14 Reacties

4 maanden geleden

Hi! Ligt er natuurlijk aan wat jij zelf betaalbaar vindt maar ik heb zojuist een hele fijne stoel bij prentatal gehaald. Van prentatal zelf. Autostoel Sam. 250euro. En kan erg lang mee! Draait heel fijn en zit stevig. Kun je ook een stukje laten liggen en rechtop zetten. Met isofix en over de achterbank gaat een riem. Voordeel is dat de riem aan het onderstel zit en niet aan de stoel zelf. Dus de stoel kan nog draaien.

4 maanden geleden

Wij hebben er 1 van Novi Baby en 1 van Cybex en vinden die van Novi baby wel fijner 😄 is ook goedkoper! Nu ook de volgende autostoel voor mijn oudste van Novi Baby gehaald 🤩 Ik zou sowieso voor isofix gaan als dat in de auto van hun zit (meeste autos hebben dat wel tegenwoordig)

4 maanden geleden

Hangt wel ook wat van je budget af. Wij gaan voor een stoel die ook nog achterwaarts kan. Willen eigenlijk tot minimaal 2 achterwaarts vervoeren.

4 maanden geleden

Bij ons hebben beide ouders een eigen stoel 😇 Echt een luxe. Mijn ouders hebben de Novi baby. Die kan ook al vanaf geboorte dus dat is top met een 2e. Mijn schoonouders hebben een losse stoel. Maar die gaan ook maar korte ritjes met haar. Alleen in ons dorp.

4 maanden geleden

Iemand ervaring met de puck autostoel? Denk dat het voor de schoonfamilie dus dus beide maar 1 dag oppassen in de week het wel fijn is als het een makkelijk te verwijderen auto stoel is.. dus zonder isofix omdat dat natuurlijk dan erg zwaar en lomp is.. Ik zag dus de puck autostoel Harry groep 1/2/3 op baby dump.. die ziet er wel goed uit en gaat lang mee qua leeftijd en lengte.. dat is dan lijkt mij prima voor mijn schoonfamilie toch?

4 maanden geleden

Reactie op IrisBB94

Iemand ervaring met de puck autostoel? Denk dat het voor de schoonfamilie ...
Een stoel zonder isofix is ook niet makkelijk te verwijderen hoor, dat is nog best gedoe om het vast te zetten met de gordels. Plus het is ook veiliger, dat zou voor mij sowieso al een must zijn bij iemand anders in de auto 😅 Vind je het niet belangrijk dat hij volgens de I-Size veiligheidsnorm is gekeurd?

4 maanden geleden

Reactie op Koninginvanhetgezin

Een stoel zonder isofix is ook niet makkelijk te verwijderen hoor, dat is n ...
Tuurlijk vind ik het belangrijk dat het veilig is, maar ik ga er vanuit dat een nieuwe auto stoel sws gekeurd is dat het veilig is, daarbij gaan ze op een gegeven moment ook op een zit verhogen die alleen maar vast zit met een gordel, en geloof dat wij vroeger ook allemaal vervoerd zijn in een minder stoel zonder isofix.. Ik ben opzoek naar een goede stoel die niet zo duur is vanwege het feit dat die stoel maar 1 keer per week gebruikt zou worden. Daar ga ik geen aanschaf van 200/300 euro voor doen als er ook stoelen zijn die goedkoper zijn en prima zijn voor maar 1 keer in de week gebruik.

4 maanden geleden

Reactie op IrisBB94

Tuurlijk vind ik het belangrijk dat het veilig is, maar ik ga er vanuit dat ...
Ja maar de vroeger kaart erbij halen slaat natuurlijk nergens op, dat is altijd zo’n dooddoener 😅 ja vroeger kregen wij ook de hele dag suikers en werd er door onze ouders in de auto gerookt; met mij is er niks mis maar betekend niet dat je hetzelfde bij je eigen kind doet toch 😅 Vind die opmerking altijd zo stom Er zijn heel veel stoeltjes die niet 200-300 euro kosten hoor VanAsten heeft bijv genoeg keus. Hoeft niet perse van een duur merk te zijn om wel goed te zijn gelukkig 😊 Je hebt ook nog verschil in stoel; je kan voor een stoel gaan van 15 maand tot 4 jaar of voor 1 van bijv 1 tot 12 jaar. Weet je al wat je daarin wil dan? Dan kan je ook gerichter zoeken

4 maanden geleden

Wij hebben deze zelf, denk wel dat het een dingetje is om deze te verplaatsen, maar misschien moet je daar gewoon handig in worden. Ik vind m zelf niet duur, mn schoonouders hebben deze nu zelf ook https://www.kruidvat.nl/moni-serengeti-light-grey-40-150-cm-i-size-360-autostoel/p/mp-00020126

4 maanden geleden

Reactie op Sterrenstof24

Wij hebben deze zelf, denk wel dat het een dingetje is om deze te verplaats ...
Deze kun je gebruiken vanaf de geboorte of niet?

4 maanden geleden

Reactie op IrisBB94

Deze kun je gebruiken vanaf de geboorte of niet?
Ja klopt!

4 maanden geleden

Wij hebben novi! Is vanaf Newborn tot 12 jaar je kan er namelijk delen uithalen dus doe je er langer mee

4 maanden geleden

Wij hebben de Joie steadi gekocht omdat zowel mijn ouders als schoonouders wekelijks het stoeltje nodig hadden en m'n ouders geen isofix hebben. Wij verplaatsen hem tussen drie auto's en gebruiken hem voor zoon van 4 en m'n dochter van 1. Hij is lichtgewicht, kan meteen vanaf baby af aan gebruikt worden en ik vind hem makkelijk te installeren en goed geprijsd! Aanrader wat mij betreft. https://www.smythstoys.com/nl/nl-nl/baby/onderweg-met-de-baby/autostoelen-40-105-cm/joie-autostoel-steadi-r129-40-105-cm-meegroei-kinderzitje-shale-zwart/p/225485

4 maanden geleden

Wij hebben laatst de maxi cosi nomad plus aangeschaft voor in de werkbus van mijn man. Zodat hij ook ons dochtertje op kan halen bij de opvang of etc, als ik de auto mee heb. Hij is in aanschaf niet zo super duur, is in 30sec. te installeren met gordels, dus geen isofix. En mag evt ook mee in het vliegtuig als handbagage! Mogelijk is dit ook iets voor bij jouw familie? Zonder dat je telkens een autostoel moet overzetten, wij vonden dat nl best wel een gedoe elke keer…..