13 Reacties
5 dagen geleden
Hoi mama, hier een vergelijkbaar verhaal haha. Mijn zoontje is ook 6 maanden nu en krijg volledig borstvoeding en als ik soms lees hoeveel andere kindjes vaste voeding per dag nemen of een mooi geregeld ritme, begin ik erg te twijfelen of ik iets “fouts” doe.
Maar mijn zoontje accepteert nogsteeds alleen wat “oefenhapjes” en alleen wanneer hij er zin in heeft, wilt om de 2 uur de borst (consultatiebureau zegt dat ik om 3 uur moet, maar het lukt al maanden niet) en slaapritme heeft hij nu ongeveer wel vaste tijden, vaak 3 dutjes op een dag en rond 22:00 uur heef hij ongeveer zijn diepe slaap.
Het verschilt echt per kind, maar als ik zie dat hij verder normaal groeit en gezond is, maak ik me nog niet erg zorgen om echt eten.
Ohja, mijn zoontje kan nog niet volledig zitten en ook nog niet in een stoel, dat maakt eten geven nog lastiger vind ik…
4 dagen geleden
Ik heb hetzelfde! Zoontje is 6,5 maand, maar komt overdag om de 3u voor voeding, maar ook nog in de nacht. Het leek een tijdje wat ‘beter’ te gaan, maar nu lijkt het ‘s nachts soms om de 2u. Ik kijk niet meer op de klok, maar voel wel dat ik geen normale slaapcyclus meer maak. Overdag is het van om:
6:30-8-11-14-17-18:30-21:00-00-02-04-05
4 dagen geleden
De borst is hier ooo nog steeds de favoriet als ik heel de dag samen ben met m'n baby.
Maar er is een soort ritme.
07:30 drinken
08:30 fruithapje
09:30 slapen
11:30 drinken
12:30 boterham gedoopt in thee of borstvoeding en een paar slokjes water of thee
13:30 slapen
16:30 drinken
17:30 groentehap
18:30 slapen
De tijden kunnen wat afwijken met een half uur vroeger of later. En de hapjes is ook altijd maar afwachten war er gebeurd. We blijven het aanbieden. Hij vind het lekker. Maar niet interessant. Als hij zelf eten vanuit z'n hand in z'n mond kan stoppen is het leuker, maar is het zeker nog niet veel wat die eet.
M'n andere twee kids aten echt al heel veel meer op deze leeftijd icm borstvoeding. Maar hij lijkt tevreden en komt aan, dus prima haha.
4 dagen geleden
Reactie op Reem Al Qaysi
Hoi mama, hier een vergelijkbaar verhaal haha. Mijn zoontje is ook 6 maande ...
Oh maar je doet echt niks fouts! Je doet het geweldig!🫶 lekker je eigen kindje volgen en zo fijn om de herkenbaarheid te lezen! Bij mij ook hoor, hij is gewoon niet heel bewegelijk, zitten, rollen ect doet die nog niet. Maar dat komt wel! CB zij tegen mij als die rond 8 maanden maar meer eet. En bij mij dus ook tussen de 2-3,5 uur hoor. Zo fijn dit te lezen dat ik niet de enigste ben😇😅
4 dagen geleden
6:30 borst
7:00 klein beetje pap (30ml gekolfde melk met anderhalve eetlepel ah bio ontbijtpap spelt)
8:30 a 9:00 fruithap, inmiddels is gepakt ok maar is heel lang gepureerd geweest (hele appel of peer, halve banaan met pindakaas)
Dan op bed en bij wakker worden weer de borst. Dat is meestal tussen 11:00 en 12:30 (we hebben een slaapkop)
Dan even na de borst brood. Dit is geen vast tijdstip, maar gewoon ergens rond lunchtijd. Soms zijn het een paar stukjes en soms bijna een hele boterham zonder korst.
Vervolgens als de vermoeidheid komt er de borst en lekker op bed. Meestal is dit tussen 14:00 en 15:00.
Dan tussen 17:00 en 18:00 avondeten. Groente met aardappel, couscous, rijst etc. Echt een volledige maaltijd dus en niet alleen groente.
Tot slot nog een keer de borst tussen 18:30 en 19:00 en dan de volgende dag hetzelfde riedeltje weer.
2 dagen geleden
Hier meestal borstvoeding rond 7:30 uur, 10:30 uur, 13:30 uur, 16:30 uur en 19:00 uur. Meestal slaapt onze dochter de nachten door. Ze drinkt per voeding uit beide borsten.
Nu zoekende hoe we haar meer vaste voeding laten eten. Ze vindt het wel lekker, maar gaat nog niet van harte.
Ik probeer nu bij de voeding van 10:30 en 16:30 uur maar 1 borst aan te bieden en dan een half potje fruit ('s ochtends) en groente ('s avonds) aan te bieden.
2 dagen geleden
Oh wat fijn om hier wat herkenning te lezen! Lastig dat het zo kan verschillen he.
Onze dochter drinkt ook nog vaak en komt in de nacht ook elke 2 uur. We zaten tijdje op 1 nachtvoeding maar nu op 3 denk ik. Hapjes wil ze niet echt maar wel zelf eten, dus dat doen we nu. Maar dan heb ik geen idee hoeveel ze eet. Soms maak ik me er druk om, maar meestal niet. Ieder kindje is anders, onze oudste at veel beter rond 6,5 maand. Al zou ik wel graag weer wat langer achter elkaar slapen haha
21 uur geleden
Hi! Hier ook alleen borstvoeding. Ruim 6,5 maand. Rond 7:30, 11:00, 15:00, 19:30 en dan een droom voeding rond 22:30. Elke voeding krijgt hij beiden borsten. Rond 17:15 een groentehap. Soms na het groente hap als dat niet genoeg was rond 17:30 nog 1 borst. En dan rond 11:30 nog een goede fruithap. Over het algemeen slaapt hij door na de droom voeding tot half 8 sochtends