8 Reacties

11 uur geleden

Oh volg! Heel benieuwd naar ervaringen zit in hetzelfde dilemma!

11 uur geleden

Hoi! Nog geen baby 2 maar wel pril zwanger! Vd week eerste echo gehad en het hartje klopt. Hier begon het ook weer te kriebelen, en na een tijdje besloten ervoor te gaan. Leeftijdsverschil zal 2 jaar en 3 maanden zijn, leek ons ook wel leuk om redelijk kort op elkaar te zijn. Je zit toch al in de luiers etc, dus beter nu nog een x en dan klaar, dan over 3 jaar weer opnieuw beginnen ☺️💖

11 uur geleden

Ik ben ook geïnteresseerd in dit topic. 🙌Ik ben zelf zwanger van mijn tweede. 🤰🏻Mijn eerste dochter vraagt veel aandacht, ze vindt het niet leuk om alleen te spelen en wil altijd mijn aandacht. Doorslapen ’s nachts is nog steeds een probleem.

11 uur geleden

Mijn dochter is ook 19 maanden en ik heb nu ook een zoontje van 5 weken. Ik vind het echt super leuk, maar het heeft natuurlijk ook zijn uitdagingen. Mijn persoonlijke ervaring is dat ik het verzorgende gedeelte nu veel makkelijker vind. Ik weet al hoe alles werkt, borstvoeding voelt natuurlijker, ik herken de huiltjes, de sprongetjes etc. Aan de andere kant is het allemaal best pittig met een jong kindje dat rondloopt. Ze heeft veel entertainment nodig, ze is nog te jong om te begrijpen dat een baby nog kwetsbaar is en ze er niet te lomp mee om kan gaan🤣 Wanneer mijn dochter op de opvang is, heb ik een heerlijk rustig dagje en vraag ik mij af waarom ik het de 1e keer zo pittig vond 🤣 Kortom, voor mij was de overgang van 0 naar 1 op een hele andere manier pittig. Vooral het feit dat alles nieuw was en ik geen idee wat ik deed. De uitdaging bij de overgang van 1 naar 2 zit hem voor mij veel meer in de balans tussen de 2 kids, het bezighouden van de oudste (vooral tijdens het voeden🫣) Oh! En vergeet ook niet, de dutjes die jij met de 1e baby kon doen, kunnen nu waarschijnlijk niet, want er is een peuter heerlijk aan het spelen. Maar... het is het allemaal meer dan waard, wat geniet ik van beide en het idee dat ze straks lekker samen kunnen spelen❤️

10 uur geleden

Reactie op momtobe2024

Mijn dochter is ook 19 maanden en ik heb nu ook een zoontje van 5 weken. Ik ...
Hoe ging het bij jou met het optillen van je dochter tijdens de zwangerschap van je tweede baby? Mijn dochter wil heel vaak door mij opgetild worden, soms alleen door mij en niet door papa of oma. Als dat niet mag, is er veel huilen en verdriet. Ze groeit en wordt steeds zwaarder. Ik denk dat ik dat over een paar maanden helemaal zwaar ga vinden om haar op te tillen.

7 uur geleden

Reactie op O.Mujer

Hoe ging het bij jou met het optillen van je dochter tijdens de zwangerscha ...
Oh ja! Mijn dochter was precies hetzelfde en soms ontkwam ik er ook echt niet aan, maar het was ongelooflijk zwaar. Ik probeerde het zoveel mogelijk te voorkomen en als mijn man er bij was tilde hij haar altijd. Als ze alleen mij wilde, probeerde ik haar op een een of andere manier ervan te overtuigen dat het bij papa ook leuk was, maar dit was niet altijd een succes. Verder nam ik altijd de kinderwagen mee, zodat ik altijd de optie had.

3 uur geleden

Ik volg. Wij zijn momenteel bezig voor een tweede kindje, helaas nog niet gelukt. Maar ben zo benieuwd hoe dat zou zijn met twee!

2 uur geleden

Hier een dochter van 19maanden en een zoon van 7weken. Ik vond de overgang van geen kinderen naar 1 groter dan van 1 naar 2. Puur omdat je het al bent gewendt. Daarnaast vraagt de oudste ook om de nodige aandacht en hier zal je wel echt je weg in moeten vinden.