaar geleden
Ik zou ook vragen of ze je ferritine kunnen meten.
Mijn hb zit nu op 6,7 en ferritine zit op 9 (deze zou tussen de 20 en 150 moeten zitten) . Hb zou hiermee redelijk moeten zijn voor tijdens een zwangerschap…
Toch merkte ik al een aantal weken dat het niet haalbaar was op volledig te werken. Het was werken/slapen en in het weekend alleen maar op de bank liggen. Met een dreumes thuis is dat gewoon niet haalbaar.
Daarnaast ook vaak het gevoel van flauwvallen en zwart voor de ogen worden. Dit in combi met nog regelmatig moeten overgeven heeft mij uiteindelijk (onder lichte dwang) doen besluiten om halve dagen te gaan werken. Het is lastig om je hier bij neer te leggen maar het helpt echt!
Rustig aan doen en voor je zelf opkomen!
2 jaar geleden
Bij mij waren mijn HB en Ferritine beide goed, en bloeddruk ook, maar toch extreem moe.. had gehoopt op een concrete oorzaak, dan kan je er iets aan doen. Nu vooral maar rustig aan doen.
2 jaar geleden
Ik ben alleen in week 17 en 18 ietwat fitter geweest en nu weer dood en doodmoe morgen al 25 weken.
krijg bloeddrukverlagers en die maken me meer moe dan wat anders.
Bij mij resulteert het helaas in vaker problemen met mijn neurologische aandoening (FNS).
Dus kan de laatste tijd meer niet lopen dan wel. Dus ik snap jullie wel.
2 jaar geleden
Hoi dames
Fijn dat ik niet de enige ben maar tegelijkertijd heel vervelend dat we dit mee maken😔
Vandaag was een slechte dag. Ik moest vanuit huis werken maar van de vermoeidheid/ hormonen kon ik mijn werk niet afmaken. Alles stapelt op en met de week wordt het alleen maar meer ipv minder.
Ik voelde me zo slecht en gespannen dat ik in tranen uit barsten. Het werd me echt te veel. Ik werd ook tijdens het koken helemaal licht in me hoofd en draaierig. Heb wat gedronken en het trok gelukkig weer weg. Hi
Ik voel me bezwaard om ziek te melden op werk omdat ik sinds januari beter ben gemeld na een tijdje halve dagen te hebben gewerkt.
Ohja 😕en dan komt mijn man net van werk en zegt dat hij een griepje voelt. Pff ik weet nu al dat hij een week lang ziek in bed blijft en dus alle zorgen op mij gaat vallen.
Sorry van al dat geklaag.. moet dit allemaal van mij afschrijven
2 jaar geleden
Hier helaas ook herkenbaar… ik werk sinds vorige week halve dagen ivm vermoeidheid en bekkenpijn, maar de vermoeidheid lijkt alleen maar erger te worden (nu 24 weken).
Afgelopen dagen ook steeds vlekjes voor mn ogen, vlagen van misselijkheid en niet lekker op mn benen staan. HB was van 7,8 naar 7,2 gegaan en mn bloeddruk van 110/60 naar 114/54, beiden prima volgens de verloskundige.
Met de baby is alles in orde, maar ik merk wel dat ik hier een beetje hypochondrisch van word. Vandaag weer ziek gemeld omdat ik me te slecht voelde om te werken 😞
2 jaar geleden
Reactie op Sijb
Hier helaas ook herkenbaar… ik werk sinds vorige week halve dagen ivm vermo ...
Ja begrijpelijk! Ik ben ook helemaal doorgelicht, maar medisch gezien niets aan de hand. Dus beste is om gewoon voldoende rust te nemen, en luisteren naar wat je lichaam nodig heeft. Je bent niet ziek, je bent hard aan het werk! En daar moeten andere dingen plaats voor maken.