6 Reacties
12 dagen geleden
Ieder kind is anders en cb kan niet zeggen dat van 5 naar 4 moet. Misschien is jouw kind nog niet klaar voor veel eten. Mijn zoontje van 5,5 eet 4 eetlepels rijstepap per dag en dat is het
12 dagen geleden
Wij geven de hapjes na de voeding. Niet altijd meteen maar misschien uur ertussen. Dan heeft ze ook niet zo'n honger. Dat gaat goed. Hier krijgt ze geen genoeg van de groentehapjes. Ook geven wij in de middag brood met borstvoeding als papje.
11 dagen geleden
Niks moet he? Het zijn maar richtlijnen, die werken niet voor elk kind. Biedt gewoon veel meer aan. Vooral omdat je aan geeft dat ze huilt van de honger. Dan heeft ze toch gewoon ook meer nodig 😀 je wordt niet gestraft als je meer flessen geeft, doet je kind ook niets slechts aan.
11 dagen geleden
Het CB zei tegen mij dat je ook na de fles direct een hapje kan geven. Zou miss een optie kunnen zijn voor 17.00 uur. Heb ik zelf ook een tijdje gedaan, kleine fles eerst en dan nog een beetje hapje. Ze is nu 6,5 maand en eet ook nog maar weinig hoor. Maar zolang ze wil en het leuk vindt, vind ik het prima. Het zal vanzelf wel veranderen. Volgsns mij is het van 6-8 maanden ook vooral leren eten. Als je volgebs de baby led weaning methode eten geeft is ht in deze leeftijd maar 1 maaltijd per dag waarvan ze ook maar weinig binnenkrijgen
11 dagen geleden
Die van mij even oud en heeft weinig interesse in eten. Laat hem er regelmatmee spelen en dan krijgt hij klein beetje binnen maar meer niet. Uit de borstvoeding krijgt hij alles wat hij in principe nodig heeft en zolang hij goed groeit....
11 dagen geleden
Mijn zoontje zit nog steeds op 7/8 flessen per dag :p drinkt ook bijna nooit de fles leegt. Cb zegt er niks over behalve dat het gewoon niet zo'n grote eter is. Maar maakt niet uit want groeit goed.
Hapjes gaan hier ook niet zo. Spuugt al het gepureerde uit. Maisstengels vindt hij wel geweldig haha. Brood ook maar dat vind ik spannend. Moet me nog even verdiepen in Rapley.
Gewoon blijven proberen en aanbieden. Komt vanzelf goed!