Hi, vandaag in een restaurant aioli op. Toen ik vroeg of het gemaakt was van rauwe eieren zei de meneer melk. De meneer begreep mij niet, echter dus wel gegeten.
Iemand enig idee of het kwaad kan als het eenmalig wel van bv niet gepasteuriseerde producten is gemaakt. Het zag er zo uit (zie foto), lastig beoordelen of het vers is of niet.
Hoi mjp!
Aioli word nooit van melk gemaakt. Als de aioli uit de supermarkt komt is het waarschijnlijk gepasteuriseerd en geen probleem. Als het vers is, word het met rauwe eidooiers gemaakt. Niet ideaal, maar als je je niet ziek voelt loop het vast los.
Heeft niets met gepasturiseerd te maken, bij aioli gaat het om de rauwe eieren. Zo lang jij er niet ziek van wordt is er niets aan de hand. Gepasturiseerd heeft alleen met zuivel te maken. 😊
De reden waarom je geen rauwe eieren mag eten is door salmonella. De kans dat zo’n ei besmet is hiermee is echt klein. Als het wel zo is kan jij er ziek van worden wat vervelend is, maar dat zal geen schade aan de baby geven.
Natuurlijk producten met rauwe eieren mijden en hierop letten, maar zou me hier niet te druk om maken dus ☺️
Heb ook chorizo gegeten waarvan deze niet helemaal doorbakken, maar enkel aangebakken was.
Ook niet handig blijkbaar ivm kans op toxoplasmose......
Nu maar beter opletten hier met wat ik eet denk ik.
Heb ook chorizo gegeten waarvan deze niet helemaal doorbakken, maar enkel a ...
Ja, weet je wat ik daar dan wel apart aan vind.. Als je op de Belgische voedingsites kijkt, mag je dat dus gewoon eten. Ik snap niet dat daar zo’n verschil in zit.
De reden waarom je geen rauwe eieren mag eten is door salmonella. De kans d ...
Er kan ook listeria inzitten en dat is wel gevaarlijk. In Zweden hier mag je overigens wel rauwe eieren, mits uit Scandinavië. Aangezien de eieren hier veilig zouden moeten zijn, maar ook hier zijn af en toe listeria uitbraken..