13 Reacties
2 jaar geleden
Hey ik heb geen boeken gelezen maar wel youtube video's van de verlosmoeder gekeken. Misschien spreekt dat je ook aan.
2 jaar geleden
Reactie op aardbeienbanaan
Hey ik heb geen boeken gelezen maar wel youtube video's van de verlosmoeder ...
Dit heb ik bij mijn eerste ook gekeken, zeer informatief! Heb ook enkele podcasts geluisterd, maar hier viel ik vaak bij in slaap 😴😂.
Ook kan ik het boek buskruit met muisjes aanbevelen. Praktisch boek met leuke en grappige tips!
2 jaar geleden
Reactie op Ihenkemans
Dit heb ik bij mijn eerste ook gekeken, zeer informatief! Heb ook enkele po ...
Buskruit met muisjes vond ik juist vreselijk, werd er helemaal onzeker van 🙈 kwam op mij echt over alsof ik een falende moeder was als ik niet binnen 6 weken mijn kind in een schemaatje had geduwd (al dan niet met laten huilen). Dus dat zou ik even wat doorbladeren voordat je het aanschaft of het bij je past.
Vond het boek van de huismus leuk, soms wat zweverig dus als je daar niet van bent beetje overheen lezen. En inderdaad de verlosmoeder! De vlogjes die zij maakt waarin ze je meeneemt in haar dag vond ik ook leuk, omdat je vanalles hoort over verschillende bevallingen!
2 jaar geleden
Als je eerder een vervelende bevalling hebt meegemaakt; “de perfecte bevalling bestaat niet”
2 jaar geleden
Ina May's Guide to Childbirth
Vrije geboorte van Anna Myrte Korteweg
Maar het ligt er natuurlijk ook net aan waar je interesses liggen :)
2 jaar geleden
Hypnobirthing!! Het is in het Engels. Ze legt heel goed de werking van het lichaam uit met alle hormonen die je wil rond de bevalling en welke hormonen je niet wil tijdens de bevalling en hoe je daar zelf invloed op hebt. Zodat de bevalling op een natuurlijke, pijnvrije, stressvrije manier kan. Het werkt!!
Ik kijk heel goed terug op mijn vorige twee bevallingen.
https://www.bol.com/nl/nl/f/hypnobirthing/9200000035369648/
2 jaar geleden
Ik ben zelf alle videos van Pleuni Teunis aan het kijken op youtube. Echt een aanrader vind ik!