19 Reacties
vorig jaar
Ik ben het ook handmatig gaan doen maar heb het idee dat hij ook honger blijft houden hij komt steeds sneller denk dat ik ga overstappen van voeding
vorig jaar
Ik gebruik ook de brezza en heb ook kruidvat voeding. Onze zoon was gisteren 5 weken, weegt 3.7 kg en drinkt ook boven de 800. Maar als ik handmatig flesjes maak wil hij ook zo veel. Dus denk dat het wel klopt hoor. En nu zo met de hitte denk ik dat hij net zoals ons ook meer dorst heeft.
vorig jaar
Wij hebben ook de babybreza met kruidvat voeding. Bij ons staat hij op setting 4.
vorig jaar
Reactie op rach26
Wij gebruiken ook de baby brezza i.c.m kruidvat voeding en hebben de test m ...
Zojuist de folie test gedaan. Setting 4, 60ml ,daar kwam 9 gram poeder uit. Als k me niet vergis is 1 schepje 4,5 gram. Voor 60 ml, 2 schepjes. Dus het klopt aardig.
Ook getest met setting 5, daar kwam 11 gram uit. Tussen Setting 4 en 5 scheelt het niet veel.
Wij gaan ook even setting 5 proberen, dat er toch net iets meer in het flesje zit.
vorig jaar
Ik zou niet zomaar meer poeder gaan geven als de hoeveelheden kloppen. Eerder kijken of een forte variant meer verzadigt. De voeding kan anders te dik worden.
vorig jaar
Reactie op Mvcj
Wat zei het CB? Gaat het al wat beter?
Het blijkt dat ze verborgen reflux heeft, had die vermoedens al eerder uitgesproken bij CB, maar nee dat was niet zo.
contact gehad met voedingsdeskundige van Nutricia, overgestapt naar Nutrilon AR 1 sinds gisteren en gaat nu al beter!! Slaapt beter en rustiger, komt om de 4 uurtjes voor voeding.
Darmpjes hebben het nu wel even lastig maarja is ook weer wennen. Drupje olijfolie en ze is weer geholpen.
Zijn alle klachten nu weg? Nee, dat kan ook niet, maar we zien en merken nu al verschil, hopelijk zet dit door!
vorig jaar
Wij hebben zo een apparaat bij ons vorige zoontje de deur uit gegooid. De verhouding klopte na 1 voeding al niet meer.
Elke keer na het ijken van het apparaat week het af.
Ons zoontje was ook nooit verzadigd. Toen we er achter kwamen over gegaan op ouderwets fles maken en het was over en ons kind was weer tevreden.
Heel handig zo een ding maar ik zou er mee oppassen 😅
vorig jaar
Reactie op Mamadev
Het blijkt dat ze verborgen reflux heeft, had die vermoedens al eerder uitg ...
Ah wat fijn.
Hier kwamen we ook 2 weken geleden achter de verborgen reflux, ik doe wat johannesbroodpitmeel in de fles erbij. Was beetje aftasten hoeveel genoeg was. De antiflux voeding was te dik voor hem, had hij ook veel krampen en lastige ontlasting. Nu gaat het super. Geen spugen maar ook geen krampen. Je kan dat ook nog overwegen
vorig jaar
Reactie op Mamadev
En welke voeding hebben jullie dan als basis?
We kijken natuurlijk eerst k ...
De standaard kruidvat voeding.
Omdat hij hier aan gewend was hebben we die gehouden, had ook geen krampen
Het johannesbroodpitmeel ook van kruidvat merk, wij doen 3/4 schepje erin bij een fles van 150+5. En dat is voldoende voor onze zoon.
Geen extra krampjes gehad sinds we toevoegen. Wel speen 2 ipv 1 vd brownfles
vorig jaar
Wij kregen vanuit de VK, kraamzorg en consultatiebureau afzonderlijk van elkaar te horen dat Kruidvat voeding niet goed vullend is. Ze zien ook vaak dat kindjes niet goed groeien op die voeding. Wij hadden namelijk in de kraamweek dat ons zoontje ook hartstikke veel dronk. Na die 3 adviezen overgestapt op Nutrilon, sindsdien drinkt hij normale porties.